Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

han ilder går amok!

Startet af anjafh, 19. Februar 2013, kl. 11:08

anjafh

okay... overskriften er måske lidt overdrevet, fordi klunde går ikke amok på mig, men han er simpelthen så tarvelig over for koko :(
lidt før info - koko er steriliseret og klunde er ikke blevet kastreret endnu..

Men jeg har lidt lagt mærke til at klunde "kugler" er blevet lidt større, og han er lidt halv aggressiv over for koko nogen gange.. han tager fat i nakken på hende hiver hende rundt, nogle gange snore han rundt med hende i munden, og hun piver og lyder ikke til at nyde det :( han stopper hurtigt når jeg bryder ind, når jeg føler han er for ond imod hende.. men kan det være at det muligvis har noget med at gøre at han ikke er blevet kastreret endnu men hun er blevet steriliseret så hun ikke har "lyst" til ham og så bliver han arrig?

hvis det er det så vil jeg sandelig få en tid hos Alison i næste måned med det samme! fordi han er virkelig tarvelig :( 
Koko og Klunde <3

rimif

han er gået i brunst og vil blilve ved med at have den adfærd indtil han er blevet kastreret eller fået implantat, jeg har selv lige haft problemet med mine, det er dog 2 hanner, den ene kastreret og den anden var ung, men da han gik i brunst gik det ud over den anden han, og de har sovet i forskellige bure og ikke være meget sammen med mindre jeg var der til at gribe ind, nu har han fpet implantat og det er stille begyndt at virke, så nu leger de og putter sammen igen, så enten skal han kastreres eller have inplantat og i mellemtiden må du måske skille dem ad da det er synd for tæven hvis hun ikke kan "slå" fra sig. men husk der kan gå lidt tid fra neutraliseringen til det virker helt, mere så du planlægger, hvis du f. eks venter en md. så er det en md. plus lidt mere du skal skille ad (det kan være lidt mere besværligt når man er vand til de kan gå sammen).

anjafh

okay :( men nu mindes jeg lidt om at et implantat er bedre end kastration ikke?

de kan godt gå sammen og lige nu ligger de op af hinanden og sover, men lige pludselig så går han amok.. men jeg må lige få det ordnet så, hvis det kan hjælpe ud i fremtiden, mange tak for svaret
Koko og Klunde <3

rimif

jeg har ikke helt styr på hvad implantatet gør helt præcist, men det får dem ud af brunst, de vare så ikke evigt, hvad jeg har hørt så mellem 1-3 år og så skal de have et igen, mine kunne også sammen nogen gange men hvis jeg ikke var hjemme syntes jeg det var syndt for ham den anden når han ikke slog fra sig og han fik bidsår i nakken, derfor skilte jeg dem ad og havde dem sammen hver dag men under opsyn og nogle få gange var de også ude alene for der var ham i brunst lidt for forelsket i ham ;)

anjafh

alt for meget kærlighed til at de kan klare det ;)

ej, men så må jeg nok hellere få det ordnet :)
Koko og Klunde <3

AlisVolatPropiis

Vi kan godt kalde det kærlighed... :-P

Anne

Som Rimif siger, så er det rigtigt nok fordi han er viril. Det har ikke så meget at gøre med om hun har "lyst" til ham, det er selvfølgelig det der gør at hun ikke synes det er skide sjovt, men hans adfærd er den samme uanset. Jeg synes altså ikke du skal lade dem være i bur sammen eller sammen når du ikke er der til at stoppe ham. Det vil kun blive værre fra nu af og han kan altså sagtens finde på at voldtage hende selv om  hun er steriliseret, hvilket er meget smertefuldt for hende når hun ikke er i løb.

Implantatet er en medicinsk/kemisk neutralisering, det gode ved implantatet er at der ikke er forhøjet risiko for binyrekræft i dyr der får det, som der er i dyr der bliver kirurgisk neutraliseret.

