Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

lidt af hvert af problemer?!

Startet af anjafh, 30. Oktober 2012, kl. 12:10

Eliza

De fleste ilderejere bruger vitaminpasta til negleklipning, ørerens, bad osv.. Når man vil have sin ilder til at sidde stille så er vitaminpasta altid godt ;) nogle bruger også olie.

De fleste bruger den der hedder Gimpet fra zooplus eller hvis du kommer til udstillingen i weekenden er jeg sikker på CMS har den i sin bod.

Bare husk at vitaminerpasta kan overdoseres, hvilket er meget skadeligt for ens ilder, så det er ikke noget man bruger hver dag og altid kun i små mængder.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

anjafh

hmm okay det synes jeg ikke rigtigt jeg har hørt om før :o jeg plejer bare at klippe neglene, det tager de meget fint synes jeg

hmm udstilling, jeg ved ikke lige hvordan det fåregår og hvordan og hvorledes med det :/ så tager aldrig med til det
Koko og Klunde <3

mette11

Man skal være tilmeldt en udstilling for at kunne deltage med sine dyr (det koster også penge at tilmelde dyrene og skal gøre i god tid), men alle er velkomne til at komme og kigge og snakke med folk. Der er udstilling lørdag den 3. november på Albertslund Stadion. Det starter om morgenen og varer formentlig til engang om aftenen og der vil nok også være forskellige boder som sælger ting til ilderne og der er også lodtrækning om præmier som alle kan deltage i (det kræver kun at man køber lodder).

Vitaminpasta er fantastisk til at pacificere dyr med!

anjafh

okay, men skal ikke være en trænet ilder ejer for at deltage? fordi det er sådan mest det der har holdt mig lidt tilbage

okay :o ej det vidste jeg slet ikke! så må jeg have det!! mange tak
Koko og Klunde <3

mette11

Nej det skal man ikke. Man skal have ilderen optimalt vaccineret og tilmeldt, men det er stort set også hvad det kræver. Ens ilder skal ikke kunne noget for at deltage (ud over at det ikke er skide smart hvis man har et dyr som æder dommeren!), men det er en god ide at træne lidt i at få kigget på tænder, ører osv. for det er sådan noget en dommer gør.
Når man tager på udstilling skal man have bur/løbegård med til sit/sine dyr, sengetøj, mad osv. og en transportkasse og selvfølgelig vaccinationspapirerne og man skal komme til tiden og følge instrukserne på dagen (det er ikke ret svært - man skal bare gå op med ens dyr når den pågældende klasse bliver råbt op).

Jeg har selv en ilder som har det med at smage lidt på fremmede, men hun har aldrig bidt en dommer, så derfor kommer hun også med og hun klarer det faktisk flot, bortset fra at hun altid får kommentarer om at hun ikke kan sidde stille osv. Sådan er hun bare og det er fint med mig - så længe hun ikke æder nogen!

Eliza

Hvis du har tid lørdag kan du jo komme forbi og se hvordan det hele er og du kan snakke med en masse om ildere hvis det er det du har lyst til :) og så er der nok et par boder med ting til ildere :)
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

anjafh

ej det lyder faktisk utrolig spændende :o! hvor er det på lørdag?
Koko og Klunde <3

CMS

Mange hilsner Christina

CMS

Hov... Ja, som de andre siger - en hel masse ilderglade tosser samlet på et sted :P Det er et super sted at skyde løs med spørgsmål, få set ildere i alle størrelser og farver samt generel snak om vores små kræ :)
Mange hilsner Christina

anjafh

ej det er jo tæt på mig! :o så burde man næsten tage ud og kigge lidt :D
Koko og Klunde <3