Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Graver på døren om natten..

Startet af englefugl, 1. Februar 2013, kl. 17:49

englefugl

Ja jeg har fået et kæmpestort og møgirriterende problem!  :nej: Fenris har inden for de seneste måneders tid fået den vane, eller hvad man kan kalde det, at han skal voldgrave på sin dør ind til ham og de andres værelse. Det er kun om natten, lige når vi har lagt os til at sove selvfølgelig, og han bliver bare ved og ved og ved. Og det larmer så meget. Så vi har været nød til at smide ham ud på vores toilet fordi at vi ellers ingen søvn ville få. Men det er bare ikke optimalt. Og for det meste lige når de bliver lukket ud ligger han sig til at sove på stedet. Så det er lige meget om han har været ude og gå tur, eller om han bare har været ude hele dagen, så gør han det. Og jeg får nærmest stress af det. Så er der nogen der har forslag eller fif til hvad man kan gøre? For det er virkelig frustrerende :(

Nanna

Keela gør det også ofte på stuedøren, hvor de er. Dog plejer hun at holde op efter 5-10 minutter, men hvis hun bliver ved, så går jeg derind, kommer vitaminpasta på gulvet - og så kan hun hygge sig lidt med at slikke det af. Når hun så er færdig med det, er hun ofte blevet træt eller har glemt at jeg er gået ud - for grunden til at hun kradser, er fordi hun ser mig lukke døren og gå. Hvis jeg beskæftiger dem med godbidder eller pasta når jeg går ud af stuen, slukker lyset og lukker døren, så oplever jeg i hvert fald, at de ikke kradser så meget som hvis jeg bare går (Nur gør det også).

Men det er bare min metode - det kan godt være dine dyr ikke er lige så dumme og nemme at distrahere som mine :P haha.
Mange hilsener fra Nur, Keela, Louie og Nanna

Anne

Joa har været rigtigt slem til det. Vi har gjort sådan at man kan sætte et tæppe fast som dækker det nederste af døren og som sidder helt ind til for neden, så det er svært at kradse, og hvis hun gør det, så er det i tæppet.

Men faktisk sidder det ikke på for tiden, det er ikek så tit hun gør det mere.

Grundreglerne er selvfølgelig at du ALDRIG må åbne døren når han gør det, uanset hvor irriterende det er, og så selvfølgelig også sørge for at aktivere ham så meget, at det ikke er pga understimulering (men det behøver det nu heller ikke være, det kan sagtens bare være en skør idé)

Eliza

Jeg har givet op med min gravko for INTET hjælper. Jeg ved hvordan det bliver værre, nemlig at vi bliver irriterede, så graver hun af en eller anden grund altid mere og i længere tid.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

CMS

Echo har også et sært forhold til lukkede døre (og har altid haft det). Jeg har prøvet 117 ting, men det praller af på ham, og han bliver ved! Dog er han ligeglad, hvis det er "plader", der adskiller rum. Efter jeg fik plade mellem min gang og soveværelset, så døren kan være åben om natten, har han ikke gravet en eneste gang :)
Mange hilsner Christina

lille_jill

Citat fra: Nanna Dato  1. Februar 2013, kl. 19:16
Keela gør det også ofte på stuedøren, hvor de er. Dog plejer hun at holde op efter 5-10 minutter, men hvis hun bliver ved, så går jeg derind, kommer vitaminpasta på gulvet - og så kan hun hygge sig lidt med at slikke det af. Når hun så er færdig med det, er hun ofte blevet træt eller har glemt at jeg er gået ud - for grunden til at hun kradser, er fordi hun ser mig lukke døren og gå. Hvis jeg beskæftiger dem med godbidder eller pasta når jeg går ud af stuen, slukker lyset og lukker døren, så oplever jeg i hvert fald, at de ikke kradser så meget som hvis jeg bare går (Nur gør det også).

Men det er bare min metode - det kan godt være dine dyr ikke er lige så dumme og nemme at distrahere som mine :P haha.

Samme her. Hvis jeg lukker en dør og de ser mig gøre det, så stopper de simpelthen ikke før døren er åben igen. Chucky er værst, men han er heldigvis blevet så gammel, at han nøjes med at ligge en dej i protest eller blive ved med at kigge på dørhåndtaget, mens han venter på et mirakel.
Det var faktisk en ret smart idé dem med at smøre vitaminpasta på gulvet, for man lukker dem inde. Tak for det :D
Har heldigvis kun problemet med buret nu og der får de en godbid før de skal sove, så er det ligesom at det hele bliver glemt lidt.

