Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Agria dyreforsikring

Startet af mette11, 4. Januar 2012, kl. 10:09

mette11

Forsikrer nu også ildere og andre smådyr i Dk!!  :dans: :dans: :dans: :dans: :dans: :dans: :dans: :dans:

Jeg har netop bestilt forsikring til mine tre kræ online... :dans: Det koster 54kr. per dyr om måneden og jeg håber at det er godt givet ud. Jeg har godt nok en aftale med dem om at de aldrig nogensinde skal blive syge eller komme ud for ulykker, men det er bare ikke altid at de hører efter hvad jeg siger desværre!  :(

FerretParadise

Hva dækker forsikringen så?
Ann Hillerslev.

mette11

Som jeg har forstået ud fra deres informationer online så dækker det op til 10.000kr i dyrlægeregning ved sygdom og ulykke. Med en selvrisiko på 700kr. og 25% variabel selvrisiko. Det er ved en syge/ulykkesforsikring. Man kan også tegne en livsforsikring, men det har jeg ikke kigget nærmere på.
Man kan læse mere om det her: http://www.agria.dk/smadyr/artikel/sadan-fungerer-smadyrsforsikring  og her: http://www.agria.dk/images/pdf/dk-vilkar-smadyr-09099_00-agria_villkor_favorit_dk.pdf

Jeg ved ikke om det kommer til at kunne betale sig, men jeg tror på det. Hvis ens dyr bliver syge og skal til dyrlæge en masse gange, så kan det helt sikkert godt betale sig, men hvis de aldrig bliver syge, ja så kan det jo ikke. Men nu når jeg har bestilt dem, får vi forhåbentlig ikke brug for dem og kan sige at det bare var sure penge at betale.

FerretParadise

Tak for svar.  :)

Jeg vil ihvertfald læse tingene igennem, for det er jo super dejligt, at vi nu i Danmark har mulighed for at forsikre vores ildere.

Men lad os håbe, at ingen af os nogensiden får brug for den. Vi vil ikke have syge dyr.
Ann Hillerslev.

Shamua

#4
Det kunne vist godt ha betalt sig med Mikka, den ene gang jeg har haft syg ilder... Kom jo af med omkring 5000 kr, og ved da at andre betaler mere... Så lige umiddelbart kan det vel godt betale sig vil jeg tro. Men tak for links.. vil lige læse nærmere på det :)

Edit: Tænker gså sådan med en gravid tæve og omkring fødsels, hvis noget går galt.... så kan de vel ogå være godt at være forsikret.. hvertfald lige i de måneder..

Vh. Marianne

FerretParadise

Citat fra: Shamua Dato  4. Januar 2012, kl. 10:57
Det kunne vist godt ha betalt sig med Mikka, den ene gang jeg har haft syg ilder... Kom jo af med omkring 5000 kr, og ved da at andre betaler mere... Så lige umiddelbart kan det vel godt betale sig vil jeg tro. Men tak for links.. vil lige læse nærmere på det :)

Edit: Tænker gså sådan med en gravid tæve og omkring fødsels, hvis noget går galt.... så kan de vel ogå være godt at være forsikret.. hvertfald lige i de måneder..
Godt spørgsmål, hva med en drægtig tæve? Hvad hvis den feks skal have kejsersnit, hvad giver de af tilskud til det, hvis de giver noget overhovedet?
Ann Hillerslev.

mette11

Det med kejsersnit står der specifikt i hvilke situationer den dækker  ;)

Der står:
CitatB.5 Særlige begrænsninger
A Kejsersnit
Vi erstatter et kejsersnit, forudsat at dyret ikke tidligere er blevet
forløst ved kejsersnit. Kejsersnit erstattes kun, hvis et af følgende
punkter er opfyldt:
 Hvis dyret ikke reagerer tilfredsstillende på
behandlingen med vestimulerende medicin.
 Hvis fejlplacering af foster gør kirurgisk behandling
nødvendig.
 Hvis dyrets almentilstand er så påvirket, at kirurgi er
nødvendig.
 Hvis fosterets eller fostrenes almentilstand er så
påvirket, at kirurgisk behandling er nødvendig.

