Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Min Ilder er vegetar?

Startet af Line_Hugo, 14. August 2013, kl. 10:46

Line_Hugo

Hej allesammen :)

Jeg har en Ilder på 4 år som er ultra kræsen, han kan ikke lide noget form for kød og han kan ikke lide div. Ilder-godbidder.
Han er desværre blevet syg og skal derfor dagligt have piller, men det er noget af en kamp at få ham til at spise dem :(
Jeg har derfor købt Efa-olie som flere har anbefalet, men han kan ikke fordrave det.
Jeg har ikke kunne finde Ferretone nogle steder og lakseolie kan han heller ikke lide.
Han har hos tidligere ejere kun fået killingefoder (Hills eller Olivers), men har nu den sidste måneds tid fået Ilderfoder.
Jeg har en hvalp på 12 uger som er altædende :P Han nyder godt af at hans storebror er så kræsen ;)

Hvad gør man med sådan en vegetar Ilder?
Jeg er bange for at han ikke får dækket hans behov ind med fuldfoderet, for det er efter han er kommet på Ilderfoder at han er blevet syg...
Efter han er begyndt at få piller og Efa-Olie er han blevet frisk og glad igen, han er begyndt at lege rigtig godt sammen med hans lillebror og har i det hele taget fået meget mere energi og er endelig begyndt at tage på igen.

Men det kan ikke være rigtig jeg kun kan holde ham rask, ved at tvangsfodre ham?

Mvh Line, Hugo og Spike <3

Line_Hugo

Han får det Ilderfoder der hedder Ferret Pro, jeg begyndte at købe rigtig Ilderfoder for hvalpens skyld.

AlisVolatPropiis

Ilderfoder er faktisk nær det værste du kan give en ilder. Køb istedet høj protein kvalitetskattefoder som ziwipeak, applaws, carnia lynx og bland det op, så er du meget bedre sikret at de får deres næringsbehov dækket.

:)

Eliza

Din ilder er ikke vegetar hvis den kun vil spise tørfoder, da tørfoderet forhåbentligt er lavet på animalske kilder, da det er det eneste ilderen kan fordøje ;)

Jeg ville finde noget bedre foder da det ilderfoder du giver er rigtig skidt og ikke egnet til ildere desværre, slet ikke en hvalp der skal vokse sig stor og stærk :(

Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Dyrenørden

Giver de andre ret, desværre er det jo ret misvisende at så meget foder sælges som værende godt til ildere. Af tørkost vil jeg udover dem der er nævnt anbefale orijen og ferretastic eller revolution foder. De 2 sidste slags foder kan bestilles på fretchen4you.de det er et super foder til prisen

Malene

Har du prøvet med vitaminpasta, for at få pillerne i ham? Det elsker de fleste ildere. Selv mine forældres hund og min venindes kat er helt vilde med det :P
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Lynet

Jeg kan kun anbefale at prøve at købe vitaminpasta! Min ene pige, Nano, har det ligesom din svært ved kød osv. og i starten ville hun ikke røre vitaminpasta, men jeg tvang det i hende - fjernede skålen og puttede en vandflaske ind i stedet og puttede det på 'tutten', smurte lidt på hendes tænder osv. :) Så fik hun smagt på det, og nu æææælsker hun det!!  :fnis:
Fordi de er det hele værd!