Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

gode råd til sammenføring

Startet af Diva.Dianco, 29. November 2014, kl. 23:12

Diva.Dianco

Hej allesammen, har for et stykke tid siden en måned Ca. Mistet min ene ilder, så min pige blev alene. Har nu anskaffet mig en ny han ilder på 1.5 år, det skal siges at min pige er 4år. Vil meget gerne have dem til at gå sammen om en uges tid Ca. Nogle gode råd til hvordan jeg sætter dem sammen på bedst vis og hvad jeg kan forvente? Tak på forhånd :-)

Møghætte

måske lidt for meget at forvente at de kan gå sammen om en uges tid når det er to voksen ilder
Med venlig hilsen fra Tia, Hel, Arrow og mig :)

Barky

Bedste råd er at sætte dem sammen på neutral grund. Altså et sted som hverken den ene eller den anden kender og derfor ikke har ejer-fornemmelser over.
Brug masser af olie og godbidder, husk at rose dem meget når de er rolige omkring hinanden.
Og forbered dig på slåskampe, angst-skidning og skrig. Men lad være med at skille dem ad med mindre at de vitterligt er ude på at slå hinanden ihjel. Der må gerne komme sår i nakken, det er normalt.
Men jo hurtigere de kan få hierakiet på plads, jo kortere tid går der før de er sammenført.
Mange forsøger at sætte dem sammen kun en halv time, og så skiller de ad og prøver igen dagen efter. På den måde når ilderne at få fornyet energi til at slås med hinanden.
Det er bedre at lade ildere være sammen så de bliver udmattede og falder i søvn og finder ud af at de ER nødt til at gå sammen, om de vil det eller ej. For de får ikke pauser eller medlidenhed fra madmor. :)
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Diva.Dianco

Regner ikke med at de er blevet gode venner med hinanden om en uge, ville bare sætte dem sammen der og lade dem møde hinanden, hannen skal jo også have lov til lige at falde til herhjemme inden. Han har været vant til at være med til udstilling og løbe rundt sammen med andre ildere. De har sagt hej til hinanden gennem tremmerne og de slikker bare på hinanden, ikke noget vildt :-)
Men tak for råddene, håber ikke jeg er alt for pivet omkring det til den tid :-)

Dyrenørden

Du kan sagtens lade dem møde hinanden allerede nu, når jeg får nye ilder får de lov at hilse med det samme :)

Diva.Dianco

Når okay, men der var ingen problemer overhovedet de begyndte bare at lege med det samme næsten :-)

Dyrenørden