Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Valby Hunde- og Kattecenter m. BARF (don't do it!!!)

Startet af Nanna, 15. Juni 2012, kl. 17:31

Nanna

Hej alle.

Jeg ville bare lige dele en oplevelse, Beate og jeg havde i dag. Vi havde for en uge siden aftalt at tage ind til Valby Hunde- og Kattecenter for at kigge på barf, og havde glædet os en del, da vi ikke havde været i en barf-butik før.

Desuden læser jeg til eksamen, så Beate var taget helt fra Amager for bare at komme derind. Da vi kommer ind står der en dame og spørger, om  hun kan hjælpe, og vi siger, at vi bare vil kigge lidt. Beate spørger så, om hun har erfaring med ildere og barf, og hun svarer bare "ja ja, det er der mange, som bruger". Så kommer hendes veninde ind med en hund, og de står lidt og kigger.

Beate får øje på noget kød, som hun gerne lige vil læse hvad er, og se hvor store stykkerne er osv., så hun åbner fryseren og kigger hurtigt. Fryseren havde ikke engang været åben i 5 sekunder før ejeren siger "vil du ikke godt lukke fryseren igen?!" med en hård, arrogant tone. Det gør hun så.
Da vi har været der i 3-4 minutter spørger ejeren, igen med samme, hårde tone: "Undskyld, men skal I være her længe, for jeg har altså lidt travlt!" ........  :@ Så siger jeg, at vi altså er kommet ret langt for bare at komme ind i HENDES butik. Så siger hun "ja ja, men jeg vil bare vide om I skal gå rundt og glo i en time eller hvad, for jeg skal klippe en hund". Så må hun da skrive på hjemmesiden at hun har en times pause eller sådan. Så vi stresser rundt og får fundet det kød vi nu skal have, uden nogen som helst vejledning. Når man spurgte om noget fik man bare at vide at, "Ja, det er hestekød" ... øh, det kan jeg så godt se på pakken, jeg spurgte om noget andet.

Nå, men så skal vi betale, og jeg prøver at vedligeholde et godt humør og siger, at en af mine ildere er lettere kræsen, så jeg vil gerne supplere med barf ud over tørfoderet. Det skulle jeg aldrig have sagt, for så siger hun, "ja, det er jo folks egen skyld om de vil passe deres dyr ordentligt eller ej - prøv at se hvordan de lever i naturen, tørfoder hører ikke hjemme nogen steder!" så står hun og beskylder mig for at være en dårlig ilderejer fordi jeg giver dem tørfoder :s hun anede INTET om dem! Så sagde jeg, at man altså kan få mange gode tørfoddere med gode vitaminer, proteiner og fedtsammensætning, især hvis man blander de gode slags. Men hun holdt fast på, at det var mig som var en dårlig ejer, og gav mig et virkelig ondt blik.
Jeg har så lige købt en spand Ferretastic, som Beate havde med til mig, og den gik jeg rundt med. Så spørger hun "nå, er det også sådan noget tørfoder?" , hvor jeg siger "ja, det er et rigtig godt tørfoder med meget kød", og ville bare gerne ud. Så tog hun den og begyndte at læse, og jeg tror at hun blev overrasket over hvor godt det var, for hun spurgte så "nå, hvem er det som tager det hjem da?" .. det skal hun da slet ikke blande sig i! Så jeg sagde bare "en som også har ildere".

Puha, det var bare en SÅ dårlig oplevelse, at man blev beskyldt for at passe sine dyr dårligt fordi man ikke fuldbarfer, og at hun direkte spørger "undskyld, skal I være her længe, for jeg har travlt?" .

Så jeg vil bare lige sige til andre ildermennesker, at der sikkert findes mange andre gode barf-steder, som IKKE er der :p Beate og jeg var bare ret enige om, at vi blev nødt til at advare andre, og IKKE støtte hende mere. Måske havde hun bare en dårlig dag, det ved jeg ikke, men jeg gider ikke gå et sted hen hvor jeg bliver skældt ud for at ville bruge en del penge der.
Mange hilsener fra Nur, Keela, Louie og Nanna

Julie

Træls oplevelse, men jeg er altså totalt uforstående overfor at I valgte at købe kødet alligevel.. Jeg var flejnet fulstændigt hvis jeg blev beskyldt for at være dårlig ved mine dyr - om jeg så havde kørt rigtig langt efter butikken, så ville jeg ikke finde mig i sådan en behandling

Beate

Ja, det er virkelig den dårligste servicen i lang tid :P
Er også forskrækket over at noen kan finde på at snakke til kunder på den måde. Jeg følte mig ivertfald ikke velkommen.

