Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

hvor meget mad?

Startet af Kiddo, 30. Juli 2013, kl. 11:53

Kiddo

jeg er sådan kommet til at tænke på, når i giver jeres ildere mus, får de så kun en enkelt hver?

Det kan godt være det bare er mig, men jeg syntes ikke der er så meget gods i dem jeg har fra dyrehandleren af,
og jeg syntes tit Ebi står og tigger efter mere en halv time efter,- selvom hun også får tørfoder, og altid har adgang til det døgnet rundt...

har i et vis antal gr. i fodrer efter, når i giver råt kød/knogle/brusk blandinger og andet?
Your problem is you think your problem is your problem

Kiddo

Kom også til at tænke på, om der evt. var en der avlede fodermus, sådan i nærheden af Esbjerg, for at købe dem ved en dyrehandler er lidt dyrt i længden... :-$
Your problem is you think your problem is your problem

Barky

Har du prøvet at give hende en mere og se om hun spiser den eller gemmer den? Det kan give en ide om hendes appetit.
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Anne

Du kan købe af mig til næste udstilling, hvis du minder mig om det. Mine mus er typisk 50 + gram

Dyrenørden

Anne, skal du med den 10 august? i så fald vil jeg gerne købe lidt mus hvis det er muligt da mine kun får rotter men kunne godt tænke mig at give dem lidt mus også

Kiddo

Citat fra: Barky Dato 30. Juli 2013, kl. 17:16
Har du prøvet at give hende en mere og se om hun spiser den eller gemmer den? Det kan give en ide om hendes appetit.

Ja, hun spiser bare hovedet, og halen af mus nr 2, og resten gemmer hun i sin madkasse...
og rører ellers ikke ved det før dagen efter...-ret så klamt  >:|
OG så tigger hun bare efter en mere efterfølgende.

Citat fra: Anne Dato 30. Juli 2013, kl. 18:48
Du kan købe af mig til næste udstilling, hvis du minder mig om det. Mine mus er typisk 50 + gram

Orv, ja DET vil jeg gerne, hvor mange drejer det sig om? og hvad skal du have for dem :) 
Your problem is you think your problem is your problem

Eliza

Jeg ville nok bare give den ene ad gangen når du også giver tørfoder :) især når hun ikke gider spise nr to andet end det gode ;)

Det veksler meget i perioder hvor meget mine spiser. Nu her spiser de nok dobbelt så meget som de gjorde i vinters, så at give et bestemt antal gram ville være en dårlig ide, jeg ser på hvor meget de spiser og giver ud fra det. hellere der ligger lidt tilbage end der intet er, men jeg fuldbarfer også.

Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Anne

#7
Trine, det kommer lidt an på hvor mange jeg har til den tid, men skal nok lige have dig i hovedet hvis jeg har nok til at sælge en del :) Det svinger lidt, men havde med i min hvalpeaftale at hvalpekøberne kan købe billige mus af mig (men selvfølgelig kan du også købe mus hvis der er overskud til det).4

edit: og så så jeg lige det var til den 10 august. Ja jeg skal med, men jeg ved ikke lige om jeg har noget jeg kan sælge der, bestanden står lidt lavt lige pt, men i løbet af måneden skulle det komme til at se bedre ud. Skal dog nok lige gå burene igennem en af dagene og "rydde lidt ud", så kan det være der er lidt overskud.

Og skal lige sige før alle ser dette at jeg altså normalt ikke sælger ud til andet end hvalpekøberne (som gerne skal "bestille" nogle uger i forvejen) fordi jeg bruger så mange selv, men at jeg selvfølgelig er åben overfor hvis folk mangler og jeg ved det i ok tid så jeg kan "sætte kuld over" til det.