Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Mine ildere tisser på gulvet

Startet af SofieLykke, 4. November 2012, kl. 11:36

SofieLykke

Har brug for lidt råd. Mine to ildere tisser og skider på gulvet, til trods for de har tre kattebakker. Nogen gode råd? Vi skælder dem ud når de gør det på gulvet og roser dem meget når de går i kattebakken. Men intet virker. - nogle gode råd?

CMS

Nogle ildere bliver desværre aldrig helt renlige, MEN hvis det er sådan, de konsekvent bruger et bestemt hjørne, så stil en bakke der, eller evt. læg et tæppe/stil en seng. En godt råd er at være opmærksom, når de vågner og sætte dem over på bakken (der skal de som regel) - rammer de så ros, ros og atter ros. At skælde dem ud, når de ikke rammer, nytter ikke.

(søg evt. bakketræning på søgefunktionen herinde - emnet har været oppe 117 gange :) )
Mange hilsner Christina

SofieLykke

De er 1 og 3 og var 100% renlige da vi fik dem. Men de gør det tit bare på gulvet selvom de sagtens kan se kattebakken.

lille_jill

Selvom de kan se kattebakken, så er der uendeligt langt derover, hvis man skal nu-og-her. Når der er sket et uheld på gulvet, så lugter det sted af bakke i fremtiden. Det mest logiske for ilderen er bare at skide der igen. Det er ned på gulvet og få det skrubbet igennem, for selvom i ikke kan lugte det, så kan kræene.
Ildere bruger ofte hjørner, så der skal bakkerne stå. Er der hjørner uden bakker, som de skider i, er det nemmeste at flytte bakkerne derover.
Ildere er lidt forskellige i, hvad de vil bruge af bakker. Nogle har korte ben eller er lidt dovne og gider ikke kæmpe sig op på en høj bakke, så det er nemmere at bare sætte sig lige ved siden af. Andre har lange ben og kommer derfor til at skide ud over kanten på en lav bakke eller har problemer med at ramme.

Hvor mange bakker har i på hvor meget plads?

SofieLykke

De har tre bakker i stuen, hvilket burde være rigeligt. Vi har nu skåret et stort stykke af kanten af, så de nemt kan komme op i den, og det hjælper :-)

Anne

Mine bliver mere renlige når jeg:

- pletrenser bakkerne 2-3 gange om dagen, og generelt holder bakkerne ret rene.
- vasker gulvet på deres værelse ofte og sørger for at vaske godt efter, hvis de har haft et uheld
-lægger tæpper rundt om bakkerne, da jeg ellers oplever, at de tit tisser lige ved siden af bakken