Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Tørkost og råt kød

Startet af SofieLykke, 10. Juli 2013, kl. 15:38

SofieLykke

Hvad er jeres mening om at undlade at give ilderen kød udover sit applaws tørfoder? Er tørfoder rigeligt som foder, eller skal der gives kød? Min mening er at tørfoder og kød er daglig kost.

CMS

Rigtig mange nøjes med tørkost, nogle giver tørkost med kød som supplement og andre fuld barf'er...generelt er der ingen tvivl om, ilderen har bedst af barf, men det er forudsat at du sætter dig 110 pct. ind i det (ellers skader det mere end det gavner), men en blanding eller en god blanding af kvalitets-tørkost er heller ikke dårligt.

Personligt har jeg 1 barf-hold og 1 hold på 50/50, fordi Romeo ikke spiser lever og generelt er lidt kræsen.

Hvis man ikke er klar på at fuld barf'e, hvilket er en videnskab, synes jeg sagtens, man kan give tørkost med kød som tilskud. Jeg ville nok anbefale (med det ved du :P ), at du gav kød hveranden dag, så du ved, de får de generelle behov dækket gennem deres tørkost. Som tilskud af kød ville jeg så give mus, kyllingeskrog, kyllingevinger, hjerter, kråse og andet spændende. Jeg ville aldrig give kyllingefiletter eller lign. menneske-mad - så hellere udlade.

I forhold til dit tørkost ville jeg ikke nøjes med Applaws. Hvis du er glad for Applaws, er det ikke skidt, men der er flere bedre mærker, så i det mindste ville jeg blande det med mærker som: ZiwiPeak, Carnia Lynx, FERRETastic/Revolution, Natural Cat Meadowland Mix eller lign.
Mange hilsner Christina

Dyrenørden

Jeg fodrer med tørkost og kød 3-4 gange om ugen det synes keg virker bedst

Eliza

Jeg ville også synes det er bedre at blande flere mærker tørfoder og tror på at dem CMS oplister er fine, da jeg ved hun har sat sig ind i det (jeg fuld barf'er og har derfor ikke helt behovet for at vide hvad de forskellige fodertyper indeholder og der kommer hele tiden nye og heldigvis også bedre mærker).

Jeg synes det er en lidt forkert holdning der er kommet den seneste tid om at kød bare er bedre, for det er ikke helt sandt og en ilder på delvist tørfoder og delvist kyllingefilet/indmad er nok bedre tjent med rent tørfoder i længden.

Sammensætning er vigtig også selvom man giver tørfoder, den er bare ikke helt lige så afgørende, men stadig vigtig.

Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.