Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

er pludseligt begyndt at bide hos ny ejer?

Startet af Minni, 31. Januar 2013, kl. 14:18

Minni

En fra min klasse kom til mig idag, og fortalte at hendes ellers så tamme ilder er begyndt at bide ret meget.. ikke kun nap, men hun hægter sig fast.. har spurgt hvad hun har gjort når hun har bidt hende, hun fortæller at hun har taget hende i nakken og ventet til hun har slikket sig om munden, og ellers har hun sagt høj av eller nej.. men det er kun blevet værre..
Hun gik med andre ildere før og nu går hun alene, kan det mon være grunden? :)
Eller er det opdragelsen, jeg har nemlig læst et sted at man ikke må tage dem i nakken, og det havde også kun den modsatte effekt på min Sascha. :)
Hvad tror i?

Anne

Kan du ikke få hende til at oprette sig herinde? Vil gerne vide noget mere om ilderen og omstændighederne

Minni

Jeg har fortalt hende om dette forum, men det virkede ikke til at hun havde lyst til at melde sig ind..
Jeg tror hun har opgivet den lidt, men nu kender jeg ikke hende der har den, vi går kun i klasse sammen, og har ikke snakket sammen udover idag.. ved ilderen er voksen og ikke neutraliseret og at det er en pige.

Anne

Hvis den ikke er neutraliseret, er den så i løb? Har degn fået noget så den er falsk drægtig? Det kan godt havde noget med det at gøre

Minni

Bidderiet har vidst stået på i over 1mdr, så vidt jeg kan forstå :)
Hun sagde også at den ikke kunne lide at blive kælet med mere, at den nærmest rystede eller sådAn noget, når man strøg den over ryggen.. har det evt. Noget Med løb at gøre?   (Mindes nemlig min Sascha var sådan før hun blev steriliseret)
Hvordan ser man falsk drægtighed ?

Barky

Hvis det er ny og anderledes adfærd, så ville jeg anbefale en tur til dyrlægen. Det kan være at ilderen har ondt.
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Minni

Tak Barky, det har jeg også foreslået og så en neutralisering. :)
Men kunne jo være i vidste noget herinde som jeg ikke lige vidste,  som jeg kunne sige videre :) tak for hjælpen indtil videre ihvertfald :)

Minni

Min klassekammerat besluttede sig for at ville aflive den, da hun ikke magtede den mere..
Så hun spurgte om jeg ville ha den ellers så kom den over på den anden side af regnbue broen..
Snakkede med kæresten og vi har så taget hende ind, det var meningen hun skulle videre formidles, men vi tror nu hun bliver..
Hun ser frisk og fin ud, hun er bare meget misforstået.. Vi har valgt at kalde hende Pixie.
Min klasse kammerat viste mig nogle små rifter som Pixie havde lavet og hun mente at Pixie nærmest havde skambidt hende.. jeg syns dog det mest lignede markeringer/lege mærker..
Pixie gik i et marsvine/kanin bur, og som bundstrø gik hun på noget billigt kattestrø som var spredt over hele bunden, og så havde hun hø?!? som hun kunne putte med?? hendes mad var os noget billigt kattefoder fra coop...  intet under hun er blevet lidt mærkelig..
Det virker også som om nogle har behandlet hende lidt for hårdt, kan mærke hun har været tam(iforhold til Min Sascha), men hun bliver alligevel hurtigt bange for en..

hendes gamle bur:

katjap

Ihh det gør mig glad at i har taget hende ind. Det lyder som om at i nok skal give sende den omsorg og kærlighed hun fortjener :)

Minni