Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Analkløe

Startet af MieKjæp, 11. Oktober 2013, kl. 14:37

MieKjæp

Min ilder Brian fra d. 10/4-2012 er begyndt at gnubbe sit bagparti over gulvet. Det ligner meget det hunde gør når deres analkirtler er klar, men hvad betyder det hos ildere? Jeg syntes at have læst at det kan være blokerede analkirtler og at man skal vente og se om det går over igen og ellers tage til dyrlægen. Hvad skal jeg gøre?

Mvh en bekymret frittemor.

AlisVolatPropiis

Du skal da ikke vente hvis der er overfyldte analkirtler og/eller infektion. Han skal have tømt sine analkirtler hos en ilderkyndig dyrlæge -så hurtigt som muligt da det jo tydeligvis generer ham. :)

mette11

Kan se at du bor i Albertslund - hvis du ikke allerede ved det, så Alison fra Dyrlægehuset i Ballerup eller Lone fra Jagtvejens Dyreklinik rigtig gode til ildere  ;)

Hvis det er noget han gør ud over når han har været på bakken, så er det smart lige at få tjekket dem. En del ildere er dog også slemme til at "tørre røv" når de har været på bakken  :S