Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

3 hvalpe søger nye slaver

Startet af Black Diamond, 15. Juni 2010, kl. 19:40

PiaLyng


Stephanie

Jeg er også med på den ENIG knap  :P

Starshineferrets

Jag säljer iår valp till personer som har hund... men jag har också i år nekat folk av precis samma anlsening. Varför? Jo för at tdet finns olika typer av hundar, olika raser. Jag säljer tex inte en valp till ett hem med en gryt eller jakthund... det är sällan det fungerar säkert med en iller, och har dessutom ägaren inte möjlighet att ha hund och iller åtskilda, utan illern måste flytta (om den inte hinner bli ihjälbiten).. så ja.. inget bra hem för min del. Men sedan finns det dem som har andra hundraser, som inte har samma jaktinstinkt, som dessutom kanske är vana med andra mindre djur som innan, där ägarn även är medveten om att det kanske inte fungerar, och har en plan som gör att både hund och iller kan stanna... utan att det finns någon olycksrisk för dem.

Det är helt enkelt en bedömning man får göra som uppfödare från fall till fall. Att skicka en valp i ett hem med en hund som faktiskt används för att jaga mårddjur, och har den här instinkten bevarad är för mig ganska så oansvarigt.

Dark Crystal

Vi har stadig en lille pige der søger en kærlig familie.

Ancksunamun Anike søger stadig familie.

Hun er 7 +3 dage i dag. Og her er lidt billeder af hende.





Billeder fra sidste uge- 6 uger gammel





Hun er kærlig og bider faktisk aldrig. Hun er god til bakken. En sød og sjov pige med masser af charme og personlighed.





Sølvsten


Dark Crystal

Jeg vil lige gøre opmærksom på igen at alle vores hvalpe ER solgt.
Jeg bliver stadig ved med at få nye mails på hvalpe fra det her kuld. Så jeg skriver lige i tråden en gang til.. Der er ikke flere tilbage