Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Hej til alle

Startet af Michael, 6. April 2014, kl. 19:22

Michael

Ja så fik jeg også oprettet mig her på siden, så vil lige sige hej til jer alle, har kikket lidt rundt i forskellige tråde og syntes tonen virker noget hård eller er det bare mig, syntes der er mange der angriber den ene eller den anden, når jeg tænker tilbage til starten var ilder folket mere som en stor lykkelig familie, kan selvfølgelig bare være jeg har kikket på de forkerte tråde :P

Når men lidt om mig, har haft ildere siden starten i 90´erne og Fik min første fra en dyrehandel (søhesten) avlet hos tropehaven, hvor de lige blev kastreret 5 minutter inden man fik dem med hjem og i en alt for tidlig alder, købte nummer 2 1 uge efter da jeg var i en dyrehandler i Ballerup og en hvalp løb hen til mig... og selv med alt den uvidenhed dengang blev min første ilder 6 år og min nummer 2 blev 7 år, begge standards. Efter dem besøgte jeg Freddy (Tuse næs ilderopdræt) hvor jeg skulle hente en jeg havdet set tidligere, men så havde han lige 1 ilder som han havde reddet fra et dyrskue hvor den blev mishandlet, og den stod til aflive da den var blevet for vild, så ham fik jeg også lige med hjem og han fik mange gode år og blev tam igen, han havde så også lige en der var kommet retur p.g.a den havde taget skade fra narkose den var blevet meget bange og gemte sig i et hjørne hele dagen, ham fik jeg også med hjem og han endte med at blive en meget glad og legesyg ilder, en uger eller to efter ringede Freddy for at høre om jeg ikke lige kunne hente en ilder som nogle køber ikke ville have alligevel da den bed for meget og det var tæt på hvor jeg bor...det var en hvalp på måske 20 uger, og jeg hentede ham og ja beholdte ham....jeg havde faktisk bare tænkt mig at få 2 igen, men endte med 4.....hvilket jeg ikke har fortrudt for da jeg mistede Harry som den ene hed efter 3 år (han blev 6 år) som var min første silver manglede der ligesom en hvid i flokken, så kort tid efter købte jeg så Ditte (Afrodite mener jeg hun hed fra opdrætteren men kaldte henne for Ditte) som blev min første tæve som var en DEW hun blev også 6 år, de andre 3 fra Freddy blev den ene 8 år, og 6-7 år, 3 år, ham der kun blev 3 år havde nok en sygdom fra fødsel hvor han fik væske i lungerne, men han var utrolig dejlig og en af de få ildere der kunne ligge på enes brystkassen og slikke en på kinden i lang tid afgangen, efter jeg mistede 2 af dem føltes det lidt tomt i forhold til hvad man var blevet vandt til så jeg gik på jagt efter en ny og købte en ilder fra Zoocity ja en dyrehandel ilder, jeg faldt for en på et besøg og kunne bare ikke står for den, fik den hjem og fandt hurtigt ud af vores gamle ilder ikke kunne gå sammen med den nye, så jeg blev jo nød til at købe en mere til nye men der havet de ikke flere i Zoocity men fandt en fra samme kuld til salg i den blå avis som jeg så også købte, da vi mistede Bamse vores 8 år gamle ilder fik man den føles af man manglede noget så igen gik jagten på en ny og fandt en i nord jylland hos en opdrætter som jeg købte og kørte hjem med i toget hvor han pev næsten hele tiden i toget ikke den sjovest tur men det gik, vores 2 ildere fra zoocity blev 5 år og 6 år, og nu har vi lige mistet vores sidste ilder fra nord jylland som blev 5 år, hvor ville jeg ønske de levede længere i DK.....og hold da op hvor man savner de små der løber rundt og gør ens dag såååå meget bedre....
Håber på at få ildere igen inden for en forholdvis kort tid......


Barky

Velkommen til.

Jeg overtog også en ilder fra Freddy tilbage i 2005, en skøn albinotæve som næsten blev 8 år. :)
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Anne

Velkommen til Michael :) Jeg har været med siden 2005 og har nu aldrig oplevet ildermiljøet som en stor lykkelig familie. Synes altid der har været en hård tone og en del fnidder. Men der et også mange gode ting :) Ellers var jeg nok ikke blevet hængende :D

PiaLyng

Velkommen herind :D
Har kun haft ildere siden 2008, og jeg synes faktisk at der på en del områder er blevet meget mere hyggeligt at være her i løbet af årene. Men joooe, tonen kan virke hård, men det jo skrift, som jo kan misforståes :P.. De fleste er nu meget søde mennesker :D!

Shamua

Halløj og velkommen til! Sikke en fortælling! :)

Har så "kun" været her siden 2009, synes for det meste ildermiljøet er et dejligt sted at være, men ja .. intet er perfekt :P

Vh. Marianne

Michael

Tak for velkomst

Barky:
Jeg tror mange kender Freddy fra den gang, jeg nød at besøge ham og alle de mange ildere han havde, og jeg er glad for de 4 jeg fik af ham  :)

Anne:
Jeg syntes nu tilbage i starten var det mere som en lykkelig familie, der var godt nok lidt rodderi med at få started DIF kan jeg huske, men ja der er rigtig mange gode ting og oplevelser forbundet med ildere hvilket nok også er derfor jeg har haft dem i 17 år.....og forsætter  :lol:

PiaLyng:
Ja alle de ilder mennesker jeg har mødt har alle været åbne og dejlige mennesker som har været glade for de små :)

Shamua:
Sjovt nok når man først begynder at skrive og tænke tilbage kan man blive ved med at skrive, prøvede at holde det kort men det lykkedes vist ikke helt lol

AlisVolatPropiis

Hej Michael :)

jeg tror vi har mødtes engang til et træf i Taastrup hos Karina, sammen med flere andre :) Jeg havde Dittes søster Aisha de sidste tre år af hendes liv. :) Skønne tøser :) Velkommen tilbage :) og Hej igen :D

Michael

AlisVolatPropiis:
Hej igen :)
Det lyder rigtigt kan godt huske træffet i Tåstrup :)
Ditte mødte også sine forældre på et senere tidspunkt, så hun har set lidt til sin familie :) og ja helt sikkert skønne tøser, hun var min første og eneste hun ilder jeg har haft.

Anne

Så er det da også på tide at få nogle flere tæver! De er jo skønne :D

Var du med til at starte DIF op? jeg synes godt jeg kan huske at nogle af de andre måske havde snakket om en Michael på et eller andet tidspunkt.

Eliza

Velkommen i ilderverden igen eller hvad man nu skal sige ;)

Langt de fleste af os er tøser, så fnidder er nok svært at undgå.. Måske holdningerne omkring sundhed og betydningen af det er blevet mere markant end tidligere og deler ofte vandende, da de fleste har en holdning til hvad de mener er sundt :) I bund og grund er vi nok alle ret enige om at ville vores dyr det bedste, men er ikke enige om hvordan man sørger for det ;)

Hvor skal du så have hvalpe fra?

Det er da imponerende aldre dine dyr har haft trods alt.

Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Michael

Anne:
Både ja og nej, jeg var med til opstarten af DIF og de første møder inden det blev til en forening, indtil der begyndte at komme problemer og uenigheder mellem nogle medlemmer og bestyrelsen osv. så hoppede jeg stille og roligt fra, vil tro det var omkring 1 års tid efter starten, har stadigvæk det første års udgaver af pomfritten i skuffen  :lol:

Eliza:
Det er nu også et utrolig vigtigt emne når man taler sundhed/sygdomme hos ilder, da der har været så meget dårligt fra starten, både med indavl og tror også de fleste fra den gang kan huske søren tinggaard og alt det lort han lavede undskyld sproget, men det kan stadigvæk pisse mig af når jeg tænker tilbage på det...

Hvor jeg skal have hvalpe fra, jeg har skrevet til 2 opdrættere. Lyon Ferretry om Huxies kuld da jeg tror på hybrider med høj % er vejen at gå, så vi kan få nogle rene linjer og bedre gennemsnits leve aldre i DK og komme op på UK standarder hvor mange bliver 8-10 år, hvis man kikker på katte verden regnes Savannah hybrid katten for at være en af de sundest katte netop pga. ingen indavl og ansvarlige opdrættere fra starten.

Jeg har også skrevet til Milkyway om Luccas kuld da der også er en høj hybrid % og samtidig en ilder fra UK, og jeg elsker bare standard/vildfarvede ildere og syntes de ser virkelig flotte ud, tror det er en rigtig god parring der er blevet lavet mellem Lucca og Ackee Gaius.

Og ja mine ildere har haft nogle ok aldre, syntes stadigvæk 5-6år i gennemsnit er for lidt  :P men jeg gør mit for at holde dem sunde og raske, og går måske længere en de fleste, jeg har før brugt 15.000 på en ilder i dyrlæge regninger og en måtte jeg give saltvands indsprøjtninger 2 gange om dage for nyrerne, en anden fik medicin hver 8th time hvor maden skulle ud en time før og efter prøv at passe det ind på et døgn...med 6 timer i mellem man skulle fjerne maden og sætte den ind igen....så jeg gør alt hvad jeg kan så længe de kan opretholde en god og glad livskvalitet, når jeg for et dyr betyder de alt for mig og alt andet kommer i anden række sådan er det bare :)

Jane31

Hej og velkommen til.
Jeg er selv forholdsvis ny herinde. Har ønsket mig en ilder i mange år og venter nu min første ilder som hedder Diego Taco han er nu halvanden uge gammel og er fra Cilleborg opdræt.  :love:
Altid skønt med nogen flere med god viden hvis man kommer i tvivl om noget, selvom jeg tror alt nærmest er beskrevet herinde på et eller andet tidspunkt.  :P
Håber du kommer til at syntes om det herinde.
Kæmpe hilsen fra en spændt Jane31

Michael

Jane31:
Så er det jo næsten mig der skal sige velkommen til vores ilder verden til dig, og du kan godt begynder at glæde dig til du for den lille nye ilder hjem de er bare noget helt for sig selv :) og utrolig sjove du skulle næsten overveje at få to fra starten at se dem lege er som et cirkus man aldrig bliver træt af at se på :)

Shamua

Tak for de søde ord Michael. Dejligt at få ros og høre andre har samme overbevisning omkring hybrider, som jeg har :)

Jane, enig med Michael i ovenstående :P

Vh. Marianne

Dyrenørden

Velkommen til igen, jeg har været med siden 2011. Jeg er også skrevet op til hvalp fra Lucca og Gauis  <3 jeg kender begge ildere ret godt da jeg bor tæt på Marianne og tit er på besøg og kan love dig du skal glæde dig de 2 ildere er super skønne <3