Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

nytår med brag?

Startet af Kiddo, 24. November 2012, kl. 15:06

Kiddo

Ja, nu nærmer December sig, og dermed juleaften og dermed afslutningen på dette år 2012...

og så kom jeg til at tænke på, hvad gør man med fritter i forbindelse med fyrværkeri?
jeg ved at vores hund er rædselsslagen over for bragene, også selvom vi spiller cd'er med fyrværkeri lyde for ham op til d 1 januar.

er det noget friter de tager sig af, eller er de egentlige skide ligeglade med det..
Vi bor nemlig inde midt i centrum, hvor der er en masse brag og bulder hele dagen op til om aftenen og dagen efter.


Your problem is you think your problem is your problem

mette11

Stort set alle ildere jeg har haft har været ret ligeglade heldigvis. Jeg har haft en enkelt som blev virkelig bange, men han blev også bange for alle lyde lige fra en telefon der ringede til de helt store bang! Da jeg havde ham, holdt han nytår hos mine forældre i et værelse hvor der blev trukket for, så han ikke kunne se lys osv. udefra og de satte musik på, så han ikke hørte bragede helt så meget (dengang var jeg ung og festede hele natten). Nu gør jeg faktisk ikke noget som helst. Mine dyr kommer ind så snart der er nogen som fyrer noget af og så er de på deres værelse. De plejer ikke at tage sig spor af det, men jeg har det bedst med at de er inde.

Anne

Mine er også fløjtende ligeglade. Du må se hvordan Ebi reagerer når de begynder at skyde af op til nytår, og så tage den derfra.

Barky

Samme erfaringer her. De har ikke engang bemærket lysene, endsige lydene. Mine katte reagerer mere på det end ilderne.
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Volmer

Jeg spillede det her, så højt min mac kunne mens jeg havde ilderne ved siden af, de var fuldstændig ligeglade. 
Du kan jo prøve at afspille det også se hvad der sker.

https://www.youtube.com/watch?v=iYDA8Om3_qo

Kiddo

årh tak skal i have alle sammen,
ja, der er vel ikke andet for end at se tiden an  >:|
og hvis det er at Ebi bliver bange for fyrværkeriet, så tager vi hende ud til min svigermor,
(der bor i et villahus-kvater, hvor de højeste brag man hører er prutter fra hunde og gamle nabomænd  :lol:)

for de kan virkelig gå til den herinde i byen nogen gange...  :X

jeg må ærlig indrømme at jeg er skide ræd for det...-jeg har altid syntes at springstoffer og fulde mennesker er en RIGTIG dårlig kombination  :-$ :nej:
så det vildeste jeg kommer til at have, igen igen igen i år er knaldperler...(de virker nemlig også når det regner  :fnis: )
Your problem is you think your problem is your problem

mette11

Citatså det vildeste jeg kommer til at have, igen igen igen i år er knaldperler..
Det er sgu vildere end mig!! Jeg går ikke udenfor en dør efter mørkets frembrud hvis det på nogen måde kan undgås!! Jeg hader fyrværkeri!

Volmer

Jeg kan godt lide fyrværkeri, så længe jeg kan sidde i min varme lejlighed og kigge ud på forestillingen som andre mennesker har betalt flere tusind kroner for så er det super  :D
jeg skal nemlig ikke ud til lige præcis det du nævner, eksplosiver og fulde folk, puha.. og efter kl 02. må det meget gerne regne, jeg er pisse bange for efterladt fyrværkeri.. tænk hvis det er en fuser der pludselig tænder af når man køre over / forbi den  :o

i forhold til dyrene, har jeg med mine forældres kat haft stor succses med at have en lukket hule han kunne gå ind i og få lidt fred for div. brag og lys glimt. tænker at jeg vil lægge et tæppe over den øvserste del af ildernes bur nytårs aftens.

ilderhjemmet

#8
vores dyr er også temmelig ligeglade, men de kommer altid ind i huset nytårsaftens dag, bare for en sikkerhedsskyld (vildtfarende fyrværkeri)
Kh Gitte og Skipper -  BÅT BÅT fra  Freja, Quark, Chanell, Filine, Rasmus,Diva, Hanibal og Zorro

Nanok, Bandit (plejeilder), Lucky (plejeilder), Plato (lillefis), Duvell (Dyvle) Frits og Jørgen elsket og savnet

lille_jill

Amina kunne ikke lide fyrværkeriet den første nytårsaften, jeg havde hende. Men hun kan generelt ikke lide ukendte ting og er ikke, som hvalpe fra almindeligt stueopdræt, vænnet til forskellige former for lyde. Fx døre der smækker, ting der bliver tabt og anden generel støj, som hun skreg af i starten.

Løste det ved at rulle gardinet ned når lysglimtene kom og så ellers få hende til at blive træt i løbet af dagen, så hun lidt glemte det hele.
Det var kun det første år, hun var ret ligeglad sidst.

Jeg tror ikke at du får noget problem med Ebi, for hun burde være vant til alverdens støj i forvejen.

Anne

Hmm, sig mig beskylder du Ebis (fantastiske) opdrætter for at larme meget???