Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Hvor aktive er jeres ildere i denne hede?

Startet af Mewz, 20. Juli 2013, kl. 23:12

Mewz

Vi har hele tiden gennemtræk og ventilatorer på indendørs for at holde temperaturen nede, og stiller en masse koldt vand rundt omkring.
De sidste par dage har jeg forsøgt at lokke Julius ud af buret med leg og godbidder - der har endda været åbent ind til det forbudte soveværelse, så han kunne hoppe i dynerne - men der er intet, der lokker.

Han vil bare ligge og sove i sit bur heeele tiden. Hvis man tager ham ud, tøffer han en runde og går ind i buret igen.

Er jeres også virkelig dovne i varmen?
~ Isis Ronja
Julius (3/5-14),
Freja (5/7-11) og
Lusen (12/04/11) i hjertet. Vi savner jer!

Barky

Desværre nej. Min hvalp Jay overopheder flere gange dagligt fordi at han insisterer på at hoppe rundt HELE tiden. De 2 piger er bedre til at moderere deres aktivitetsniveau, selvom de bliver overfaldet af glad hvalp, så de halser ikke afsted som Jay gør det.

Jeg har ventilator på i døgndrift, og de får flasker med vand frosset til is ind i buret sammen med et håndklæde. Det hjælper til at køle Jay ned, når jeg ikke lige er der til at give ham en kold dukkert i håndvasken.
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Ferretale

#2
Måske en lille smugle mindre aktive men ik meget...
De tar stadig deres daglige slåskampe..
Fluke er dog en meget varm dreng, så han bliver hurtig varm når de leger, så i denne hede er det nok ik lige så lang tid a gangen..
Så plejer han at lægge sig fladt på det kølige badeværelsesgulv...

I dag pustede jeg sæbebobler ude på altanen, Spikey syntes det var vældig sjovt at prøve og fange dem  :)
Ellers har jeg haft en balje vand på altane med godbidder, så de har skulle dyppe hele hovedet ned i  :)

Eliza

Husk ham endelig på at drikke flere gange dagligt, der skal ikke meget til før de dehydrere og sover de hele tiden kan de godt glemme det lidt.

Mine gider intet i løbet af dagen men om morgenen og aften er der gang i dem som de plejer.

Jeg har indimellem måtte dyppe mine i vand eller lege med haveslangen når det er alt for varm for at de køler lidt ned og det hjælper også på energien.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.