Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Kan en gammel ilder lære at bruge bakke til toilet?

Startet af Stinnag, 5. September 2014, kl. 08:25

Stinnag

Jeg har overtaget en gammel ilder, 6½ år, som er frisk og frejdig. Jeg har aldrig haft ilder før, men nyder at have en lille tulling der render rundt i lejligheden.

Der er dog et dilemma: Han har valgt at lave toilet lige indenfor min hoveddør og lige inden for min bagdør. BUM. det er ikke særlig smart. Han har forsøgt at lave toilet andre steder - blandt andet under min seng, men det har jeg fået stoppet ved at rense med rodalon, og så ligge små tæpper og huler han kan hygge i - det virker.

Men han har aldrig lært at gå på bakke, så mit spørgsmål er, om jeg kan lære ham at gå på bakke, og hvordan jeg i givet fald gør det?

Han er mere eller mindre døv, så jeg kan ikke bruge stemmen til ris og ros.

Han er rolig, og har kun bidt mig en gang i de 3 måneder jeg har haft ham.

Håber at nogen har nogle gode ideer, og at det er muligt at lære en gammel ilder nye (toilet)vaner.


mette11

Jeg havde en ilder som først blev renlig og brugte toilettet i en alder af 5 år! Så det kan lade sig gøre -men jeg må være ærlig og sige at jeg ikke ved hvordan!! Jeg havde opgivet hende - men så begyndte hun af sig selv at bruge toilettet hver gang (hun brugte det tidligere ind imellem - og ind imellem sked hun på borde, dvdafspillere og hvad der ellers lige var i nærheden når trængen meldte sig!).
Har du prøvet at lægge foder der? Nogle ildere vil ikke gå på toilettet hvor de spiser ;) Nogle ildere virker tæpper på.

Jeg ville sætte en del toiletter på - lægger hans lort over i bakken og lade ham snuse og se at det altså er der sådan en skal ligge. Og så lægge foder og tæpper de steder som han ikke må (for ja - det er noget svineri med lort bag døre).

Stinnag

Tak for det :-) Tror jeg vil forsøge mig med nogle indendørs dørmåtter... for det er altså ikke bare bag døren, men liniært foran HELE døren. og jeg kan da godt leve med det, men det ville da være bedre hvis det kunne løses.  :)