Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Hoste, smitte?

Startet af SillyVicks, 23. November 2013, kl. 10:04

SillyVicks

Hej

Det er mit første indlæg herinde, jeg har prøvet at søge i forum for at finde svar men fandt ikke nogle som besvarede mit spørgsmål ;)
Vi har Nala på 2år, hun har altid hostet. Det har hun været til dyrlægen med et par gange (inden jeg kom ind i hendes liv) konklusionen har været.. ingenting, hun er passet med vacciner. Den dyrlæge hun har været hos har ikke været specielt ilder kyndig..
Det lyder virkelig voldsomt, og kommer ud af ingenting. Hun har boet her et halvt år, jeg bruger ingen perfume, skyllemiddel eller andet i buret.
For 2mdr. siden fik vi Alba 12 uger gammel. Nu er hun, indenfor den sidste uge også begyndt at hoste på samme måde - det kommer ud af ingenting. Alba har fået sin første vaccine.

Havde det været sådan at det kun var Nala havde jeg kunne forstå dyrlægens svar om at det kunne være medfødt, allergi eller anden i den dur...
Men det lader til at Nala har smittet Alba?

Jeg bestiller en tid mandag på Jagtvejens dyreklinik (har læst mig til herinde at Lone skulle have mere end almindeligt forstand på ildere?) men indtil da vil jeg høre om i har oplevet noget lignende?

Jeg er bekymret for pigerne :X


KariN

Hvad bruger du i deres bur/bakke?

Ildere har følsomme luftveje og billigt kattegrus der støver kan sætte sig i deres luftveje, derfor er krystalgrus eller træpiller det bedste at bruge i Bakken og så tæpper og hængekøjer til at putte i

Du kan roligt bruge Lone hun er rigtig sød og en dygtig dyrlæge, jeg har altid selv brugt hende til mine ildere :)
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Barky

Altså jeg har Pandora som hoster oftere end mine andre ildere. Hun hoster bare mere end de andre uden at fejle noget.

Jeg skal ikke kunne sige at Nala er rask. Men det ér muligt at hun bare hoster lidt oftere. Du ved ikke om Alba er i pelsskifte tilfældigvis, det kan få ildere til både at klø sig mere og hoste mere.
Bla bla bla.... Hilsen Julia