Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Træning

Startet af Nix1999, 17. September 2012, kl. 20:24

Kiddo

hold da op hvor er han dygtig  :ja:
iha, glæder mig til at jeg skal lære Ebi de ting (øver højest to ting af gangen, så hun ikke bliver forvirret ;) )
og fantastisk at du også bruger klikker :D

Your problem is you think your problem is your problem

Nix1999

Tak
Jeg prøver med rul ;)

HSS

kan få mine til at stå på bagben.,.. derefter blir man dybt utålmodig...  >:|

Cille91

hvor er han en darling  ;)
jeg gad også godt lære min lille fis nogle tricks! vi kan stå på bagben og komme når man kalder (hvis hun lige gider) :fnis:

lille_jill: hvad er hemmeligheden?? - tålmodighed, tålmodighed og tålmodighed? :)
Thea❤️ Shooter❤️ små båtte trolde totter :)

lille_jill

^ Lidt :) Men repetition rimeligt ofte. Koncentrationen er ikke den store hos de kære dyr, så hellere mange korte gange end få lange gange.

Stefan

Hey.
hvad bruger I til godbider?
og til almindeligt foder?

Kiddo

jeg bruger sådan nogle tørret kyllingestykker til at træne med, eller en lille klat vitaminpasta (det vil hun gå MEGET langt for at få)  ;)
til foder bruger jeg ziwipeak og kitten 36. og så får min fis også ducksoup, en æggeblomme (i ugen), og kyllingekød blandet sammen  :)
Your problem is you think your problem is your problem

SofieLykke

Mine to kan sidde på numsen med oprejst krop når de skal have godbid ;)

Lucifer_og_Satinas_mor

Mine små totter har lært at gå i sele (uden indvendinger) og de kan stå på bagben. Men det er også det. Tror jeg vil øve det der "hop over arm"-trick  :dans:

Beate

Alle kan komme på "kysselyden". Jeg gik rundt i lejligheten med fire ildere marsjerende efter mig her en dag, mens jeg robte "I am the ferret whisperer!!"
Ellers kan Mink og Felix sine navne 99% af gangene. Linus og Luke kan det 60% ca...

Felix: gå i snor, snurre rundt, stå på bagben, og stå på en lille skammel på to. Touch target. Han kan også fange fluer og jage duer  :fnis:
Linus: gå i snor, stå på bagben. Touche targetstick og musemåtte...ellers har jeg faktisk ikke trent ham ret meget siden vi flyttet  :X my bad
Luke: kan IKKE gå i snor!! Heller ingenting andet. Han er kun til pynt  :P
Mink: rulle rundt, snurre rundt, kravle op mit ben og til sist op på skulderen. Sitte på skulderen generelt. Gå i snor.

Prosjekter fremover:
- hoppe over arm (awesome!)
- gå ind i transportkasse på kommando.
Venlig hilsen Beate, Felix, Linus, Mink og Luke

Isht

Citat fra: Beate Dato  1. Marts 2013, kl. 11:06
Alle kan komme på "kysselyden". Jeg gik rundt i lejligheten med fire ildere marsjerende efter mig her en dag, mens jeg robte "I am the ferret whisperer!!"
Ellers kan Mink og Felix sine navne 99% af gangene. Linus og Luke kan det 60% ca...

Felix: gå i snor, snurre rundt, stå på bagben, og stå på en lille skammel på to. Touch target. Han kan også fange fluer og jage duer  :fnis:
Linus: gå i snor, stå på bagben. Touche targetstick og musemåtte...ellers har jeg faktisk ikke trent ham ret meget siden vi flyttet  :X my bad
Luke: kan IKKE gå i snor!! Heller ingenting andet. Han er kun til pynt  :P
Mink: rulle rundt, snurre rundt, kravle op mit ben og til sist op på skulderen. Sitte på skulderen generelt. Gå i snor.

Prosjekter fremover:
- hoppe over arm (awesome!)
- gå ind i transportkasse på kommando.

hvad er "musemåtte" ? XD
Hvordan træner man sin ilder til at gå i snor? :) kan man godt gå små ture med den? Eller går den bare derhen hvor den vil?

Møghætte

Stiller det samme spørgsmål som Isht :) kan man lære dem det? Tia går nemlig bare hvor hen hun vil og vi er ikk lige altid enig i hvor vi skal hen. Vil også gerne have mine dyr kunne komme men ved ikk hvilken lyd jeg skal bruge
Med venlig hilsen fra Tia, Hel, Arrow og mig :)

lille_jill

Jeg vænner dem til at følge en vej. Gerne små stiger. Det skal også helst være en fast vej, så hvis de ikke går i starten, så begynder de at gå når man nærmer sig hjemmet. Efterhånden udvider de det lidt og kan godt gå en hel rute, hvis man holder sig til samme sti. Amina kan godt klare sådan en 5-6 km tur, hvor hun bare går i snor ved siden af. Jeg vænnede hende ret hurtigt til, at hun SKULLE gå og at hun ikke skulle sidde på skulderen bare fordi Chucky skulle bæres. Den første km af en tur er hun lidt træls og vil op, men så glemmer hun det og går fint. Det gælder om ikke at tage hende op, for gør man det én gang, så er hele turen dødsdømt.

Jeg fik ikke trænet Chucky på den måde fra starten, hvilket har resulteret i, at han normalt max går 5 meter, vil op, vil ned og gå 5 meter og vil op igen, igen. Ellers står han bare og snuser til et træ. Helst 20 minutter af gangen.

Beate

Citat fra: Isht Dato  1. Marts 2013, kl. 16:08
Citat fra: Beate Dato  1. Marts 2013, kl. 11:06
Alle kan komme på "kysselyden". Jeg gik rundt i lejligheten med fire ildere marsjerende efter mig her en dag, mens jeg robte "I am the ferret whisperer!!"
Ellers kan Mink og Felix sine navne 99% af gangene. Linus og Luke kan det 60% ca...

Felix: gå i snor, snurre rundt, stå på bagben, og stå på en lille skammel på to. Touch target. Han kan også fange fluer og jage duer  :fnis:
Linus: gå i snor, stå på bagben. Touche targetstick og musemåtte...ellers har jeg faktisk ikke trent ham ret meget siden vi flyttet  :X my bad
Luke: kan IKKE gå i snor!! Heller ingenting andet. Han er kun til pynt  :P
Mink: rulle rundt, snurre rundt, kravle op mit ben og til sist op på skulderen. Sitte på skulderen generelt. Gå i snor.

Prosjekter fremover:
- hoppe over arm (awesome!)
- gå ind i transportkasse på kommando.

hvad er "musemåtte" ? XD
Hvordan træner man sin ilder til at gå i snor? :) kan man godt gå små ture med den? Eller går den bare derhen hvor den vil?

Jeg bruger en billig musemåtte fra ikea. Det er en sånn man bruger under computermusen :p jeg bruger den som markør for dit jeg vil de skal stå. Så får de klikk og godbid for at stå på den.
Skal bruges for at indlære å gå ind i transportkasse ;)
Venlig hilsen Beate, Felix, Linus, Mink og Luke