Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

min elskede klosterkat fjummer er død:(

Startet af tzari, 3. December 2013, kl. 23:53

tzari

RW SGM Fjummer
ca 01.06.2004 - 23.11.2013

Er stadig i dyb chok Fjummer er her ikke mere selvom det er noget tid siden nu
Dagen startede sådan alm. Skulle til fotografering med krøllerne og 2 af husmisserne. Fjummer skulle ikke have været med. Mens jeg ldte efter kyrie der legede gemmeleg løb fjummer fra toppen ned af trapperne og op i en vindueskarm hvor hun lå og kikkede på skøre mor der ledte efter kat.
Kyrie var pist væk så besluttede Fjummer da skulle med istedet for så hun også kunne få en hyg med mor dag. I toget åbnede jeg nogle gange og nussede hende og Ronja der delte taske. Vi ankom og jeg åbnede taskerne krøllerne hoppede ud og undersøge toilettet, Fjummer lå med den der jeg ligger liiige her mens jeg overvejer om jeg tør komme ud attitude, meget normalt for Fjummer. Kikker ud nogle minutter senere og Fjummer begynder at gå rundt og halv-hoste som om der er en hårbold på vej. kikker ud noget tid efter og hun har pludselig lagt sig på siden mes hun stadig hoster, som om hårbolden virkelig driller og savler også. Har set Filur KÆMPE med en hårbold men det der ser HELT forkert ud. er heldig eife og kira er der og får dem til at kikke, vi kan intet se i halsen og vi beslutter at tage til dyrlæge for det der virker forkert, er her selv lidt i chok over hvad fanden der sker
På vej til dyrlægen kommer der et højt miav og en masse SKUM ud af næsen og hun er død(håber her hun bare er bevistløs) Vi prøver at se om vi kan se noget i halsen eller lign og prøver at ryste med hoved ned men intet sker Racer videre til dyrlægen sammen,k da vi ankommer kan dyrlæge konstatere hun virkelig ER død Hun kan intet se i halsen og hendes første tanke er det simpelhen er hjertet der er stået af(og dermed hun er "druknet" i sine lunger) eller måske en forgiftning. Få hende til at åbne Fjummer for at finde ud af hvad hulen der skete med min pige Dyrlæge kan konstatere hun har en blodprop i leveren og hun er tyndfed(så selvom hun fik den kraftige overvægt, jeg kæmpede med i 6 år, af er fedtet ved organerne der stadig)


Fjummer startede sit liv på aalborg kloster, jeg så hende 2 gange på gårdspladsen som en sky lille killing og faldt pladask for hende. De ældre på klosteret smed lidt mad ud til dem, men tror faktisk Fjummer har levet af pizza og rester folk smed da hun havde en STOR forkærlighed for at slikke tallerken hos os, altså kun den ca spiseskefuld der er når man er færdig). Da hendes mor i november viser et nyt kuld frem beslutter de at indfange dem og neutralisere mor og beholde en af killingerne, de ville beholde Fjummers bror men han døde under narkosen, så spurgte min grandmoster om jeg ville tage Fjummer i vinterpleje så hun overlevede vinteren. den 12/11/2004 fik jeg Fjummer ind som lille forskræmt killing. Filur og Artig tog godt imod hende og hun blev ret hurtig tryg ved mig,men kun mig. Hun var ret bange for mænd, senere opdagede jeg en formodet forklaring, hun havde et ribben der var presset ind under et andet som om hun havde fået et spark eller lign, formodentlig af en mand.
Da hun var meget glad for Artig og han passede godt på hende, tog jeg et "sats" prøvede at tage hende med på udstilling, så hun kunne ligge i buret og se mennesker faktisk ikke var farlige, vi prøvede at tage hende op til dommer da hun tog det ret roligt selvom hun var nervøs, dette gik faktisk rigtig godt, selvom dommeren var en mand. Med hjælp fra udstillinger blev Fjummer mere og mere tryg ved fremmede folk, det blev rigtig godt da vi tog på tica show. Her gjorde hun mig så pavestolt da hun pludselig på et show fik 9 første pladser ud af 12 og førte sig frem som en rigtig showstjerne.Hun var endda rigtig glad for den ene af de mandlige dommere
http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?t=38688&highlight=show+kat+fjummer se hende lige føre sig frem
Her for nogle måneder siden var hun så ude og løbe i byen og kom først hjem 2 uges tid senere den 13/9. Da hun kom hjem var de andre lidt efter hende men hun søgte tilflugt hos mig og det gik ok. Så igår var det endelig slut og kan slet ikke fatte min elskede Fjummer jeg var så stolt af og som var min yngling er væk, kun 9½ år gammel

http://www.kattegalleri.dk/galleri/49935-huskat_rw_sgm_fjummer
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Ferretale


Tanja11

Kondolerer :(
Har selv oplevet det samme med en af mine ildere, virkelig forfærdelig oplevelse
Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke