Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Dyrlæge i Aalborg?

Startet af Anne, 31. August 2010, kl. 15:24

Anne

Nu står jeg med det ene ben i Aalborg og skal jo bruge en dyrlæge.

Min første tanke var dyrehospitalet, og dem skal jeg også have snakket med. De har dog nogle ting på deres hjemmeside som jeg er lodret uenig i (ildere skal neutraliseres i en meget ung alder....), men det kan jo være de er til at tale med og faktisk ved noget på trods af det.

Men ellers så ved jeg jo der er en del herinde fra aalborg eller omegn, hvad er jeres erfaringer??

Peewit

Jeg bruger selv Horbrovejens dyrlæger og er utrolig tilfreds med dem.
Jeg har haft en pige der fik binyrekræft 2x og begge gange var jeg derude med hende. De har altid behandlet hende rigtig godt og er virkelig gode til at få en til at føle sig tilpas.
De er også ofte rigtig flinke til at give rabatter ;)
Wit beyond measure is man's greatest treasure. - Hvil i Fred Molly og Dora <3

Anne

Prisen er ikke så vigtig. Det er mere vigtigt at de har styr på ildere og at de selv kan styille en diagnose og gør noget for at finde frem til en diagnose hvis de kan se mit dyr er sygt?

For jeg skal ikke have ne dyrlæge der går ind for at se tiden an eller som spørger mig om jeg selv mener min ilder er rask.

Har de udstyr og sådan noget derude selv? og kan de finde ud af at tage blodprøver uden at barbere ilderen skaldet?

Sorry alle spørgsmålene, det er fair nok hvis du ikke kan svare på det hele, kan jo også ringe og snakke med dem selv.

Peewit

Jeg er meget tryg ved dem.
De gange jeg har haft brug for dem har de været professionelle og har gjort deres yderste for at finde frem til hvad mit dyr fejlede. Jeg har aldrig fået afvide at de mente vi skulle se tiden an eller noget i den stil.
De er også gode til at konsulterer med en af de andre dyrlæger hvis de ikke selv føler de kan klare opgaven.

De har udstyr osv. selv. Jeg har ikke oplevet, at de har barberet nogle af mine dyr pga. en blodprøvetagning.

Du spørger bare løs, vil meget gerne svar på det jeg kan. :)
Wit beyond measure is man's greatest treasure. - Hvil i Fred Molly og Dora <3

Anne

Ok du har fået taget blodprøver derude? Jamen det kan være jeg skal prøve at snakke med dem!

Peewit

Ja en eneklt gang.

Hvis ikke du synes om dem kan jeg også godt anbefale Dyrlæge Bastholm i Nørresundby.
Han er også rigtig dygtig, men kan dog godt virke lidt lidt kold i det.
Wit beyond measure is man's greatest treasure. - Hvil i Fred Molly og Dora <3

Anne

#6
Ok det ligger 1,7 (hobrovejens) km fra hvor vi flytter hen, så de skal da helt sikkert undersøges! Det er dejligt tæt på

Ham i nørresyndby vil jeg have i baghovedte, men jeg er generelt ikke god til kolde dyrlæger. Altså de behøver ikke stå og have følelserne uden på tøjet, men jeg forventer at de har forståelse for at jeg vil gøre alt for mine dyr og at hvis jeg er bekýmret for noget så SKAL det undersøges.

Peewit

Jeg bruger Bastholm som en backup hvis de ikke har tid på Hobrovejens. er heller ikke glad for at han virker så kold.

Men begge dyrlæger er lette at komme til. Der er busstoppesteder tæt på, hvis det er. :)
Wit beyond measure is man's greatest treasure. - Hvil i Fred Molly og Dora <3

Anne

kan se at aalborg dyrehospital også ligger lige i nærheden, har du nogen erfaring med dem?

Peewit

Nej det har jeg desværre ikke.
Wit beyond measure is man's greatest treasure. - Hvil i Fred Molly og Dora <3

Tilo

 Kan kun sige godt for Hobrovej,de er dygtige og super søde og så kenner de til ilder :-)
Venlig Hilsen Thilde 
R.I.P Qvark 2004-2010, Elmer 200?-2010,Hubert ca 2004 -2011, Snorre 200?-2012 & Bigfod 2007-2012 <3

Namilla

Jeg har også altid brugt hobrovejens... (og nu er Morten Johannesen dernede fra min nabo...han er virkelig sød!)... men jeg vil lige sige at Hobrovejens dyrhospital flytter!...de flytter ud til Bilka, fordi de ikke har plads der hvor de er nu... Det er stadig nemt med busser, man skal bare med en 1'er...
Bastholm har jeg været ved 1 gang med en veninde med hendes kat, og ham brød jeg mig ikke om... han virkede ikke så interesseret i dyret... Jeg tror såmænd nok han er dygtig, men jeg kan bare godt lide en dyrlæge som også virker interesseret i mine dyr...

Julbert

#12
Jeg kan kun slutte mig til de andre som bruger hobrovejens, dem bruger jeg også og er rigtig tilfreds med dem.. Hver gang jeg har været der, er jeg gået derfra med en følelse af, at de ved hvad de snakker om.
Der har været én gang hvor de ikke kunne finde ud af hvad der var galt med en af mine piger, men synes så også, at der blev gjort hvad de kunne for at finde ud af det. Der blev ringet rundt til andre for at høre om de vidste noget, så jeg synes også man føler de virkelig gerne vil hjælpe og er interesseret - som er en vigtigt ting for mig i hvert fald :)

Anne

Jeg skrev en mail og fik svar fra både aalborg dyrehospital og hobrovejens.

Faktisk fik jeg svar af dolly på aalborg dyrehospital, det er jo lidt sjovt når det er en man kender. Jeg havde skrevet om dres info på hjemmesiden, som jeg synes var misvisende og fik svar at det var forældet og de ville lave det om når hjemmesideansvarlig kom hjem fra barsel :) Dejligt!

Det lyder meget positivt med hobrovejens, jeg fik svar fra Namillas nabo (åbenbart) og han skrev også de flyttede ud til city syd. Det er lidt ærgeligt for mig for 1'eren kører altså ikke forbi hvor jeg bor, så det bliver enten en lang omvej derud eller også skal jeg satse på at hessel er der til at køre hver gang vi skal afsted. Der hvor de ligger nu er det ikke engang 2 km fra hvor vi kommer til at bo, det passede lidt bedre. Men det er da stadig tættere på end herning hvis det er.

Namilla

Hvor er det I flytter hen Anne?
Der er også andre busser der kører derud nemlig... 50'eren og 100'eren (rutebiler) kører også den vej... og 16'eren (mener jeg det er), kører også lige dertil...