Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Hjælp min ilder kradser!!!!

Startet af SofieLykke, 30. Oktober 2012, kl. 16:14

SofieLykke

HJÆLP! Den ene af mine ilder bliver ved med at kradse på døren, vi har prøvet at skælde hende ud, lege med hende, og til
Sidst bliver vi nødt til at sætte hende i bur. Intet af det vi prøver virker, hvad skal
Vi gøre? Plus hun kravler ind under vores opvaskemaskine (der kan ikke sættes noget på, og hun er meget lille.) vi har prøvet alt, nogle forslag?

mette11

Opvaskemaskinen bliver i nødt til at sikre så hun ikke kan komme til skade indeni den. Vi har sat noget indeni vores, således at de kun kan gå ind og kigge, men ikke komme rigtigt ind i den - hvis det giver mening.

Nogle ildere får desværre fikse ideer med at kradse i døre og jeg ved desværre ikke hvad man kan gøre for at stoppe dem.

SofieLykke


lille_jill

Åben døren :P det er det hun siger og hun stopper hvis i føjer hende.

Det kan ikke vænnes fra. Jeg har en der tror at man kommer igennem gulve, vægge, døre, reoler osv hvis man graver længe nok. Nogle ildere er bare ikke så intelligente.

Anne

Joa gjorde det der hvor vi boede før, og det var ud til opgangen så det kunne høres i alle lejligheder, kunne jo ikke lige så godt lukke hende ud i opgangen, så hun fik et AHAH og et pust med en vandforstøver. Jeg er selv imod at straffe sig fra uønsket adfærd, da men ofte kan undgå det, men det er jo ikke altid man bare kan åbne døren fx.

Det virkede nogenlunde med Joa, men ikek godt nok til at jeg kunne have dem ude om natten desværre.

Eliza

Jeg har en ilder der gør det samme, hun graver i alle døre også selvom de er åbne, så kan hun lægge sig bag dem og grave. Jeg har prøvet ALT og intet hjælper. Det der har hjulpet bedst er at efter vi flyttede, så har hun aldrig fået opmærksomhed for at grave på en dør, men hun gør det stadig bare slet ikke så meget som før.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.