Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

bider kun mænd?

Startet af anjafh, 6. December 2012, kl. 00:03

anjafh

okay.. jeg har tænkt på noget, min han ilder Klunde han er simpelthen så sød og dejlig og kunne ikke gøre en flue fortræd. det er helt vildt! man kan gøre alt med ham.. men jeg har lagt lidt mærke til at han napper efter drenge når de går rundt på mit værelse eller når de holder ham, og han får dem som regel.. men han har ALDRIG på noget tidspunkt prøvet at bide efter mig, kun i leg med der mærker man slet ikke hans tænder, der ender han op med at slikke mig på hånden.

så jeg tænkte på om det måske var noget som sker ofte med han ildere? altså med at de binder sig meget til et køn og så er det andet lidt mindre velkomment?

det har irriteret mig lidt, fordi han er så fredelig normalt, men napper efter mænd/drenge..
Koko og Klunde <3

Barky

Det er set før at ildere har haft problemer med det ene køn.
Bla bla bla.... Hilsen Julia

FerretParadise

Jeg har to ildere her som ikke kan lide mænd, og sådan har de været lige fra opdrætter af, en tæve og en han.
Jeg tror så det har noget at gøre med, at de fra opdrætter ikke har været vant til mænd, og jeg har heller ikke et hankønsvæsen der kommer her så tit, at ilderne kan nå at vænne sig til ham.
Jeg har prøvet at opservere mine lidt når de møder en mand, og det er ikke fordi de er bange eller usikre, det virker mere som om de mener, at han kommer ind på deres enemærker, og bare skal holde sig væk. Som et dyr de mener ikke er velkommen i flokken.  :lol:

Jeg gør ikke noget ved det, kommer der en mand på besøg her, så advarer jeg ham, eller smider de to ildere ind i mit soveværelse. På udstillinger betyder det ikke noget, de har aldrig bidt en dommer, heller ikke en mandlig en af slagsen.  :lol:
Ann Hillerslev.

lille_jill

Jeg har i en periode haft problemer med min hanilder og mænd, som kom for tæt på mig. Der var intet, da jeg havde 2 legekammerater til ham, men i en 2 årig lang periode hvor han var aleneilder, ville han ikke tillade at mænd på hans enemærker fik mere opmærksomhed. Da han så fik en veninde igen, gik det over og der har intet været de sidste 2 år.

Min ildertæve hader alle mennesker som kommer mellem mig og hende. Hun er sød og kærlig overfor andre, når jeg ikke er i nærheden. Min kæreste må ikke sidde ved siden af mig i sofaen, uden hun skal have helt styr på det og hun hvæser, bider (hårdt) og løber efter folk som overskrider hendes grænser. Ligesom i Ann's tilfælde, så har hun ikke lært det fra hvalp af. Hun var omkring 1 år før der kom andre mennesker end mig i hendes liv.

Så ud og få givet nogen positive oplevelser med mænd til den ilder. Måske det er for sent, men det er et forsøg værd. Hvis det er et problem altså?
Det er ikke fordi, at de hviner eller sådan noget, når de bliver bidt?? For så er gæster altid sjove at bide i..

anjafh

Citat fra: lille_jill Dato  6. December 2012, kl. 09:55
Jeg har i en periode haft problemer med min hanilder og mænd, som kom for tæt på mig. Der var intet, da jeg havde 2 legekammerater til ham, men i en 2 årig lang periode hvor han var aleneilder, ville han ikke tillade at mænd på hans enemærker fik mere opmærksomhed. Da han så fik en veninde igen, gik det over og der har intet været de sidste 2 år.

Min ildertæve hader alle mennesker som kommer mellem mig og hende. Hun er sød og kærlig overfor andre, når jeg ikke er i nærheden. Min kæreste må ikke sidde ved siden af mig i sofaen, uden hun skal have helt styr på det og hun hvæser, bider (hårdt) og løber efter folk som overskrider hendes grænser. Ligesom i Ann's tilfælde, så har hun ikke lært det fra hvalp af. Hun var omkring 1 år før der kom andre mennesker end mig i hendes liv.

