Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

3 1/2 dag til termin.

Startet af Naja0331, 8. Juli 2010, kl. 13:07

Naja0331

Jeg er også meget bekymret for hende og hvalpene. Har ringet til alison, og hun vil ringe tilbage. Syndes stadig der er liv i maven.

Hun virker meget afslappet, dog slikker hun sin mave og ryg tit. ellers sover hun, ellers bider hun i sin kasse.
Hun slikker sig tit i omkring vulva.

Kan det være varmen?

Alison siger at der godt kan gå nogle dage efter slimproppen er gået. så hun ville holde øje med om der er liv i maven, og vente og se til søndag-mandag, da det hendes termin.

Starshineferrets

hennes beteedne där är normalt för en hona som är på väg att föda.... men ja, det är inte synonymt med att hon kan föda fram dem själv helelr.
Man sk inte stirra sig blind på terminsdatumet, specielt inte om slemproppen redan har gått. Många honor föder dessutom innan termin, speciellt om det är deras första kulll eller om de har många valpar i magen.

Sedan finns det ju honor som slemmar ordentligt flera dagar innan födseln, men det är inte samma sak som slemproppen. Så frågan är om det var slemproppen du såg eller bara "slem". Slemproppen är ju ganska så speciell i "utseende". Och på din tidigare beskrivning tycker jag att det låter som om det skulle kunna vara slemproppen som gick häromdagen.

Aylens slempropp gick på måndagen, och hon beteede sig precis som om hon skulle börja föda i 2 hela dagar innan valparna kom. Eftersom jag var orolig för att hon inte verkade få igång det helt själv, valde jag att själv sätta igång henne manuellt.  Men ja, inget jag egentligen rekommenderar eftersom det alltid finns en chans att valparna faktiskt inte var helt redo att komma igång heller. Men eftersom hon visade så tydliga tecken på det, där t.om brösten var mjölkfyllda, chancade jag på det, utifall att hon hade problem att själv få igång det.
När valparna väl börjar dö i magen, och honan väl börjar visa förgiftningssymptomm är det ofta redan försent att rädda honan.

Man får helt enkelt se till honans beteedne, och hur hon verkar må.

Naja0331

Er ikke den bedste til svensk. men forstod noget.

Hvad ville du/i gøre?
Så noget liv i hendes mave her til morgen. Men har svært ved at se det mere. Syndes hun trækker vejret lidt hurtigere end hun plejer, men det er også en varm dag.

Efter slimproppen gik, har der ikke været ret meget slim. men hun vasker sig også meget. har i dag set noget snor farvet, som var til at hive ud i en lang tråd.
Og i går lidt grønt men ellers ikke.
Hun tisser meget, rigtig meget syndes jeg.

Når min mor kommer hjem for jeg hende lige til at mærke på mave og se om hun syndes de virker levende.

Overvejer om jeg skulle tage turen i bil med hende, hen til alison, og så noget ve stimolerende eller hvad der skal til så hun føder.  men er sku i tvivl  >:| :S



Lena og Peter

Har kun et råd... Hvis du overvejer at tage til dyrelæge.. Så går det.. Ellers kan det lige pludeseligt være for sent.. Heller for meget til dyrelæge end en gang for lidt...

Naja0331

Det eneste hun ville kunne gøre er kejsersnit.  :S Eller scanne. Ringer og snakker med en der har avlet i langt tid. og så må jeg vente en dag. eller to. og se om hun for dem ud.

Charlotte

Jeg krydser fingre for at alt er ok og at hun bare er lidt tid om at tage sig sammen til at føde.  :)
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

Starshineferrets

om det enda allison kan göra är kejsarsnitt... så blir jag bara än mer tveksam till hennes kompetens omkring illrar, och jag skulle överväga både en och två gånger innan ajg tog min iller till henne :s


Naja0331

tak chalotte :D håber jeg også!

Altså hende der havde alvet i mange år, sagde at der sagtens kunne gå flere dage en 2 efter slimproppen. uden der sker noget. så længe det ikke går over terminen. Så hun sagde at jeg skulle holde øøje med hende og ellers vente til i morgen eller i overmorgen.

