Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

pasning af 3 dejlige ildere

Startet af lillemus, 14. Oktober 2012, kl. 12:46

lillemus

Hej  :love:
Jeg har 3 tamme og renlige basser som er 6 år og to 4 årige  som jeg gerne vil have passet mens jeg finder et nyt hjem til os i portugal.
Bandit som er den mest kærlige er far til Junior (han) og Isbjørnen (tæve) Alle er steriliseret og kastreret.

Mere info skriv endelig  ;)
Bandit, Junior og Isbjørn <3

Line

Det er umiddelbart ikke tilladt at holde ildere i Portugal - Er du opmærksom på det?

Dyrenørden

Som Line skriver så er det desværre forbudt at holde ildere i Portugal :(

lillemus

Hvordan ved i det? :-) Hvor kan jeg evt. læse om det?
Bandit, Junior og Isbjørn <3


lillemus

Hvor ærgeligt.. Nå men så vil jeg ikke flytte hvis jeg ikke må have dem med!
Men vi har købt en billet da det altid har været vores drøm at komme ud at rejse før vi fik ilderne. Og nu er jeg lige blevet færdig med uddannelsen som varede i 4 år, og i 8 år har vi snakket om at vi vil ud og opleve noget af verden. Inden tiden er gået fra os.. Nok med at retfærdiggøre mig selv, men ingen tvivl om at jeg vil være sammen med mine basser igen når jeg kommer hjem! Elsker dem! Og nu indhenter tiden mig..

Nu har jeg så kun 2 tilbage vores elskede Junior døde af uheld sidste tirsdags  :(

Men jeg vil stadigvæk gerne have en plejer mor/far til Bandit og Isbjørn, helst i nærheden af københavn og omegn.
Som sagt er begge tamme og renlige.
Jeg fik Bandit for 6 1/2 år siden og der var han meget vild og bid os alle da han ikke havde kontakt med mennesker siden efter fødsel pga den gammel ejer havde allergi og kunne ikke finde en ny ejer i 1/2 års tid, så han boede ude i gården indtil vi fandt ham. Det har været en ordenlig omgang den første år vi fik ham, hvor vi også var ved at givet op, vi brugte tid på at arbejde med hans tillid til mennesker og idag kan jeg klappe mig selv og kæresten i skulderne om at nu har vi fået et dyr der har fuld tillid til mennesker og endda en meget taknemlig dyr der aldrig bider mere. Han er en god eksempel på man aldrig skal give op.
Det er så tydeligt i dag at han lever for kærligheden. Han er den mest kærligste ilder jeg ved  :love:
Bandit blev opereret sin fedtklump på ryggen i torsdags sidste uge hos Alison Wilson og det er gået rigtig godt og nu heler den så flot og hans hår vokser hurtig ud, er så stolt af ham <3 men den dag havde han igen meget brug for tryghed og nærhed.

Og Isbjørn ( bamse ) blev født her i vores lejlighed d. 25/5 2008 vi ville have solgt hende men vi fik hurtig forhold til hende at vi ikke kunne af med hende, hun er så flot, sjov og livlig. Hun tror alle sko og sut sko der kommer i lejligheden er hendes og dem gemmer hun under sofaen  :fnis: Hun er stædig men kan desværre finde på at bide i ørene eller næsen, så ikke så tæt på ansigtet  :P

Jeg håber virkelig på at der findes en kærlig og ansvarlig plejer derude som har lyst til at nyde mine dyr i 6-12 måneders tid fra den 3/12 2012 af.
Ved godt der er en kort varsel men er i søde at viderebringe dette så vil jeg være meget taknemlig.

Vi vil aftale hvad angår mad, dyrlæge og diverse når vi mødes.

Med store forhåbninger og kærlig energi fra Bandit, Isbjørn, (mig) Marie og Jim  ;)

Bandit, Junior og Isbjørn <3

AlisVolatPropiis

Hej Marie, jeg forstår godt man vil rejse, men jeg forstår ikke du ikke udskyder det -der er en desværre ret stor sandsynlighed at mindst en af dem ikke er her når du vender tilbage, så hvorfor ikke nyde den allersidste tid du har med to ildere der trods alt er lidt oppe i årene...Isbjørn er kun 4 men det er også en alder hvor risikoen begynder. Ildere er jo ikke ligefrem langtids holdbare. Og det er en temmelig stor forpligtigelse at melde sig som sidste station for mindst en af dine ildere, samt på et år, knytter man sig enormt til dem -blot for at skulle levere dem tilbage igen.
Det er måske ikke det du vil høre, men det er mit pip herfra, og måske en forklaring for hvorfor folk måske har deres forbehold?

Mvh Trine