Og for mit vedkommende måtte hun da gerne klippe hunden mens vi var der..
Venlig hilsen Beate, Felix, Linus, Mink og Luke

Beate

Citat fra: Julie Dato 15. Juni 2012, kl. 19:23
Træls oplevelse, men jeg er altså totalt uforstående overfor at I valgte at købe kødet alligevel.. Jeg var flejnet fulstændigt hvis jeg blev beskyldt for at være dårlig ved mine dyr - om jeg så havde kørt rigtig langt efter butikken, så ville jeg ikke finde mig i sådan en behandling

For jeg måtte virkelig købe ind mad i dag, da jeg kun har fri fra arbejdet på en hverdag hver anden uge.
Men jeg legger heller ikke en krone mer i kassen hos Valby! :)
Venlig hilsen Beate, Felix, Linus, Mink og Luke

mette11

Det lyder godt nok trist at i fik den behandling derinde. :( Det er jeg ked af på jeres vegne. Dårlig kundeservice er virkelig noget lort.
Jeg har selv handlet der mange gange og jeg har altid fået god behandling. Jeg får tilmed stillet en sækkevogn til rådighed så jeg kan få det hele med hen til bilen (jeg køber 30kg. ad gangen). Mit bud må være at hun har haft en seriøs dårlig dag, men uanset hvad så undskylder det ikke den behandling i fik. Jeg forstår godt at i ikke vil handle der mere.
Desværre er der ikke så mange gode forhandlere i Kbh synes jeg. Har selv været i Maxsøs i Rødovre også, men der var meget af kødet som var for gammelt og butikken er efter min mening meget rodet og utiltalende og jeg ved faktisk ikke hvor jeg ellers skal handle henne. Jeg vil dog nok selv fortsætte med at handle der, da jeg altid har fået god behandling, men jeg har fuld forståelse for at i ikke vil og det ville jeg heller ikke, hvis jeg havde fået samme behandling som jer.

Nanna

Citat fra: Julie Dato 15. Juni 2012, kl. 19:23
Træls oplevelse, men jeg er altså totalt uforstående overfor at I valgte at købe kødet alligevel.. Jeg var flejnet fulstændigt hvis jeg blev beskyldt for at være dårlig ved mine dyr - om jeg så havde kørt rigtig langt efter butikken, så ville jeg ikke finde mig i sådan en behandling

Tro mig, jeg havde virkelig, virkelig heller ikke lyst! Men lige pt. står jeg med en meget kræsen hvalp, og jeg havde virkelig brug for det kød - den tætteste barf-butik vi kendte er i Kastrup, og der var lige lidt langt når man sidder midt i eksamensstress, og da det var Beates eneste fridag. Vi var hos dyrehandlen på Falkoner Allé bagefter, hvor jeg plejer at gå, og hun sagde at vi skulle klage via rigtighundemad, da de skal vide at deres forhandlere skræmmer kunder væk på den måde. Så det gør vi.

Og jeg skulle også bide det meget i mig, men jeg er bare ikke en person som kan flejne helt ud i en butik (desværre, i dette tilfælde!!!).


Mange hilsener fra Nur, Keela, Louie og Nanna

Nanna

Citat fra: mette11 Dato 15. Juni 2012, kl. 19:35
Det lyder godt nok trist at i fik den behandling derinde. :( Det er jeg ked af på jeres vegne. Dårlig kundeservice er virkelig noget lort.
Jeg har selv handlet der mange gange og jeg har altid fået god behandling. Jeg får tilmed stillet en sækkevogn til rådighed så jeg kan få det hele med hen til bilen (jeg køber 30kg. ad gangen). Mit bud må være at hun har haft en seriøs dårlig dag, men uanset hvad så undskylder det ikke den behandling i fik. Jeg forstår godt at i ikke vil handle der mere.
Desværre er der ikke så mange gode forhandlere i Kbh synes jeg. Har selv været i Maxsøs i Rødovre også, men der var meget af kødet som var for gammelt og butikken er efter min mening meget rodet og utiltalende og jeg ved faktisk ikke hvor jeg ellers skal handle henne. Jeg vil dog nok selv fortsætte med at handle der, da jeg altid har fået god behandling, men jeg har fuld forståelse for at i ikke vil og det ville jeg heller ikke, hvis jeg havde fået samme behandling som jer.

Jeg tænkte også at hun virkelig måtte have en dårlig dag :/ Men om ikke andet er det dejligt at vide at hun da også KAN give god service. Jeg tror også vi skal besøge lidt flere steder, for kødet derinde var jo friskt og tiltalende nok - men det ændrer desværre ikke på servicen.
Mange hilsener fra Nur, Keela, Louie og Nanna

mette11

På forhandlerlisten står også to på Østerbro - det er også tæt på dig jo! http://www.rigtighundemad.dk/pages/webside.asp?articleGuid=53399  Men det ser ud som m at den ene kun har godbidder, men den anden har frost-kød også  ;) Maxsøs står så ikke længere som forhandler! Hm...men jeg var i hvert fald ikke imponeret og glad for at jeg stod og tjekkede datoerne da jeg var der! Jeg tror at jeg vil prøve at køre til Roskilde når jeg skal købe ind igen.