Anne

Jeg ville nok passe på med at gå ind og give dem en belønning når de gør det. Mine får altid kød om aftenen til at hygge sig med natten igennem, hvis jeg af en eller anden grund ikke har kød til dem, eller det bare er en slags der ikke passer de små primadonnaer, kan jeg være sikker på at Joa står ved døren den halve nat

mette11


Anne


mette11

CitatVirker også på babyer...?
Nej desværre - babyer larmer betydeligt højere end ildere, så der skal mere effektive metoder i brug!  :P

englefugl

Citat fra: Nanna Dato  1. Februar 2013, kl. 19:16
Keela gør det også ofte på stuedøren, hvor de er. Dog plejer hun at holde op efter 5-10 minutter, men hvis hun bliver ved, så går jeg derind, kommer vitaminpasta på gulvet - og så kan hun hygge sig lidt med at slikke det af. Når hun så er færdig med det, er hun ofte blevet træt eller har glemt at jeg er gået ud - for grunden til at hun kradser, er fordi hun ser mig lukke døren og gå. Hvis jeg beskæftiger dem med godbidder eller pasta når jeg går ud af stuen, slukker lyset og lukker døren, så oplever jeg i hvert fald, at de ikke kradser så meget som hvis jeg bare går (Nur gør det også).

Men det er bare min metode - det kan godt være dine dyr ikke er lige så dumme og nemme at distrahere som mine :P haha.
haha, ja han er desværre alt for udspekuleret til at falde for det trick ;)

englefugl

Jeg er helt enig i at man skal undgå og åbne døren når han gør det. problemet er at han bare går i gang lige pludselig. De bliver puttet i seng hver aften med kød på deres værelse. Og så et par timer efter går vi selv i seng, og så begynder møgkræet! Så det er ikke selve det at døren bliver lukket der får ham til det, han begynder bare at gøre det selvom at han har været på værelset længe uden at sige noget, men også hvis de lige er blevet puttet derind og vi selv går i seng samtidig. Så når han lige at spise kød, og så begynder han ellers, og han stopper ikke, vi har seriøst prøvet at ligge vågne en hel nat og håbet på at han ville blive træt af det. Men det bliver han ikke, aldrig simpelthen.  :( og det er underligt, for han har ikke altid gjort det. Og selvom han har været ude 24 timer gør han det. Så jeg ved ikke om en plade kunne hjælpe i stedet for en lukket dør, eller om jeg må få nogle ørepropper  ;) men vores løsning lige nu er at sætte ham i bur, inden han begynder at grave, og sætte ham ud  i vores gang. Der graver han overhovedet ikke underligt nok. Så jeg fatter snart intet  :P

Shamua

Citat fra: englefugl Dato  2. Februar 2013, kl. 21:40
Jeg er helt enig i at man skal undgå og åbne døren når han gør det. problemet er at han bare går i gang lige pludselig. De bliver puttet i seng hver aften med kød på deres værelse. Og så et par timer efter går vi selv i seng, og så begynder møgkræet! Så det er ikke selve det at døren bliver lukket der får ham til det, han begynder bare at gøre det selvom at han har været på værelset længe uden at sige noget, men også hvis de lige er blevet puttet derind og vi selv går i seng samtidig. Så når han lige at spise kød, og så begynder han ellers, og han stopper ikke, vi har seriøst prøvet at ligge vågne en hel nat og håbet på at han ville blive træt af det. Men det bliver han ikke, aldrig simpelthen.  :( og det er underligt, for han har ikke altid gjort det. Og selvom han har været ude 24 timer gør han det. Så jeg ved ikke om en plade kunne hjælpe i stedet for en lukket dør, eller om jeg må få nogle ørepropper  ;) men vores løsning lige nu er at sætte ham i bur, inden han begynder at grave, og sætte ham ud  i vores gang. Der graver han overhovedet ikke underligt nok. Så jeg fatter snart intet  :P

Hvis det er når i går i seng, kan det så være fordi der netop stopper med at komme larm inde fra jer?
Mine gjorde i en periode det, at det stod op og larmede i samme øjeblik som vi gik til ro. Det gik så forholdsvis hurtigt over igen, men ved ikke om i måske har mulighed for at lade en radio eller et fjernsyn være baggrundsstøj? Måske vil det hjælpe..

Vh. Marianne

englefugl

Det har ikke noget med det at gøre desværre :( For han gør det også når vi ikke sover/er gået i seng. Men vi har lige købt en træplade til at sætte op foran døren idag, så nu ser vi om det hjælper :) Håber jeg! Ellers bliver han kylet ud af vinduet!  :X (Just kidding  :fnis:)

mette11

Det er helt klart værd at prøve med en plade for døren. Nu når i siger det, så kan jeg faktisk huske at det var det samme med min Marius. Han kradsede også altid på døre, men ikke på en plade (vi havde både en dør og en plade for døren). Hvis døren var lukket, stod han og skabte sig - var pladen på, var der ikke noget! Hvorfor aner jeg ikke! Men det er da forsøget værd og ellers vil jeg anbefale ørepropper  :fnis: