Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Bideri

Startet af SofieLykke, 1. December 2012, kl. 23:02

SofieLykke

Hej. Min ene ilder på halvandet år vil ikke lade være med at bide. Hun bider min kæreste og jeg engang imellem, vi er usikre på om det er for opmærksomhedens skyld? - hun bider altid vores gæster i hænderne hvis hun kan komme til det. Vi skælder hende ud når hun gør det, men hun er ligeglad. Nogle forslag?

AlisVolatPropiis

Hun kan også være bange.....

Allerførst skal i være 100% sikre på hvorfor hun bider....-jeg har aldrig oplevet en ilder der bed i hænder for opmærksomhed...for når hænder er i biderækkevidde...så har de jo ens opmærksomhed :)

katjap

Er det bid eller nap? Ved bid mener jeg om hun bider hul?
Det kan sagtens være for opmærksomhed, får i gæsterne til at skælde hende ud også, for det hjælper ikke hvis i skælder ud når hun bider jeres gæster.
Hvordan skælder i ud? Hvis det er for at få opmærksomhed er det bedste bare at sige vredt AHAH pg ignorere eller gå væk, så finder hun hurtigt ud af det ikke giver kontakt at bide.
Har hun altid bidt eller er det kommet hen af vejen,  måske hun har ondt et sted?

SofieLykke

Hun bider næsten altid hul hvis hun får fat. Hun gjorde det da vi købte hende for halvanden måned siden, men det er vidt kommet hen ad vejen. Men hun kan finde på at gøre det selvom man nusser hende.. - vi har prøvet med nakketag, som vi fik af vide, men nu er hun fuldstændig ligeglad med det. - så de sidste to dage har vi sagt nej og skubbet hende væk for at ignorere hende.

katjap

Så tror jeg ikke det er for opmærksomhed men fordi hun føler sig utryk af en eller anden grund. Men jeg ville fortætte med der verbale og at ignorere og så ved siden af give godbidder og rose når hun ikke bidder, så hun ser jeres hænder som en positiv ting.

Dyrenørden

Lyder mine øre også som om hun er utryg, et godt trick er vitamin pasta brug det når i skal have fat i hende så vil hun forhåbentligt hurtigt lære at forbinde hænder med noget godt. I må ikke skælde ud eller tage fat i hende. Undgå i stedet de situationer hvor hun bider så i ikke forstærker hendes utryghed og nøjes med at ignorere når hun gør noget uønsket. Bliver hun forskrækket og bider så sørg for ikke at gøre noget pludseligt men tag det stille og roligt og forsøg at berolige hende. Det har virket på min tossede bide ilder :) men jeg har så også måttet leve med huller i hænderne mange gange ;)