Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Advarsel imod mundlige aftaler

Startet af tzari, 8. August 2010, kl. 18:44

Amazing Ferret

Citat fra: Sølvsten Dato  8. August 2010, kl. 19:21
Citat fra: AlisVolatPropiis Dato  8. August 2010, kl. 19:20
Jeg har virkelig svært ved at se hvad dette rager mig?....for mig at se er det IGEN IGEN en måde at svine andre til ved en selvretfærdig "venlig" generel advarsel....men teksten har intet generelt over sig og jeg tager virkelig afstand fra offentlig tilsvining fordi to personer blir uvenner -som regel er det pettitesser der blæses ud af proportioner!

Få lortet på skrift...lad være med at forvent det vilde...tilstande forandrer sig....

Og lad for fanden være med at blande alt muligt andet ind i det....
Hvad i al den vide verden har historien med tæven med noget at gøre?...måske den tæve burde have været til dyrlæge før den blev "sendt" afsted...der skal trods alt meget til før det er nødvendigt at fjerne livmoderen...og hvorfor hentede du ikke bare selv din tæve da det var ovre? I stedet for at brokke dig over ventetid før andre gider bringe hende til dig?

Ved at tage et prøvekuld gør hun faktisk dig en tjeneste ik?....hvorfor skal hun så betale for det?

Hvorfor lufte alt det beskidte undertøj på offentligt forum? hvad sker der for hævngerrigheden? HELT ÆRLIGT!!

Tænkte nok der var 2 sider af den sag!

Der er ALTID 2 sider af en sag  :P

Sølvsten

Citat fra: Amazing Ferret Dato  8. August 2010, kl. 19:24
Citat fra: Sølvsten Dato  8. August 2010, kl. 19:21
Citat fra: AlisVolatPropiis Dato  8. August 2010, kl. 19:20
Jeg har virkelig svært ved at se hvad dette rager mig?....for mig at se er det IGEN IGEN en måde at svine andre til ved en selvretfærdig "venlig" generel advarsel....men teksten har intet generelt over sig og jeg tager virkelig afstand fra offentlig tilsvining fordi to personer blir uvenner -som regel er det pettitesser der blæses ud af proportioner!

Få lortet på skrift...lad være med at forvent det vilde...tilstande forandrer sig....

Og lad for fanden være med at blande alt muligt andet ind i det....
Hvad i al den vide verden har historien med tæven med noget at gøre?...måske den tæve burde have været til dyrlæge før den blev "sendt" afsted...der skal trods alt meget til før det er nødvendigt at fjerne livmoderen...og hvorfor hentede du ikke bare selv din tæve da det var ovre? I stedet for at brokke dig over ventetid før andre gider bringe hende til dig?

Ved at tage et prøvekuld gør hun faktisk dig en tjeneste ik?....hvorfor skal hun så betale for det?

Hvorfor lufte alt det beskidte undertøj på offentligt forum? hvad sker der for hævngerrigheden? HELT ÆRLIGT!!

Tænkte nok der var 2 sider af den sag!

Der er ALTID 2 sider af en sag  :P

Ja og nogle gange flere

Ferretmania

Som jeg ser indlægget, er det ment som eksempel på, HVORFOR man altid skal sørge for at få tingene på skrift når det har med ildere at gøre.Og det UANSET hvor godt man tror man kender personen eller hvor gode venner man mener man er.
At Vivian bruger egne oplevelser som eksempel kan jeg ikke se der er noget galt i.Det bliver gjort uden at nævne navne .Ikke engang de involverede ildere er nævnt ved navn .
Men straks er der nogen der skal se det  som mudderkastning fordi de ved /mener eller tror de ved hvem og hvilke aftaler det drejer sig om ..og igen ..der er IKKE nævnt navne så hvorfor dreje det over på noget personligt.Hvad med bare at tage det som den advarsel det er ment som ?

Nu har jeg fulgt med fra sidelinien og kender også en side af det der er foregået ,så jeg kan fint forstå hvorfor indlægget bliver lavet og ser det kun som det det er...en advarsel om at få tingene på skrift så snart det er noget der involverer ildere og penge.Og det uanset hvor gode venner man tror man er.

Citat AlisVolatPropiis "Ved at tage et prøvekuld gør hun faktisk dig en tjeneste ik?....hvorfor skal hun så betale for det? "

Så vidt jeg kan læse så var det på delehannen der skulle tages et prøvekuld så det er da til begges fordel ? og ikke en tjeneste hun gør Vivan ? Og jeg kan heller ikke se der er nævnt at Vivian har bedt om betaling for det ?

Og hvad angår afhentning af tæven ..igen et eksempel på at man skal få tingene på skrift....og det er så RET svært selv at afhente, når man ikke kan komme i kontakt med vedkommende, uanset på hvilken måde man prøver, eller tidspunktet ikke lige passer vedkommende.







AlisVolatPropiis

#18
Klart de åbenbart skulle have haft en skriftlig aftale omkring den dele-han....


Men jeg fatter stadig ikke hvad det har med Vivians tæve der var syg, fragt af denne, med den anden han og parring, den "tæve" der skulle købes, som ikke var en tæve eller alt muligt andet at gøre....

DET er mudderkast!....