Hun har lige været ude og løbe. der kløede det helt vildt. da hun kom ind slikkede hun sig meget over det hele. og nu ligger hun strakt og sover. efter hun lige har spist.
Mærkede 3 spark for et par timer siden så de lever stadig  :-$
OG nu laver hun sørme rede  :dans: Dejligt. men ingen tegn på veér eller noget andet. hun trækker bare verjet lidt hurtigere end normalt.

cibatuchsi

vil lige fortælle der ingen tegn var lige op til da vores malou fik hvalpe i år. mens vi sad og så tv hørte vi pludselig lyde fra hendes bur af og der lå hun med en hvalp. vi sad 2 meter fra buret og havde intet hørt. ;)  jeg ville nok ikke lade hende løbe for meget rundt nu når hun er så tæt på fødslen.
håber snart hun beriger dig med en masse små skønheder

Naja0331

dejlig nemt  ;) Håber snart hun går igang, for alles ve og vel.

Nej, gør jeg heller ikke, men hun skal lidt ud en gang imellem. for at strække bennene. Men med opsyn, hvis nu det skulle ske på gulvet.

Jov tak, gør jeg så sandlig også snart hun gør.  :love:

FerretParadise

Jeg ved ikke hvilken erfaren opdrætter det er du taler med, men du har tidligere skrevet, at slimproppen gik torsdag formiddag. Og det er altså lang tid siden nu.

Jeg ville heller ikke lade hende løbe så meget rundt, men det har jeg også skrevet et andet sted, uden at det blev kommenteret.

Jeg håber at alt går godt med hende, men den fødsel skal altså igang, ellers ender det med at de hvalpe dør i hende. Hvis der er nogen i hende selvfølgelig.
Ann Hillerslev.

Naja0331

En fra næstved. hun siger at der kan godt gå længere tid. så længe det ikke går over terminen.

Hun for bare lov til at tulle en smule rundt, og så ind igen. Ellers bliver hun stresset af at være i buret så længe.

Tak ann, håber jeg også. Der er hvalpe i hende, så sent som igår mærkede jeg 3 spark, 3 forskellige steder fra.

Hvis ikke hun føder i nat, så smutter vi forbi alison Mandag morgen og for hende tjekket.

Barky

Jeg vil så lige sige at Maleika faktisk var ude og rende da hun fik veer, jeg holdt naturligvis øje med hende, og sad tilfældigvis og filmede hendes hvalpe sparke i maven. Og så satte jeg hende i buret. Der havde ingen tegn været på snarlig fødsel, og jeg regnede faktisk først med at hun ville føde dagen efter.

Men dét værende sagt. Så tror jeg at jeg ville være lidt bekymret hvis hun slimede til allerede igår. Sidst jeg så en tæve med slim som "var til at trække ud som tråde" var det kun ca en halv times tid før at første hvalp var født. Så burde hvalpene have været født i løbet af natten. (i mit hoved, nu er alle fødsler forskellige)

Virker hun fin, og der ikke har været tegn på veer, og hun virker ikke syg, eller sløj eller udmattet, og stadig gerne vil ud og rende?
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Naja0331

altså nu ved jeg ikke om hun er slimet til, da hun hele tiden slikker sig men pt. er der noget hvidt, som er lidt elastisk men også flydende. Hun virker meget stille og rolig - normal. hun vil gerne ud og rende, for hun også lov til en gang i mellem. Hun har haft lidt pluk veér her den sidste dag til 2. Idag er hun mere på reden og har allerede på 3 timer tisset den nye avis helt til.

Ang hvalpene, har jeg kun mærket et lille dut der indefra. Men så sent som i går aftens var der liv.

Holder skarpt øje med hende, uden at forstyre hende.

Naja0331

Tror fødsel er igan. der er ihvertfald det der "blod ligne" nu  :dans: som skulle være tegn på at fødsel er igang.