Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Ilder problemer

Startet af Lucifertheferret, 8. Marts 2013, kl. 17:42

Lucifertheferret

Hej, jeg har en diglig ilder han på 2 år og 7 måneder der hedder Lucifer :) havde ham siden han var en hvalp. Han så trirst ud og savnede en anden ilder hos sig. så anskaffede mig en ny han til ham. De har så mødt hinanden after at have været adskilt i to burer hver for sig i et  par dage. Men slash (den nye havlp på 6 måneder) er for voldelig og lucifer skræg og flygtede, så adskilte  dem igen. Slash har så været oparareret og kastereret siden. Han har slappet lidt af de sidste par sage. Men han har haft møde lucifer igen. men da blev han også for voldelig og lucifer sked af skræk. Vi adskilte dem og holder dem adskilt lige pt. Lucifer virker stadig intereseret i ham og det gør slash også.

Snakkede med hans forrige ejer og han fortalte mig noget interesant. De gamle opdrætter der havde slash, holde ham i et meget ubahegeligt bur sammen med to andre søskende, hun forklarer han var meget grådig med mad og har muligvis måtte slås om den med sine søskende.

Her er ideen at han nok ser min fritte som en trussel, en der bare vil stjåle hans mad og tag alt fra ham. Er der en professional løsning til det her eller andre ideer? til hvad jeg skal gøre? :( Lucifer er også kastereret.

Anne

Er han lige blevet kastreret? For det tager nogle uger før hormonerne er væk.

Eliza

Hvis Slash kun er 6 mdr så kan han stadig være hvalpegrådig. Mange hvalpe opfører sig som om de aldrig har fået mad i ders liv og nogle er længere tid om at komme af med det end andre.

Det er helt natuligt at de slås når de mødes og lige så normalt at den ene skriger eller angstskider, selvom det selvfølgelig ikke er rart at se på så er den bedste løsning at de finder ud af det på deres måde.

Hvis der ikke kommer store sår i nakken så er det for det meste ok og nogle gange er sår også den eneste løsning men man skal holde godt øje med det og se om ilderne stadig kan være med psykisk.

Hvis han kun lige er kastreret så kan der godt gå nogle uger før hormonerne er ude af kroppen.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Kiddo

 :S ja det der hvalpe-grådighed ser vi også ved Ebi...
-fatter det simpelthen ikke, men hun har fået den ide at hun SKAL hugge maden i sig,
og så går hun og hikker og bøvser i en halv time efter hun har spist...
-Og hun har ingen hun skal dele maden med!!? tossetot <3
Your problem is you think your problem is your problem

Lucifertheferret

oki mange tak :) Er dog Uenig i med at lade dem forsætte vis den een skrige så højt man får ondt i ørende og skider af skrek, da er det en god ide at trække dem fra hinanden og så prøve en anden dag måske. Men syntes bare det var mærkeligt at hvalpen var den der var ''alphaen'' og var så agressive og ikke lucifer som er den ældste :/

Anne

Hvis den er i brunst (og det forsvinder jo ikke bare lige med operationen) så er der intet mærkeligt i det.

FerretParadise

Citat fra: Lucifertheferret Dato  9. Marts 2013, kl. 01:09
oki mange tak :) Er dog Uenig i med at lade dem forsætte vis den een skrige så højt man får ondt i ørende og skider af skrek, da er det en god ide at trække dem fra hinanden og så prøve en anden dag måske. Men syntes bare det var mærkeligt at hvalpen var den der var ''alphaen'' og var så agressive og ikke lucifer som er den ældste :/
Jeg ved godt, at det er ganske forfærdeligt at se og høre på. Men hvis du bliver ved med at skille dem ad, så skal de hele tiden starte forfra. Jeg giver de andre ret i, at det bedste er, at lade dem selv finde ud af det, så længe der ikke kommer alvorlig sår.
Ann Hillerslev.

ilderhjemmet

Vi har haft lette sammenføringer, men så sandelig også svære sammenføringer, der har været bid, skrig og angsskidning, når det har været for hårdt har vi blandet os, og taget den det er gået ud over væk i et par timer så den ku' sunde sig, så er det startet forfra igen.
Det er hårdt at se og høre, men tålmodighed fra din side og lad dyrene selv finde ud af det, du skal nok få et harmonisk par ud af dem.

Held og lykke
Kh Gitte og Skipper -  BÅT BÅT fra  Freja, Quark, Chanell, Filine, Rasmus,Diva, Hanibal og Zorro

Nanok, Bandit (plejeilder), Lucky (plejeilder), Plato (lillefis), Duvell (Dyvle) Frits og Jørgen elsket og savnet

Lucifertheferret

Ok tak, Peoblemet er at Slash umiddelbart også er agrressive over for lucifer fordi han har haft et dårligt selvskab med andre fritter som lille og måtte kæmpe lidt om maden. Problemet er at jeg ikke er sikke på hvad jeg skal gøre. Slash får lucifer til virkelig skrige og skæve sig og det ser meget stressende ud for ham. Lucifer får rigtig mange tæv af ham men lucifer er IKKE villig til at give op og blive ''bitchen'' han nægter og give sig. uanset hvad slash gør, og han kan ikke engang bide igen.

Mån der en nogle gode råd til hvordan man måske kunne fører dem sammen? foreksempel ''er udenfor '' en god ide da der ingen dufte er fra de to?  :)

AlisVolatPropiis

Det er lidt for sent nu...at sammenføre på et neutralt område...og ligemeget hvad...så bliver en af dem nød til at give sig :) -det er naturen på godt og ondt :) Lucifer kæmper imod og det er også et tegn på det ikke er direkte overlast -som det ville være hvis Slash bare jagtede og chikanerede ham selvom han gav alle tegn på underkastelse.

De skal finde en rangorden :) og alle hvalpe slås om mad med deres søskende :) og alle hvalpe er lidt grådige -det er ikke noget der skader dem for livet  :) De kæmper om rangorden...ikke mad :)
Sammenføringer er ikke nemme....og jeg kan godt forstå det er vildt frustrerende -nogle gange så ordner de sig aldrig. Men det er for tidligt for dig at give op endnu :) lad dem diskutere det.

Lucifertheferret

Jeg har skam ikke givet op, Og vi prøver ldit her og der, tror skam godt de kan blive venner :) :fnis:

AlisVolatPropiis

Godt :D så eh....smid dem sammen...og tag et glas vin til nerverne :P

Lucifertheferret

#12
Hey tak for hjælpen alle sammen, Fandt ud af en løsning og nu er alt fantastisk. Fandt problemet, Slash er jo en ny i famillien og lucifer er snart 3 år og har været her længe. Det er kun rimeligt og naturlgit at Lucifer er Alphaen, Syntes jeg iværtfald. Men Når de var sammen indenfor så skændtes de meget og slash prøvede at være dominant. Det ville aldrig fungere tror jeg. Så vi gjorder noget andet ;) Vi tog dem begge med ugenfor og siden slash er lidt ny til det med at være udenfor og var lidt nærvøs og for fokuseret på omgivelserne. Så kunne lucifer nemt hoppe op og nappe ham i nakkeskindet. De sloges meget lidt meget mere andelrdes end de sidste par gange. Og VUPTI, nu er de begge kommet idnenfor og slash er ikke længere dominant eller prøver at slås om stillingen, LUcifer og ham sniffer til hinanden og går sammen, Uden en eneste slås kamp. ;D Er så glad :)