FerretParadise

#7
Citat fra: mette11 Dato  4. Januar 2012, kl. 11:02
Det med kejsersnit står der specifikt i hvilke situationer den dækker  ;)

Der står:
CitatB.5 Særlige begrænsninger
A Kejsersnit
Vi erstatter et kejsersnit, forudsat at dyret ikke tidligere er blevet
forløst ved kejsersnit. Kejsersnit erstattes kun, hvis et af følgende
punkter er opfyldt:
Hvis dyret ikke reagerer tilfredsstillende på
behandlingen med vestimulerende medicin.
Hvis fejlplacering af foster gør kirurgisk behandling
nødvendig.
Hvis dyrets almentilstand er så påvirket, at kirurgi er
nødvendig.
Hvis fosterets eller fostrenes almentilstand er så
påvirket, at kirurgisk behandling er nødvendig.
Tak Mette, du er da skide god til at finde tingene.  :)

Første punkt kan jeg dog ikke lide, så godt det ikke behøver at blive opfyldt.
For det er da farligt at give Oxytocin hvis man tror ens tæve måske har brug for et kejsersnit, man risikrer at spænge dens livmoder.
Ann Hillerslev.

Shamua

Men er fejlplacering af foster ikke også grunden til kejsersnit? Ofte? tænker jeg? .. Altså fordi det ikke kan komme ud selv?

Vh. Marianne

FerretParadise

Citat fra: Shamua Dato  4. Januar 2012, kl. 11:22
Men er fejlplacering af foster ikke også grunden til kejsersnit? Ofte? tænker jeg? .. Altså fordi det ikke kan komme ud selv?
De sidste tre punkter er helt iorden. Puha jeg hader kejsersnit.
Ann Hillerslev.

Shamua

Citat fra: FerretParadise Dato  4. Januar 2012, kl. 11:24
Citat fra: Shamua Dato  4. Januar 2012, kl. 11:22
Men er fejlplacering af foster ikke også grunden til kejsersnit? Ofte? tænker jeg? .. Altså fordi det ikke kan komme ud selv?
De sidste tre punkter er helt iorden. Puha jeg hader kejsersnit.
Ja, jeg frygter det virkelig også. Men han beroligede mig også med at det er virkelig sjældent det sker med ildere. Hvor ofte er det egentlig sket?

Vh. Marianne

FerretParadise

Jeg har haft 6 kuld, og et af dem var så ved kejsersnit.

Måske tråden skulle deles, da dette jo ikke har noget med Agria's dyreforsikring at gøre.
Ann Hillerslev.

Eliza

Altså nu jeg lige hurtigt regner på det, så ville det for mine 4 ildere koste 2340kr om året (de giver 10% i rabat hvis man tilmelder mere end tre af samme slags dyr), ud over det så skal jeg jo selv betale 700kr hvis uheldet skulle være ude + 25% af dyrlægeregningen, så jeg synes faktisk det lyder ret dyrt at forsikre mine dyr.

Jeg skal jo så have en dyrlægeregning på over 3050kr + jeg stadig selv skal betale de 25% af det resterende beløb. Hvis min ilder skal til flere undersøgelser i forbindelse med samme sygdom indenfor 120 dage bliver det jo en samlet regning, men jeg ved ikke om jeg bare er heldig, men det tror jeg kun at jeg har oplevet en gang i den tid jeg har haft ildere og det var ikke engang langt over de 3050kr.

Jeg har da haft mange dyrlægeregninger på et år og også for langt mere end de 3050kr, men det har været på flere dyr og over en længere periode end 120 dage.

Som jeg læste det, så dækker de ikke akuttillæge (ret mig gerne hvis jeg tager fejl), så hvis man skal afsted om natten eller weekend hvor regningerne kan være sindsyg høje bare for at møde op, så skal man ikke regne med at få det dækket.

Jeg ved ikke om min dyrlæge bare er billig og fair med priserne eller om jeg bare ikke har været meget uheldig, men for mig at se, så kan det kun betale sig at sætte nogle penge ind på en dyrlægekonto, som man jo så kan bruge på lige det dyr der bliver sygt.

Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

FerretParadise

Tak for det Elisabeth.

Jeg har ikke selv haft overskud til at læse frem til alt det du her skriver, så tak.
Og du har helt ret, så kan det måske bedre betale sig, at sætte ind på ildernes konto.  ;)
Ann Hillerslev.

Shamua

Jeg har jo så også kun haft en omgang. Men den rundede næsten 5000 kr. Men ja, så længe man har ungdyr, som ikke skrænter, så kan det nok ikke betale sig. Og hvis det ikke dækker akut, så kan jeg ikke se hvordan det skulle dække et kejsersnit, som for mit vedkommende i denne omgang, ville blive en weekend.. Tak for din matematik Eliza :P

Vh. Marianne