Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

3 hanner i bur sammen?

Startet af Line_Hugo, 7. Juli 2013, kl. 13:10

Line_Hugo

Hej Folkens :)

Jeg går og overvejer at købe en hvalp mere, jeg har fundet en rigtig smuk Albino han på 5 uger, som jeg er meget interesseret i :)
Jeg har i forvejen Hugo på 3 år og Spike der er 9 uger gammel, de to hygger sig rigtig godt sammen, men jeg er blevet ret hvalpesyg efter vi har købt Spike.
Han er så utrolig kær, en rigtig dejlig lille charmetrold <3
Spike købte jeg lidt som et impulskøb hos en dyrehandler i City 2, og det har jeg efterfølgende hørt ikke var nogle god ide. Ikke fordi der er noget galt med Spike, men fordi man ikke skal støtte dem der sælger til dyrehandleren i City 2.
Hvalpen jeg har fundet nu, er fra en avler og vil derfor være min første Ilder med stambog. Hugo købte jeg af en veninde, men han har haft flere hjem, så hans baggrund er ukendt.
Han er dog det mest fantastiske familiedyr, han er rigtig glad for børn, hunde og katte :)
Så han er et godt forebilled for lille Spike, der er som alle andre frække hvalpe ;)
Hugo er kastreret og det er selvfølgelig også planen at Spike og den kommende hvalp, skal kastreres når de er gamle nok.
Pt har de er bur på 3 etager, på ca. 60x100x165 cm, men inden hvalpen kommer hjem, vil deres værelse på ca. 3x3 m være klar til dem.
Vi regner med at bygge et voliere til dem i starten af næste år, hvor de vil have adgang til fra deres værelse :)
Hvad er jeres erfaring med at have flere hanner sammen?
Hugo er meget underdanig, han lader fuldstændig Spike tumle ham ned.
Jeg prøvede at sætte Hugo sammen med en tæve for noget tid siden, men hun gik helt amok på ham. Der er det min opfattelse at hannerne er roligere i flokken end tæverne?

Mvh Line, Hugo og Spike :)

mette11

Om du har to eller tre sammen gør ikke den store forskel - du kan sagtens have tre på samme plads som to  ;). Det eneste som kan give problemer er når hannerne bliver ældre og kommer i brunst. Det kan så løses med implantat eller kastration. Og ja - tre koster mere i foder, vacciner osv. og de skider mere end to osv. Men sådan er det jo bare  ;)

Nogle hunner er mere hysteriske end hanner, men ilderes personligheder er meget, meget forskellige så man kan ikke regne med noget. Hvalpe er generelt lettere at sammenføre end voksne, så hvis du ønsker dig flere, så synes jeg klart at du skal gå efter hvalpe.

Jeg har selv tre hanner og to hunner pt. og det fungere fint - de bor sammen alle sammen. De tre hanner er meget glade for hinanden og leger utroligt godt sammen. De er også klart yngre end mine hunner som er 4 og 6år (hannerne er 1 og 2 år)