Stephanie

Jeg har også prøvet at få den der smidt i hovedet med at man ikke fodrer sine ildere ordentligt når man fodrer med tørfoder og ildere slet ikke skulle have tørfoder, men alligevel sælger hun mig gladeligt ziwipeak, men det er så også hendes væremåde der gør at jeg ikke handler der mere, jeg gider ikke skulle forklare mine handlinger for hende hver eneste gang jeg handlede der.

Malene

Øv, hvor trist at I har fået så dårlig en behandling :(
Jeg har handlet der flere gange og hun plejer altid at være så sød og hjælpsom og det ender som regel med at det tager meget længere tid, fordi vi står og sludrer barf, opdræt af foderdyr osv. :)
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Nanna

Jeg håber også lidt på at hun bare havde en dårlig dag, nu hvor både dig (Malene) og Mette har haft gode oplevelser hos hende.

Men ja Stephanie, og hun sælger også Acana, som jeg spontant ville prøve en lille pose af, og der blev hun også irriteret over jeg lige ville høre forskellen på "den røde og den blå" fordi jeg ikke lige hurtigt kunne se hvilke dyr der var i hvad. Vi spurgte også, om hun havde mus, men det havde hun ikke lige hjemme, men foreslog en stor museavler i Nordjylland. Jamen der tager vi da lige et smut op for at købe et par frosne mus :D

Pyt, vi måtte i hvert fald lige dele det fordi vi begge blev SÅ chokerede og gik derfra med en ikke særlig rar følelse i maven - det er jo aldrig sjovt at blive beskyldt for sådan noget, og nærmest være blevet smidt ud af butikken.

Mange hilsener fra Nur, Keela, Louie og Nanna

Anne

Jeg synes at jer der har haft dårlige oplevelser med hende, skulle tage at skrive til rigtig hundemad. Hun er jo forhandler for dem, og de kan da ikke være interesserede i at deres kunder får den behandling...!

englefugl

Ej det er godt nok mærkeligt at i blev behandlet sådan? For de par gange jeg har været der sammen med kæresten har hun bare været rigtig sød og fundet det ene og andet forskelligt barf frem som passede til ildere for os. bl.a. kyllingehalse  :) Så det lyder nærmest som to forskellige kvinder. For det var da godt nok den strengeste behandling i fik! Jeg var flippet fuldstændig!  ;) Hun må da være gået ned med flaget eller et eller andet?

Beate

Jeg forventer også at når man kommer ind, og virker opriktig interessert i at starte med barf så bør personalet være lidt rådgivende.
Jeg følte at jeg ikke kunne spørre om varene, for hun var altså virkelig snurt og uinteresseret. Som om det ikke var tid til dumme spørsmål.

Jeg hørte desvære ikke hele samtalen da Nanna snakket med henne, men jeg overhørte det siste, med at tørfoder ikke hører hjemme osv. Jeg sto seriøst med åben mund og gabte i chok. Men så tenkte jeg at jeg hørte jo ikke hele samtalen, og at hun må ha snakket om det i en anden kontekst. Angrer i ettertid på at jeg ikke sa noget  :S


Citat fra: Nanna Dato 15. Juni 2012, kl. 20:57
Vi spurgte også, om hun havde mus, men det havde hun ikke lige hjemme, men foreslog en stor museavler i Nordjylland. Jamen der tager vi da lige et smut op for at købe et par frosne mus :D
:fnis: :fnis: :fnis:
Venlig hilsen Beate, Felix, Linus, Mink og Luke

Jitterbug

Jeg har også været der flere gange, hvor hun har givet god betjening, også selvom hun er en anelse bedrevidende til tider. Jeres behandling var dog fuldstændig uacceptabel jeg ville slet ikke have kunne opføre mig pænt, hvis hun talte sådan til mig.. Alle BARF butikker skal dog sige, at hvis man barfer skal man ikke bruge tørfoder også, da barf så ikke giver den samme virkning. Jeg plejer bare at smile, nikke, vende det døve øre til og så gøre det alligevel. ;)

Men hvis i leder efter et sted, hvor man kan købe BARF så skulle i prøve Barf hundemad i Virum... Grønnevej 81, 2830 Virum.
Han er simpelthen så sød og hjælpsom og han bliver endda skuffet hvis man ikke bliver og snakker.. Han har ikke erfaring med barf som ilderfodder men han er mere end villig til at hjælpe alligevel og ringer rundt til andre og undersøger det. Ved det ikke er i Købehavn, men det er i hvert fald tættere end Roskilde og så ligger den lige ved siden af stationen. Han er så sød og er værd at støtte.