Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Hvordan/hvornår kan man se at en han ilder går i brunst?

Startet af Elisabeth, 20. Oktober 2013, kl. 12:20

Elisabeth

Hej
Er der nogen herinde, der har erfaring med hvilke tegn, der opstår når en ilder begynder at blive kønsmoden?
Synes min Fritzl på nu 6 mdr. er begyndt fx at gnubbe sig på tæpper, som om han lige skal afsætte sin duft :) Kan selvfølgelig også bare være at han har fundet ud af hvor dejligt det er at klø sig på den måde hihi  :fnis:
Og hvornår anbefales at give ham medicinsk kastrering?

katjap

Den bedste måde at se det på, er at testiklerne begynder at vokse og så er der ingen tvivl om du lægger mæke til at han begynder at lugte. Jeg ville personligt vente til han var begyndt, at gå i brunst og ikke tidligere end 8 måneder, før jeg ville give implantat :)

Elisabeth

Okay, så vil jeg lige vente et par måneder mere :D tak for svaret :)

Shamua

At de gnubber ryggen er ikke nødvendigvis et tegn, men når de kører "maven" hen over noget og efterlader en våd streg, så er den ved at være der, brunsten  :P

De kan også gøre det uden at tisse på noget, det betyder heller ikke at de er i brunst :)

Vh. Marianne

Elisabeth

Nåe okay, jeg undrede mig nemlig over det med at gnubbe sig med maven på et tæppe, for det havde jeg nemlig ikke set før :) Men der er nok god tid endnu til de kommer i brunst og som I siger, at jeg nok ikke bliver i tvivl, når det sker hihi  :fnis:

Shamua

Hvis du er uheldig sker det snart (næste måned), så må vi lige tage den derfra :)

Vh. Marianne