Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Hunilder dominerer/humper

Startet af Kathen, 31. Marts 2014, kl. 09:30

Kathen

Hej folkens
Jeg er ny herinde så hvis en lignende tråd allerede findes, må I meget gerne henvise mig til den! (syntes ikke at kunne finde en)

Jeg har to dejlige ildere, Safran på 3,8 år og Timian på 1,5 år, begge steriliserede hunner.
Inde for de seneste par måneder er Timian begyndt at dominere/humpe på godt og vel alt i deres bur; legetøj, madskål og endda også Safran. Det ser ud til at irritere Safran, især når Timian humper hende mens hun spiser.

Er der nogen der har et bud på hvad der kan skyldes Timians opførsel? keder hun sig? prøver hun at overtage titlen som alfahun?


bonus: vi har haft Timian fra hun var 10 uger og blev steriliseret så snart der kom tegn på løbetid (det samme med Safran)

Eliza

Hvor lang tid siden er det hun blev steriliseret? måske dyrlægen ikke har gjort det godt nok og der sidder noget tilbage? er hun begyndt at hæve op?

Jeg synes det lyder som lidt voldsom adfærd for et neutraliseret dyr, men en del neutraliserede dyr kan godt blive lidt forårskåde selvom den trang burde være væk ;)
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Anne

Jeg tænker også at det er løbstegn, hvilket der kan være forskellige årsager til. Vil også gerne, som Eliza vide om hun hæver op som om hun er på vej i løb?

Kathen

Eliza: hun blev steriliseret for et års tid siden

Der er ikke tegn på løbetid, hun er ikke hævet overhoved!

Anne

Jeg ville nok give hende et implantat. Selv om hun ikke er hævet er det ret sandsynligt at det er hormon betinget

mette11

Jeg har haft problemet med en kastreret han - ingen tvivl om at han var kastreret, men der var åbenbart nogle hormoner som ikke opførte sig som de burde. Han fik et suprelorin implantat og det hjalp. Han ville også parre alle i tide og utide...og det er bare ikke sjovt!

Kathen

Hmm jeg må snakke med den dyrlæge så...

Tak for råd :)

mette11

Kan se at du er fra Ballerup - der er en dyrlæge i Ballerup som har forstand på ildere, så måske kan du tale med hende om det?
Dyrlægehuset i Ballerup ved Alison Wilson - det ligger lige overfor apoteket.

Kathen

Citat fra: mette11 Dato  1. April 2014, kl. 16:09
Kan se at du er fra Ballerup - der er en dyrlæge i Ballerup som har forstand på ildere, så måske kan du tale med hende om det?
Dyrlægehuset i Ballerup ved Alison Wilson - det ligger lige overfor apoteket.
Det er også den dyrlæge vi bruger, så det ville undre mig hvis hun ikke havde fået det hele med ved steriliseringen... men jeg må tage forbi og høre hende om hun har ideer til hvad der kan skyldes :)