Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Alene-fritte

Startet af Tulles Stedmor, 4. Oktober 2012, kl. 13:41

Tulles Stedmor

Hej derude.
Min kærestes ene fritte blev i går morges aflivet... Vi sørger alle i hjemmet - sikkert også  'vores' unge pige, Tulle, på lidt over 2 år.
Mit spørgsmål er nu, hvordan jeg skal forholde mig/hvordan vi skal forholde os?
Vi snakkede med dyrlægen om det, i håb om råd, men hun var på INGEN måde til hjælp (bebrejder hende døden for den anden ilder, så har INTET tilovers for hende - beklager det sure opstød!)

Mit spørgsmål er, som sagt, hvordan vi skal klare det her?
Tulle har brugt hele dagen på at sove, hvilket IKKE ligner hende! HUn leger normalt og drøner rundt og båtter....
Men ikke nu...
Jeg går ud fra, at hun sørger?
Hun har ikke ledt efter Tøsen, men det kan jo være, at det kommer...

Men Tulle har aldrig været alene... Da hun blev taget fra hendes søskende, var det for at komme direkte hjem til min kærestes ilder...
Men nu står hun, og er alene...
For første gang!

Hvad skal vi holde øje med?
Hvad kan vi gøre for hende?

AL hjælp modtages med kyshånd!

VH,
Tine

Cille

Se om hun bliver sig selv i løbet af 1uges tid, og læg mærke til om hun spiser og drikker normalt.
Hvis hun sørger skal hun lige have tid til det, og måske bliver hun ikke som før, fordi hun er ensom.
Så anden mulighed er at finde en ny ven til hende, selvom det også kan være svært, da det jo aldrig vil være det samme som med den der var der før

Tulles Stedmor

Citat fra: Cille Dato  4. Oktober 2012, kl. 13:46
Se om hun bliver sig selv i løbet af 1uges tid, og læg mærke til om hun spiser og drikker normalt.
Hvis hun sørger skal hun lige have tid til det, og måske bliver hun ikke som før, fordi hun er ensom.
Så anden mulighed er at finde en ny ven til hende, selvom det også kan være svært, da det jo aldrig vil være det samme som med den der var der før

Hej Cille!
Jeg har såmen forslået ham, at vi fik fat på en veninde til Tulle, men han er ikke interesseret i at få flere ildere...
Tulle kommer derfor til at gå alene fremover...
Og jeg er jo bange for, at hun kommer til at være ensom.

Men jeg tror ikke, at det kommer til at ske, at vi får en ilder mere

Tulles Stedmor

Er det SYND at holde hende alene??
Jeg har et rotte opdræt, og rotter har på ingen måde godt af at gå alene - men en ilder er ikke en rotte....
Det er nok lige så meget det jeg har behov for at vide...

AlisVolatPropiis

Det er jo synd hvis hun savner en ven...ildere bliver typisk meget rolige -hvis de ikke har det så godt...det ses også under stress, eller understimulering -de lægger sig simpelthen til at sove....eller er meget neutrale...

Hvis hun ikke savner en -og/eller i har rigtig meget tid til overs til hende -så vil det jo være perfekt :)

Men jeg vil synes det er synd hvis hun savner en.....ligesom med rotter.... :)

Cille

Som jeg skrev , så må i se tiden an, om hun viser tegn på at blive mere trist og måske stoppe med at spise.
For sker det ,er det bedst hun får en ny ven, men som ved mennesker skal hun måske bare lige have lidt tid til at finde ud af hun er alene