Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Regler til udstilling?

Startet af Miss-Bjerregaard, 10. December 2012, kl. 08:50

Miss-Bjerregaard

Ville hører om der måske var nogen der ville lade mine to drenge låne deres løbegård til udstillingen et stykke tid, så de ikke er i buret hele dagen. Tager selvfølgelig seler med til dem, så de kan komme lidt ud. Men ville være rart at kunne lukke dem i en løbegård..

Jeg ved ikke om der er regler for dette om de overhovedet må det? :)
Men ville bare lige hører..

Jeg glæder mig helt vildt!!!! :D
Med mange kærlige hilsner fra Liam og Basse også!! <33

Line

Som regl må man gerne lufte sin ilder udenfor. Dyr må ikke gå frit i lokalerne. Hvis du ikke vil have dine dyr i bur hele dagen, med undtagelse af evt ture udenfor, så bør du låne en løbegård til hele dagen, for jeg tror ikke der er nogle der låner sin løbegård ud i 30min sådan en dag, for hvor skal deres egne dyr så være i tidsrummet? Der ud over er der meget tale om smittespredning på udstillinger, og i den forbindelse ville det være et toalt usmart træk - med mindre der er talt om en løbegård med dyr der alligevel er sammen med dig og dine dyr så ofte at man kan antage at de har de samme bakterier :-)

Miss-Bjerregaard

Nårh. Havde fået den ide at løbegårde var til at lukke sine dyr lidt ud. Man kan vel ikke nå at låne en løbegård nu? Jeg har jo ikke tilmeldt en løbegård. Så det er vel lidt for sent. Men hvis det er muligt, så vil jeg da meget gerne det ? :)
Med mange kærlige hilsner fra Liam og Basse også!! <33

mette11

Du må skrive og spørge arrangørerne om der er plads til at du kan tage en løbegård med, hvis der ikke står noget om det på siden for den pågældende udstilling.
Det er som Line skriver klart bedst at tage sin egen med til sine dyr.

Eliza

Hvis din ilder plejer at sidde i bur, så er det ikke sikkert den har behov for en løbegård og slet ikke hvis du også har tænkt dig at gå tur med den udenfor. Men hvis flere lufter ildere udenfor skal man lige tænke over smittefaren der også. (men det er sjældent der er nogle der lufter sine dyr udenfor)

Jeg har sjældent oplevet at dyrene bruger en løbegård til motion, de fleste ligger og sover hele dagen, selv dem som plejer at være meget aktive.

Jeg bruger løbegård fordi mine ikke plejer at være i bur, så det er lidt anderledes end et lukket bur, selvom de også kan ruske træmmer i en løbegård, men det er ikke så slemt.

Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Miss-Bjerregaard

Ja det er vant til at være i bur hver nat. Har dem ude fra jeg er hjemme til jeg går i seng normalt. Syntes bare det er længe de er inde i buret deroppe. Men må da bare tage dem ud og sidde lidt med dem og ellers få gået lidt tur med dem..

Men mange tak for de gode råd
Med mange kærlige hilsner fra Liam og Basse også!! <33