Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

kan ikke lide at gå tur

Startet af anjafh, 17. Oktober 2012, kl. 20:36

anjafh

Jeg tænkte lige.. Jeg er har to skønne kludedukker, hvor at hannen (Klunde) han elsker at være ude og gå og er lidt ligeglad med store omgivelser han bliver bare som et lille barn til juleaften, derimod er min lille pige (Koko) ikke specielt glad for det, hun kravler hen til træer, vægge eller op på mig og hun vil simpelthen ikke.. Er det sådan at jeg bare skal acceptere det, eller skal jeg bare blive ved med at vise hende at det ikke er så slemt? Fordi hvis jeg skal blive ved med at prøve, er der så ikke nogen som har en super god metode? Fordi jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre :/

På forhånd mange tak :)
Koko og Klunde <3

CMS

Nogle ildere vil helst bare "hænge" hos ejer, når der bliver gået tur (men sidde og lure og derved nyde det alligevel). MEN nogle skal bare tilvænnes :)

Når I går tur, så sørg for hun kan gemme sig/snuse i noget busk og krat, så hun ikke føler sig så blottet. Sæt dig evt. ned med hende og lad hende blive tryg og gå ud fra dig - bliver hun nervøs, sidder hendes trygge base (dig) lige ved siden af, så hun kan nemt komme tilbage i sikkerhed.
Mange hilsner Christina

anjafh

hmm jeg synes bare jeg har prøvet, og har haft hende i over et år nu :s men hun er sgu ikke helt villig.. jeg må vel bare klø på :)

Men hvornår er det egentlig for koldt til at man kan tage ud og gå med dem? Har jeg nemlig tit tænkt over, har været lidt bange for at tage dem ud her nu fordi det er blevet ret koldt..
Koko og Klunde <3

Dyrenørden

Citat fra: anjafh Dato 17. Oktober 2012, kl. 20:46
hmm jeg synes bare jeg har prøvet, og har haft hende i over et år nu :s men hun er sgu ikke helt villig.. jeg må vel bare klø på :)

Men hvornår er det egentlig for koldt til at man kan tage ud og gå med dem? Har jeg nemlig tit tænkt over, har været lidt bange for at tage dem ud her nu fordi det er blevet ret koldt..

Du kan gå tur med dem året rundt det tager de ikke skade af men undgå steder hvor der er strøet vejsalt når den tid kommer.

anjafh

åh mange tak! så skal de da ud og gå :D !!
Koko og Klunde <3

Mosegrisen

har du prøvet at gå med hende alene? Da jeg fik Calle, gik han også langs muren ned på kirkegården (Det er en gammel kirkegård/park, hvor der er ikke e rnogen begravet mere og som de er ved at flytte om til mere park nu)... Så har jeg brugt tid på at gå i hans tempo og når jeg kunne mærke at han blev skræmt/forvirret over snoren og tran mere panisk, tog jeg kan op eller satte mig med ham til han var afslappet igen.
stikke og rolig er han blevet mere modig og nu i dag f.eks, har han været ude midt i den store kirkegård (vor frelser kirke i esbjerg midtby) og grave i den friske jord hvor de er ved at grave gravsten op... Har trænet "kom" kommando med ham hjemme hvor han får noget lækkert hver gang han kommer mens jeg siger kom... Så nu lader det til han fatter når jeg siger kom at jeg gerne vil have ham med i den retning :oD Altså.... Når det passer ham.... men prøv at tage babysteps med hende og lade hende finde modet selv og så forsikre hende om at du er der hvis hun bliver ræd. Det har virket kanon for mig og nu er han helt vild med at komme ud! :dans:

anjafh

det har faktisk slet ikke ændret sig siden at klunde kom til.. og jeg har virkelig prøvet :/ ved snart ikke hvad jeg skal gøre.. jeg ville gerne bruge gården som er nede ved siden af mig, men der er alle mulige rotte giftbure :/ så det vil jeg helst ikke bruge så meget..
Koko og Klunde <3

Barky

Jeg tror godt at du kan opgive at få hende til at kunne lide det hvis du har forsøgt i et år.

Men vil hun gerne være ved dig udenfor, for så får hun jo stadig frisk luft og nye dufte? Så kan du jo bare bære hende. Jeg havde en ilder som ikke gad gå i noget nær 4 år (hun gad godt de 2 første år i hendes liv). Men det var fint, for så var hun bare i hætten og nød turen på den måde.
Bla bla bla.... Hilsen Julia

anjafh

Citat fra: Barky Dato 17. Oktober 2012, kl. 22:33
Jeg tror godt at du kan opgive at få hende til at kunne lide det hvis du har forsøgt i et år.

Men vil hun gerne være ved dig udenfor, for så får hun jo stadig frisk luft og nye dufte? Så kan du jo bare bære hende. Jeg havde en ilder som ikke gad gå i noget nær 4 år (hun gad godt de 2 første år i hendes liv). Men det var fint, for så var hun bare i hætten og nød turen på den måde.

det vil jeg prøve :) mange tak
Koko og Klunde <3

SofieLykke

Mine er heller ikke tilfredse med at komme ud, og vil helst bare sidde i hætten eller bæres rundt.. Vi har prøvet alt, men har nu opgivet. Og de får jo alligevel frisk luft af bare at være udenfor.. :-)