Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Hun bider

Startet af Sahlgreens Ferrets, 4. Marts 2013, kl. 20:32

Sahlgreens Ferrets

Jeg er blevet tilbudt en fritte, MEN: hun kommer fra en dyrehandler, hvor hun har siddet i bur med sin søster i 4 måneder ca. Nuværende ejere købte hende så, men de har opgivet hende pga hun bider dem..
Hun er nu 11 måneder gammel og ejerene har haft hende omkring 4 måneder.
Hun bider sig fast og slipper ikke igen.
Men de siger at hun også kan gøre det, at hun er ved at bide også siger de fy også finder hun på noget andet at lave..
Men hun bider meget, og hun bider hul hver gang.

Nu er mit spørgsmål om man kan vænne hende af med det?
vil det hjælpe når hun bliver steriliseret??

på forhånd tak..
Bailey 1 april 2012 <3 Koda 10 maj 2012 <3 Kahlua 18 Marts 2013 <3 Asti juni 2013

Eliza

hvis hun er i løb nu så SKAL hun neutraliseres kirurgisk eller med implantat ellers risikere de at hun dør. Men tror ikke det gør den store forskel på om hun bider eller ej.

Er du klar til at have en bideilder der bider hul og ikke er til at få af?? det er muligt at få dem tamme men det tager laaang tid i de fleste tilfælde og kræver tålmodighed og en masse arbejde. Hvis det så lykkes så skal du ikke regne med at andre nogensinde vil kunne håndtere hende, måske hvis hun finder ud af mennesker er til at stole på, måske ikke.

Det vil være synd hvis du også opgiver hende så hun endnu engang skal skifte hjem og måske får en masse dårlige oplevelser med igen fordi det ikke går.

Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Sahlgreens Ferrets

Har besøgt hende, og hun er så fin og rigtig legesyg.
Hvis hun er ved at bide og man siger Nej, så bider hun ikke. Men hvis man tager om hende (løfter hende op) så bider hun..

Nu kommer hun til at bo hos mig, da jeg er sikker på at der nok skal komme en rigtig fin fritte ud af hende.. :)  <3
Bailey 1 april 2012 <3 Koda 10 maj 2012 <3 Kahlua 18 Marts 2013 <3 Asti juni 2013

Dyrenørden

Citat fra: Malisomi Dato  5. Marts 2013, kl. 00:00
Har besøgt hende, og hun er så fin og rigtig legesyg.
Hvis hun er ved at bide og man siger Nej, så bider hun ikke. Men hvis man tager om hende (løfter hende op) så bider hun..

Nu kommer hun til at bo hos mig, da jeg er sikker på at der nok skal komme en rigtig fin fritte ud af hende.. :)  <3

Held og lykke med hende :)

Det er hårdt arbejde at have en bideilder, jeg selv har en jeg fik for 7-8 måneder siden ca. hun er blevet meget bedre men det sker stadig jævnligt at hun får fat og der går hul. I starten bed hun af usikkerhed/frygt nu bider hun i kådhed. Hun har aldrig lært hvor grænsen går for hvor hårdt man må nappe tror jeg så bliver hun for kåd så siger det haps. Reagerer man ikke på bidet slipper hun inden man næsten opfatter bidet tager man derimod fat i hende så bliver hun lidt nervøs og så slipper hun ikke!
Min kæreste har lært at læse hende lidt så han tør godt håndtere hende lidt. Men ellers er det kun mig hun har menneskelig kontakt med og sådan tror jeg altid det vil være. Vil hvertfald aldrig lade gæster uden ilder forstand komme i nærheden af hende