Men ja, din ilder går altså ikke amok, han følger sine normale instinkter, sådan er langt de fleste virile hanner.

anjafh

hmm okay :/ han gør nu ellers intet når de er i bur, så sover han kun eller spiser, jeg ved bare ikke hvor jeg skal gøre af ham når jeg ikke er hjemme hvis han ikke må være i bur, så må koko være ude..
Koko og Klunde <3

Anne

#8
jeg forstår godt du synes det er træls, virile hanner er ikke de nemmeste at have. Men det lyder som om han har opdaget at hun er en dame, og selv om det ikke lader til de laver noget i buret når du er der, er der jo ingen der siger han ikke kan finde på at voldtage hende når du ikke er hjemme, han bliver kun mere damefikseret fra nu af til der bliver gjort noget med det og han vil være mere og mere efter hende og i værste tilfælde faktisk parre sig med hende selv om hun er steriliseret. Hvis det kommer dertil, kan det jo ødelægge deres forhold bagefter, fordi hun simpelthen kan blive mega bange for  ham.




Sølvsten

Citat fra: anjafh Dato 19. Februar 2013, kl. 12:45
hmm okay :/ han gør nu ellers intet når de er i bur, så sover han kun eller spiser, jeg ved bare ikke hvor jeg skal gøre af ham når jeg ikke er hjemme hvis han ikke må være i bur, så må koko være ude..

Synes du skal anskaffe dig et bur til ham imens. Du kunne jo evt låne et hvis du ikke vil invistere i et nyt. Det er synd for Koko hvis han voldtager hende.

anjafh

Citat fra: Sølvsten Dato 19. Februar 2013, kl. 13:50
Citat fra: anjafh Dato 19. Februar 2013, kl. 12:45
hmm okay :/ han gør nu ellers intet når de er i bur, så sover han kun eller spiser, jeg ved bare ikke hvor jeg skal gøre af ham når jeg ikke er hjemme hvis han ikke må være i bur, så må koko være ude..

Synes du skal anskaffe dig et bur til ham imens. Du kunne jo evt låne et hvis du ikke vil invistere i et nyt. Det er synd for Koko hvis han voldtager hende.

ja det har i helt ret i :/ men tror bare jeg holder koko ude så (indtil jeg får et bur til ham), fordi hun opføre sig lidt mere pænt over for mine ting :p
Koko og Klunde <3

Anne

bare pas på han ikke kan få fat i hende igennem tremmerne. Da lugh var i brunst lykkedes det ham at få den ene side af buret vredet skævt og fange meep og hive hende ind i buret. Opdagede det heldigvis med det samme, men de kan virkelig være kreative når de vil, og en viril han vil HELT sikkert.

lille_jill

Jeg kan slet ikke forestille mig Klunde i brunst :fnis:

ilderhjemmet

jeg vil anbefale  at han får en implatat, dels går han ud af brunst og dels vil det beskytte ham mod nogle kræfttilfælde
Kh Gitte og Skipper -  BÅT BÅT fra  Freja, Quark, Chanell, Filine, Rasmus,Diva, Hanibal og Zorro

Nanok, Bandit (plejeilder), Lucky (plejeilder), Plato (lillefis), Duvell (Dyvle) Frits og Jørgen elsket og savnet

anjafh

Citat fra: ilderhjemmet Dato 19. Februar 2013, kl. 20:19
jeg vil anbefale  at han får en implatat, dels går han ud af brunst og dels vil det beskytte ham mod nogle kræfttilfælde

det var nemlig også lige det jeg havde hørt om at der kunne ske hvis man kasteret dem :)

Citat fra: lille_jill Dato 19. Februar 2013, kl. 20:05
Jeg kan slet ikke forestille mig Klunde i brunst :fnis:

hahah ej vel :D det er mega underligt, men det er også kun i små perioder i løbet af dagen.. meget mærkeligt.. fordi jeg er vand til at have hund, og det er jo hele tiden!
Koko og Klunde <3