Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Oliver grain free?

Startet af Dyrenørden, 26. Maj 2013, kl. 13:53

Dyrenørden

Jeg har lige siddet og kigget efter kornfrit kattefoder da min ene kat muligvis har noget foder allergi og faldt over dette http://www.olivers.dk/oliver-s-adult-chicken-medium-8-kg

Tror i det vil kunne gå i en blanding til ildere også? Jeg plejer at købe applaws og orijen til ilderne, men hvis kattene kan lide olivers så kunne jeg bare købe stort ind af det også så det kunne blandes i det til bæsterne også

lille_jill

Kylling(tørret & fersk/frossen (33 %)), kartoffelmel, kyllingefedt, ærtemel, kartoffelprotein/potatisprotein, tørret kartoffel/potatis, gulerod/morot, Oliver´s Triple FiberPlan (ærtefibre, cikoriefibre, roefibre/ betfibrer), kyllingeboulion(lever), lakseolie(væsentlig kilde til omega 3 ), tørret kalkun, tørret and, vitaminpremix, mineraler, Oliver´s Digestion boost (kilde til funktionelle fibre) ( mannan-oligosacharid, gærkultur/jästkultur, inulin, yuccaextract), Oliver´s Flex-C (Fjerkræbruskekstrakt/roskextrakt av fjäderfä (kilde til Chondroitin) Muslingeskalekstract/musselskaslextrakt (kilde til Glucoseamin), persille, hørfrø, naturlige antioxidanter(alfatochoferoler), L-carnitin, Olivers Aura Boost (Blåbær, tranebær, hindbær/hallon, æble, gulerod/morot, tomat, kelp, persille, ginseng, grøn the, bipollen, ginko biloba, morgenfrueekstrakt/ringblommeextrakt).

Syntes det er lige lovligt meget funky-stuff i, korn eller ej  :S

Anne

Der er tilsat en masse fibre hvilket er ret skidt. Jeg har lidt svært ved at forstå hvorfor de har gjort det, men det er vel bare et forsøg på at udlægge fyldstofferne som noget positivt.

CMS

Jeg ville personligt ikke bruge det heller. Det er "for nemt" at kalde det kornfrit og bare fylde det med noget andet..
Mange hilsner Christina

Dyrenørden

Ja synes også det lød lidt voldsomt men det har jeg nu set i mange gode produkter til hund og kat. Jeg synes også bare det lader til at have mange gode ting i.
Tror jeg bestiller det til kattene i første omgang.

Anne

Fibre er også fint nok i hundefoder, de har jo brug for dem til en grænse. I ilder og kattefoder er det bare fyld og jeg går ud fra de skriver det fordi fibre i menneskers ører lyder som noget positivt.

CMS

Fuldstændig ligesom hundefoder-reklamer i TV, hvor de lister alle de ting, som er sunde for mennesker og kun i begrænset mængde (om nogen) bør være i foderet.
Mange hilsner Christina

Dyrenørden

Citat fra: Anne Dato 26. Maj 2013, kl. 19:22
Fibre er også fint nok i hundefoder, de har jo brug for dem til en grænse. I ilder og kattefoder er det bare fyld og jeg går ud fra de skriver det fordi fibre i menneskers ører lyder som noget positivt.

Ja det har du nok ret i men tænker stadig det er bedre end korn, ris og majs? Er hvertfald overbevidst om det er bedre for hunde og katte end alt muligt korn osv.

lille_jill

Citat fra: Dyrenørden Dato 27. Maj 2013, kl. 11:03
Citat fra: Anne Dato 26. Maj 2013, kl. 19:22
Fibre er også fint nok i hundefoder, de har jo brug for dem til en grænse. I ilder og kattefoder er det bare fyld og jeg går ud fra de skriver det fordi fibre i menneskers ører lyder som noget positivt.

Ja det har du nok ret i men tænker stadig det er bedre end korn, ris og majs? Er hvertfald overbevidst om det er bedre for hunde og katte end alt muligt korn osv.

ildere har svært ved at fordøje fibre, så nej, det er ikke godt :)