Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

opstemt efter nusning?

Startet af Kiddo, 15. December 2012, kl. 16:40

Kiddo

 :S
ja, jeg har så lagt mærke til at Ebi bliver meget glad når jeg nusser hende, hun puffer sin hale op, laver smaske-lyde og falder tit i søvn...

men her de seneste par dage er hun begyndt at..øøh ja, virke opstemt. :-$
når jeg har nusset hende og hun så ikke gider mere- eller vågner og trisser af, gnubber hun sin numse hen over overflader, og ser ud til at nyde det.

hun bliver en lille smule hævet, når jeg har nusset hende og hun vågner op igen, lige som de billeder jeg har set af tæver i løb...(dog ikke så tydeligt, men nok til at man kan ane en lille "bule")
men det er jo alt for tidligt for hende at være gået i løb?!!  >:|
Your problem is you think your problem is your problem

AlisVolatPropiis

 :lol: :lol: :lol: Hvem bliver ikke lidt opstemt af nus? :P

Kiddo

hehe, ja det er selvfølgelig rigtig nok..
så du mener ikke at der er noget at være nervøs for?  :-$
Your problem is you think your problem is your problem

AlisVolatPropiis

Nej det tror jeg ikke :) jeg har godt nok aldrig kigget min tæve i dåsen efter nus...men hvis det forsvinder igen, og det er rimeligt konsekvent, så lyder det som en refleks :) og så tror jeg bare du skal ehm...tage det som en kompliment og håbe hun ringer i morgen ;)

Anne

#4
Jeg synes måske godt du kunne overveje et implantat nu så, det kan godt være optakt til løb

Kiddo

Citat fra: AlisVolatPropiis Dato 15. December 2012, kl. 17:28
Nej det tror jeg ikke :) jeg har godt nok aldrig kigget min tæve i dåsen efter nus...

arhahahaha  :lol: det var nu også fordi hun gnubber numsen efterfølgende, eller det sker når at hun ligger på ryggen ved mig og bliver nusset.
-ikke fordi jeg ynder at gå og glo på min frittes "dåse"  :lol: :lol:
blev bare sådan lidt opmærksom på det.

Citat fra: Anne Dato 15. December 2012, kl. 18:11
Jeg synes måske godt du kunne overveje et implantat nu så, det kan godt være optakt til løb
jamen neeeej da...-min lille baby  :S det er jeg slet ikke klar til..-Hyyylll- :(

Ej jeg ringer også til dyrlægen her på mandag, syntes også at hun er blevet mere...-provokerende i sin væremåde.
hun kan godt finde på at nappe os, sådan bevidst, når vi leger.
og går efter tær og øre og fingrene... :X
hvilket jeg aldrig har oplevet før hun har altid leget pænt og forstået ahah når hun napper efter fødder og tær.
men nu er det som om hun gør alt det hun ikke må med vilje. :S
lille nuttede bandit :nej: <3

Your problem is you think your problem is your problem

lille_jill

Hun er vel også blevet teenager. Så bliver de skøre i bøtten lige meget hvad

Kiddo

haha, ja en lille tossetot har hun altid været...
så lidt til eller fra gør nok ikke noget  ;)
-meeen syntes hun strækker den en del for tiden, så sent som her til aften forsøgte hun at gemme et andelår inde under vores to ton tunge sofa... :X

og mens vi febrilsk forsøgte at få den ud, fandt vi så et gammelt sugerør( jeg anede slet ikke vi havde sugerør) en vatpind, et par gamle sokker og en katteboldt med en klokke i...
hun har åbenbart brugt vores sofa som sin nye gemmested, selvom hun har en "fodres med rå kød kasse" både ude i køkkenet, og inde i sit bur... 
Your problem is you think your problem is your problem

Anne

Der er bestemt ikke noget mærkeligt i at hun gemmer ting i jeres lejlighed. Det er simpelthen ilderens natur at hamstre ting, og det kan man ikke rigtigt holde dem ansvarligt for. De vil have forråd rundt omkring i ens lejlighed, sådan er det bare, og hvis de får råt kød mens de er frie, så kan man ikke rigtigt lære dem at det ikke må gemmes hist og her, man må bare holde øje og gøre rent, eller sørge for at de kun har råd kød i buret/på værelset.

I må enten afskærme så hun ikke kan komme under sofaen, eller leve med at det er et lager. det er helt normal ilderadfærd og ikke noget man kan eller skal træne væk, ligesom det ikke har noget med alder at gøre.

Kiddo

årh ja, vi vil nu heller ikke træne eller irettesætte hende når hun hamstrer og gemmer ting, men normalt så gemmer hun ikke sit kød under vores sofa, men i de der "kødkasser" vi har lavet til hende...
og det har hun egentlig hurtigt fattet ideen med, hun sidder også lige så fint og spiser inde i sin kasse nu, og kan godt finde på at kigge ud med sådan nogle
"i rører ikke min mad herinde" øjne  :fnis:

jeg blev nu mere overrasket over hvor dævlen hun har strømperne, sugerøret og vatpinden fra...
for det er ikke noget vi har liggende i vores stue,
(vatpinden kan hun dog have nakket fra soveværelset da hun hjalp mig med at lægge nyt sengetøj på i fredags,uden at jeg har opdaget det, for det er det eneste tidspunkt hun har været derinde)... men sugerøret??!!

jeg ved egentlig godt at det ikke har noget at gøre med alderen, det er også mere de små sjovheder hun sådan er begyndt på her på det sidste, jeg tror har noget at gøre med at hun er blevet mere teenager i det.
hun nægter f.eks. at bruge sin kattebakke nu, også selvom jeg har lagt tæpper og mad i de hjørner hun ikke må bruge, men så gør hun det bare ovre under sin madskål (den hænger på buret) eller oppe på en af sine "hylder" i buret... >:|

så er der nappen og biden hårdt, noget som hun ALDRIG har gjort før, :X
og pludselig hvæsen af en hvis man lige sidder forkert i sofaen ifølge hende...eller hvad ved jeg.
hihi det er egentlig meget sødt. :-$

men generelt lader vi hende egentlig bare være fritte og tager det ikke så tungt når hun gemmer ting rundt omkring, meeen en død and under min sofa, var jeg ikke lige hooked på ;)

selvom hun syntes det var en fantastisk ide ;)
Your problem is you think your problem is your problem