Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Hjælp! Han bider

Startet af juliebjoern, 23. September 2014, kl. 14:39

juliebjoern

Hej allesammen. Jeg fik igår en ilder på omkring 5 mdr. Han bider, og han bider meget! Hvergang jeg stikker hænderne hen til ham, så bider han fast og slipper ikke igen. Ved ikke hvad jeg skal gøre... Det er første gang jeg har ilder, og er noget overrasket. Jeg trodede ikke de bed.

Hvad skal jeg gøre???

Møghætte

Jeg tror du vil får mere respons inde på en af ildergrupperne på facebook. Prøv at søg efter den der hedder Dansk ilder forening.
Med venlig hilsen fra Tia, Hel, Arrow og mig :)

AlisVolatPropiis

Først skal du finde ud af hvorfor han bider :) hvis han først er ankommet igår kan det meget vel være angst....det kan også være han lige prøver grænser af, men jeg synes det lyder ret voldsomt i forhold til det skulle være det. Giv ham tid til lige at falde til. Lad ham forbinde dine hænder med gode oplevelser -som godbidder :) og skær ned for kæleriet.
Hvordan det er undgået din opmærksomhed at ildere bider, er mig dog lidt en gåde, det er meget normalt og står næsten alle steder at ildere skal bidetrænes og at de tit vil nappe i leg -deter deres form for kommunikation -altså legenap. Og det er meget meget normalt.

Tålmodighed og positiv forstærkning er vejen frem...er han stadig meget voldsom om 1½ uges tid, så vil jeg gå til at hver gang han bider, så fjerner du dig, og det gode..godbidder...leg osv. fra ham. Evt. sig AH AH AH...når han gør det.

Hvor bor du? du kan evt. få en mere ilderkyndig ejer ud og kigge og give dig lidt bedre vejledning ud fra situationen. Og held og lykke med ham :) ildere er skønne dyr, men de kræver en del arbejde som alle hobbydyr :)

mette11

Er han ude og rende? Han har brug for at komme ud og undersøge alt og få brændt energi af. Det kan være ret stressende for ham at være flyttet, så han kan være bange.
Bed han hos forrige ejer/opdrætter?

katja

som de andre spørger om, bed han hos forrige ejer, er han ude og brænde energi af de 4-5 timer det anbefales han render løs, og bliver han aktiveret, 
ejer af 7 dejlige trolde,

juliebjoern

Tak for svarene. Jeg havde igår en ilderkyndig ude og kigge på ham. Og allerede idag er det blevet meget bedre. Er kun blevet bidt én gang siden hun gik, og det var ikke hårdt :-)

Barky

Bla bla bla.... Hilsen Julia