Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Bivirkninger ved vaccination?

Startet af Mewz, 18. Oktober 2012, kl. 19:12

Mewz

Julius fik sin Febrivac i går og har siden været meget sløv. Hans bur har stået åbent, men han har bare sovet uafbrudt. De gange vi har taget ham ud for at lokke ham til at være aktiv, er han bare gået ud for at sove i vasketøjskurven.

Er det mon tilfældigt?  :S
~ Isis Ronja
Julius (3/5-14),
Freja (5/7-11) og
Lusen (12/04/11) i hjertet. Vi savner jer!

Line

Hos mennesker er det meget normalt at opleve utilpashed 1-2 døgn efter vaccination, så hvorfor ikke også hos dyr. Jeg ville være opmærksom på det hvis det ikke blev bedre i morgen.

Cille

Mange af mine plejer også at være trætte i 1-2 døgn :)

Eliza

Man vaccinerer heller ikke hvis ilderen er syg i forvejen, da den så kan blive mere dårlig, så det giver jo mening at de godt kan blive lidt skidt tilpas af en vaccine ligesom mennesker ofte gør. Men jeg har ikke selv oplevet det på mine dyr og tror det er fordi ildere jo det meste af tiden er gode til at skjule at de har det dårligt.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

CMS

Helt normalt, så det skal du ikke være urolig for :) Jeg har oplevet det både med Febrivac'en og Rabisin. Rabisin synes jeg, virker hårdest på ilderen.
Mange hilsner Christina

PiaLyng

Jeg har ikke rigtig selv oplevet det, men jeg får altid den 'advarsel' før mine dyr bliver vaccineret :).
At der er mulighed for de kan blive lidt sløve 1-2 dage :)..

CMS

 Ved Rabisin har jeg faktisk også oplevet VIRKELIG dårlig mave  >:|
Mange hilsner Christina

lille_jill

Jeg syntes ikke at mine har været sløve efter vaccination førhen. Men nu var vi afsted i går formiddags og begge er fuldstændigt færdige. Amina blev så godt nok også skåret i, men hun kan knapt nok stå på benene her halvandet døgn efter. Det er det samme med Chucky, men han var så også med 2 timer i Ballerup Centeret, imens Amina var i narkose, hvor han blev klappet af de første 40 børn.
Men jeg har aldrig før oplevet så sløve dyr efter sådan en tur.