Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Råt kød?

Startet af SofieLykke, 12. Februar 2013, kl. 19:46

SofieLykke

Har brug for råd. Mine ildere har hos tidligere ejer aldrig fået råt kød. Men vil gerne have de nu skal have det som snacks ved siden af deres tørfoder. Men er lidt i tvivl om hvor jeg skal købe det, og hvad der er godt for dem.. - Jeg bor i Korsør på Sjælland, og har aldrig hørt nogle butikker i nærheden have det. (Udover mus, men dette er jeg vildt bange for) - Må de godt spise ben og brusk osv.? Har i nogle hjemmesider som i kan anbefale?.

englefugl

Du kan give dem alt slags kød der findes, og helst med ben og brusk. (Dog skulle svin ikke være det bedste har jeg hørt) ;)  Den nemmeste måde du kan skaffe dem kød på er at købe en hel kylling og så skære bryster og lår fra til dig selv, og så hakker du hele skroget ud i passende stykker til dem, det har nemlig en perfekt blanding af ben og kød. Du kan købe døde mus på frost hvis det er, for mus er noget af det bedste de kan få :). Der er en masse link herinde på forummet til alle mulige Barf-butikker, som det hedder, hvor du kan finde forhandlere og evt få kødet leveret. Indmad er også rigtig godt for dem fordi at de skal have taurin. Så det perfekte "rå kød måltid" er egentlig en hel mus, for der er både knogler, kød, indmad og pels. Men man kan også selv lave det ved at give dem fx kyllingehalse sammen med noget indmad. Så bare prøv dig frem og se hvad de bedst kan lide, der er mange valgmuligheder. ;)

Eliza

taurin er der kun i friskt hjerte, hvis det har været frosset mere end en mdr er det degenereret så meget at jeg ikke ville tælle det med.

Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Anne

Taurin findes jo i mange slags kød (vel egentlig alle) i mere eller mindre grad. Den er højere i lam end i det meste andet kød. Det findes også i nedfrosset kød, når det bare ikke har været froset for længe (som du jo så også skriver). At man anbefaler hjerte er jo så fordi at der er et meget højt niveau af taurin og frisk hjerte derfor kan kompensere for manglende taurin i det øvrige foder.

Nogle af os synes jo så det er nemmere med pulver :lol: lidt doven må man vel godt være

Eliza

helt enig Anne :) man plejer at give hjerte når man har brug for at give lidt ekstra taurin, mere det jeg mente og det skal så helst være friskt :)
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

SofieLykke

Tak for alle jeres gode svar. Det er nu bestilt. Håber de vil spise det.  :ja:

SofieLykke

Noget kød man kan købe hos slagteren, udover hjerter? :)

SofieLykke

Mine tøser vil ikke spise hjerte. Så hvor køber i taurin pulver