Jeg har ikke rigtig noget forhold til hverken Vivian eller hvem den anden så end er....og er virkelig ret ligeglad...men jeg er pænt negativ over den accept der er kommet omkring at smide alle folks beskidte undertøj på offentligt forum blot fordi man ikke er i stand til at takle uoverensstemmelser som voksne mennesker PRIVAT -.-

Men det er meget sødt og sympatisk af dig at ville beskytte din veninde :) :) :) og ganske naturligt at man så glemmer at man faktisk også kun selv har en side af det faktiske og at man ikke er helt objektiv omkring dennes udtalelser :) :) :)

Katrine

Hvordan kan det være mudderkast, når der ikke nævnes navne?
Ildere: Loppen & Bamse

Amazing Ferret

#20
Når man skriver om nogle ting i indlægget som ikke har en skid med problemet at gøre

Tingene omkring tæven har jo intet med sagen at gøre. Hvis hun ville have sin tæve, så tag dog op og hent den. Længere er den vel ikke

Anne

Desuden så ved næsten alle hvem det handler om. Så det er ret meget en issusion at det er hemmeligt hvem det er. Så kan det da godt være der ikke bliver nævnt navne, men eftersom HELE historien af al kontakt de har haft i længere tid står der, så er det vitterligt ikke særligt svært at komme frem til hvem det er.

tzari

CitatAltid havde en NEDSKREVET kontrakt om parringer og vær ved jeres tæver de 2 dages tid det tager.

Læs hvad jeg skriver. Hvordan skulle jeg lige få arrangeret at låne en bil på et udiffineret tidspunkt og hende der kunne hjælpe mig kunne IKKE finde et tidspunkt hun måtte komme forbi. Havde jeg været oppe sammen med tæven havde jeg undgået dette er ikke alle, der har egen bil ;)

Men det jeg ville med det indlæg her var at undgå andre blev røvrendt ved at sørge for så simple ting som de der er på kontrakter.
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

cibatuchsi

bare sjovt det skal bringes på banen nu, når det ikke lige er noget der er sket.
Syntes som alle de andre at dette er noget der skal tages privat.
Det er da fint nok at du gerne vil ha at folk skal huske at få alt på skrift, men det kunne måske skrives på en anden måde i stedet for.

lussingen

Endnu engang er jeg en af dem der ikke aner en skid om hvad der foregår, hvem der er sure på hvem eller hvem der har røvrendt hvem. Jeg er sådan set også ligeglad, men kan bare undre mig over, at man på et offentligt forum bringer et sådant emne op. Det er fint, hvis det er for at gøre folk opmærksomme på, at de kan sikre sig bedre ved at lave en skriftlig kontrakt. Problemet er bare, at lige pludselig pipper rigtig mange, typisk folk der er på den ene eller den anden side... Og så igen sidder jeg og tænker "hvad fanden skete der lige??"

Håber alle implicerede dyr trods alt har det godt og er blevet afhentet.
Med venlig hilsen Mette og de 4 banditter: Sundance, Cassidy, Jackson og Bølle-Barlow.

PiaLyng

Ej undskyld Vivian, men det der er ved at udhænge en person, i det du skriver noget du egentlig ikke burde skrive.

Ang den "dele" han: Så har du vel også været med til at dele udgifter til mad, dyrelæge osv ?

Starshineferrets

jag tänker inte lägga mig i dne här saken som sådan överhuvudtaget... men än en gång fascineras jag öve rhur olika folk blir bemötta...

Den här tråden skiler sig inte så mycket ifrån den här: http://ferretopia.eu/index.php?topic=3051.0 och ja.. i den tråden fick trådskaparen en hel del stöd och påbackning... vad är det som gör saken så annorlunda här?


AlisVolatPropiis

sara jeg synes der er en væsentlig forskel på at forklare et enkelt hændelsesforløb :) og så skrive flere forskellige hændelser der intet har med den egentlig sag at gøre, nemlig dele-hannen....kun med formål at få den anden til at se endnu dårligere ud...
:)

Starshineferrets

fast det är väl egentligen helt beroende av hur man själv läser inlägget, och vad man lägger in i det hela? Antingen väljer man att hänga upp sig på småsaker, eller så väljer man att ta inlägget som en allmänt varning om varför man inte bör göra muntliga avtal och beklagar att trådskaparen hamnat i en tråkig situation.

Dark Crystal

Citat fra: lussingen Dato  8. August 2010, kl. 21:59
Endnu engang er jeg en af dem der ikke aner en skid om hvad der foregår, hvem der er sure på hvem eller hvem der har røvrendt hvem. Jeg er sådan set også ligeglad, men kan bare undre mig over, at man på et offentligt forum bringer et sådant emne op. Det er fint, hvis det er for at gøre folk opmærksomme på, at de kan sikre sig bedre ved at lave en skriftlig kontrakt. Problemet er bare, at lige pludselig pipper rigtig mange, typisk folk der er på den ene eller den anden side... Og så igen sidder jeg og tænker "hvad fanden skete der lige??"

Håber alle implicerede dyr trods alt har det godt og er blevet afhentet.

Tror det er en ny dille blandt visse mennesker, at alt uretfærdighed der sker på siden i vores ilder system, skal ind på åbent forum hvis der sker noget negativt..
Faktsik er det rigtig trist det skal være sådan.. Og at voksne mennesker ikke kan tage den privat >:|