Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Frits - bare så sej

Startet af ilderhjemmet, 11. Februar 2013, kl. 14:44

ilderhjemmet

Denne weekend har da været så udfordrende som noget kan være -  vi fik jo Jørgen hjem efter 1 dags indlæggelse i lørdags/anden tråd. Vi opdager så at Frits nu ligger bare der og ligger og er slap og i sin egen afføring som er tynd og sit tis  :X hvad sker der tænker vi, har vi ikke været nok igennem med Jørgen og med Quark? men næh nej, endnu et sygt dyr. Hele lørdagen og natten med sidder og ligger jeg med Frits, (skipper har travlt med Jørgen, han skal obs'es og der skal gives medicin og de andre ildere skal jo også passes) jeg giver ham væske, væske, væske i sprøjte, han får en æggeblomme som han slikker fra enten min finger eller selv slikker op fra en flad tallerken, lidt vitaminpasta samt lidt olie dette labber han i sig og jeg prøver at fodrer ham, vand tager han gerne imod men han nægter at spise, han sover også det meste af tiden. I løbet af søndagformiddag bliver han svagere, vi indser at en aflivning er meget tæt på og begynder at ringe til div dyrehospitaler - da jeg er uddannet reikihealer, havde jeg healet Frits lørdag aften - der sker så det at Frits i løbet af eftermiddagen selv begynder at drikke fra sin drikkeskål, jeg opløser så hans fodder så jeg kan få det i en sprøjte og han drikker/spiser det med velbehag, dette gør jeg ca hver halvanden time, vand og "mad" om ikke andet er der næring i hans stærkt opløste mad resten af søndagen, vi har selvfølgelig slået vores løbegård op (kun til syge dyr) Frits viser også overfor mig, når han vil være alene og sove i sit hus i løbegården sammen med Jørgen. Imorges ringer jeg så til dyrelægen for en tid til evt igen en aflivning men han skal først undersøges - Frits begynder nu at spise almindelig tørfodder af min hånd, først har jeg lige dyppet det i vand, det spiste han, så gav jeg ham de lige fra skålen det spiste han også, derefter drak han selv fra vandskålen. Vi tager til dyrelægen (Allison har ferie, hendes afløser), ingen mislyde ved hjertet, hun kan ikke mærke knuder eller andet, alt ser ok ud, men som dyrlægen sagde, jeg er ikke ilderdyrlæge og hun ville gerne sende os videre til Lone for en videre udredning, alt imens havde Frits travlt med at charmere sig ind til dyrlægen, vi bliver så enige om at vi tager Frits med hjem igen og giver ham den pleje han har fået lørdag og søndag, og selvfølgelig  ved forværring ringer og/eller kommer vi, da vi så er kommet hjem lægger Frits en lort som er fast (tænk at man kan blive så glad for lort)og Frits begynder så småt at gå næsten som han plejer, det gjorde/kunne han heller ikke, han nærmest slæbte sig afsted.
Vi har taget en chance, men kun fordi Frits viste os kampgejst <3 men for fanden en hård weekend med alle følelser hængende udenfor tøjet.
Nu er det ved at være tid til vand og mad - Frits du er bare så sej  <3
Kh Gitte og Skipper -  BÅT BÅT fra  Freja, Quark, Chanell, Filine, Rasmus,Diva, Hanibal og Zorro

Nanok, Bandit (plejeilder), Lucky (plejeilder), Plato (lillefis), Duvell (Dyvle) Frits og Jørgen elsket og savnet

Eliza

Hold op hvor er I meget igennem :S men det er dejligt at høre at de hænger i alle tre. De er nogle seje kæmpere og det skal de blive ved med ;)

En masse tanker til jer, kan godt forstå det tager hårdt på jer.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Kiddo

puuha, sad bare med hjertet helt oppe i halsen.
Altså Fritz, er virkelig en sej lille laban...
-og hvor er det godt at høre at det går godt med Jørgen også :)
Your problem is you think your problem is your problem

Anne

Puha sikke en weekend I har været igennem. Hvor er det godt at det går fremaf med basserne, jeg håber det fortsætter sådan!

FerretParadise

Sikke da en weekend.
Hvordan går det så med ham nu?
Som jeg har skrevet før, så er du og Skipper de bedste ilderejere.  :)
Ann Hillerslev.

mette11

Åh nej  :( Håber at han snart bliver frisk

ilderhjemmet

Ann: tusind tak for de pæne ord :)

Frits modtager gerne mad og værske gennem sprøjte  :), vil kun ligge og putte i kort tid nu (helt normal for ham) ellers vil han ned i løbegården, men han sover det meste af tiden.

Han får mad ( ca 3 ml pr gang) og vand (ca 3 ml pr gang) hver ca 3'die time af mig, ellers tager han lidt vand selv
Kh Gitte og Skipper -  BÅT BÅT fra  Freja, Quark, Chanell, Filine, Rasmus,Diva, Hanibal og Zorro

Nanok, Bandit (plejeilder), Lucky (plejeilder), Plato (lillefis), Duvell (Dyvle) Frits og Jørgen elsket og savnet