Så ud og få givet nogen positive oplevelser med mænd til den ilder. Måske det er for sent, men det er et forsøg værd. Hvis det er et problem altså?
Det er ikke fordi, at de hviner eller sådan noget, når de bliver bidt?? For så er gæster altid sjove at bide i..

hmmm.. nej altså jeg har en ven som bor længere nede af gangen (jeg bor på kollegium) og han kommer tit ned på mit værelse, men min ven han er blevet bange for ildere efter at jeg fik min tæve (hende fik jeg aller først og der er omkring 1½ år siden og der kunne hun ikke lide nogen).
Desværre så er Klunde så begyndt at nappe efter ham, men det er lige pludselig, fordi min ven kan godt holde ham og nusse ham osv, men lige pludselig så *haps* .. så min ven er begyndt at gå væk hver gang at klunde kommer over til ham.. fordi så tror han at han bliver nappet.
Koko og Klunde <3

lille_jill

haha.. jeg er da nysgerrig over om det er hospitals kollegiet eller RSK, du bor på??

anjafh

det er da selvfølgelig hvidovre hospitals kollegiet :b hvorfor da?
Koko og Klunde <3

lille_jill

Citat fra: anjafh Dato  6. December 2012, kl. 20:02
det er da selvfølgelig hvidovre hospitals kollegiet :b hvorfor da?

Fordi jeg har boet på RSK siden 2006 og indtil i sommers.. og så undrede det mig bare at jeg aldrig mødte andre ilderejere derude.

anjafh

aaah ja okay :b min veninde har boet der ude, hvis du mener Rebæk søpark
Koko og Klunde <3

lille_jill

^yep.. jordens hul. Både for ildere og mennesker.

anjafh

yup, kan huske da jeg var der over da min veninde boede der, så var folk SÅ utrolig asociale :s det var meget underligt, fordi på HHK er man meget social
Koko og Klunde <3

lille_jill

Det kom meget an på køkkenerne/gangene. Men generelt gik det kun ned af efter ham den lille kidnappede kineser-dreng blev fundet på et værelse. Så var der razzia på et par værelser og efter det blev der opfodret til, at folk skulle melde deres naboer, hvis de boede flere derinde. Eftersom at en stor andel (over 50% tror jeg) var udvekslingsstuderende og ukendte mystiske folk, så blev hele kollegiet pludseligt ret usocialt.
Men generelt er det vidst en social dumping-plads for kommunen. Jeg var dog utroligt glad for stedet de første 2-3 år :)

Men skulle lige høre, det kunnet have været sjovt, hvis det var der du boede :) Du må sige til hvis kræet mangler en legekammerat, så bor jeg ikke så langt væk lige om snart.

anjafh

Citat fra: lille_jill Dato  6. December 2012, kl. 22:01
Det kom meget an på køkkenerne/gangene. Men generelt gik det kun ned af efter ham den lille kidnappede kineser-dreng blev fundet på et værelse. Så var der razzia på et par værelser og efter det blev der opfodret til, at folk skulle melde deres naboer, hvis de boede flere derinde. Eftersom at en stor andel (over 50% tror jeg) var udvekslingsstuderende og ukendte mystiske folk, så blev hele kollegiet pludseligt ret usocialt.
Men generelt er det vidst en social dumping-plads for kommunen. Jeg var dog utroligt glad for stedet de første 2-3 år :)

Men skulle lige høre, det kunnet have været sjovt, hvis det var der du boede :) Du må sige til hvis kræet mangler en legekammerat, så bor jeg ikke så langt væk lige om snart.

hold da op! det må jeg nok sige, det var da alligevel noget af en omgang :b

men gerne! jeg har dog to, men de har sgu godt af at møde nogle andres ildere :) det ville være fedt!
Koko og Klunde <3