Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

3 Mdr gammel fritte sælges.

Startet af MichelleR, 9. August 2012, kl. 00:21

MichelleR

flot han fritte sælges.
han hedder Sumo og er en meget legesyg fritte.

er fra den 5 maj 2012 så han er 3 mdr nu. han vejer omkring de 800 gram, så vi regner med han bliver stor.

han snakker uroligt meget hele tiden. han sælges til en der har fritte i forvejen han kan gå sammen med. og han leger med vores katte og anden fritte uden problemer, vores hun er bare for lille til ham så hun kan ikke sige fra når hun ikke gider mere.

han er døv, men bliver bare opdraget som en der ikke er.

han sælges kun fordi, at vi ikke har tiden til ham. Og skal have solgt ud af alle dyrene. 700 kr koster han så kommer alle hans ting med undtagen bur.

Han er renlig.

MichelleR


KariN

#2
Undskyld men hvordan kan i ikke have tiden til ham, men sagtens have tid til jeres pige? Hvis det er fordi de ikke kan gå sammen endnu, så er det jo en periode der er tale om, ligepludselig lykkes det nok, specielt fordi an stadig er så ung, han skal jo lige lære hvordan man opfører sig overfor jeres pige.

En alene ilder kræver mere tid end to, fordi de så har hinanden at lege med.. Det med at jeres pige ikke kan sige fra overfor ham, det skal nok komme, hun skal jo også lige finde ud af at kommunikere med ham, nu hvor han er døv og ikke kan høre hvis hun skælder ham ud.. herhjemme har vi en tæve på 700 gram og hun bestemmer over de to drenge på1,5 kg som vi også har

Husk at sammenføringer kan tage tid, jeg syns da bestemt at i skal give dem en chance mere for at lære at gå sammen, for to ildere har meget glæde af hinanden og kan give hinanden noget som vi mennesker ikke kan
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Hmm er det ikke den der også var til salg for lidt tid siden nettop fordi han var døv?!

jean08

Citat fra: A_M_T >Team Unique Ferrets< Dato  9. August 2012, kl. 10:28
Hmm er det ikke den der også var til salg for lidt tid siden nettop fordi han var døv?!
Jo det er den..

MichelleR

Vi har prøvet og give ham en chance, men vi har ikke tiden mere.

Vi har prøvet en del med han ham nu, og vores hun fritte gider ham bare ikke, han tager hende i nakken og slæber rundt på hende hun væser og bidder ham når hun siger fra men han bliver simpelthen ved, og vi kan ikke have dem I bur vær for sig, for så skriger han bare hele tiden og det er meget være end et baby skrig. Og vi kan ikke have at han skriger hele dagen når jeg er på arbejde og min kæreste er i militæret ogkun er hjemme i weekenden.

Så nu er han sat til salg. Så han kan komme ud til en der har tiden til ham.

Eliza

bliver sgu lidt sur og ked af det på den ilders vegne :( man skal ikke tage et dyr ind man ikke har tid til og i kunne på ingen måde vide om de kunne sammenføres, da alle ildere altså bare ikke kan sammen og så må man have en plan b (som ikke er at sælge dyren videre).

At i siger i har givet det tid er meget godt, men det er da på ingen måde tid nok at give det et par uger. Jeg har sammenført mange gange efterhånden og det har kunne tage helt op til et halvt år før de kunne sammen. Det er jo ikke fordi han er ved at slå hende ihjel og du kan risikere præcis samme adfærd fra en hørende ilder.

Hvis man ikke gider bruge tid på sine dyr hvis de er lidt anderledes, så skulle man måske overveje at undersøge hvilke risikogrupper der er, som fx at en ilder med de aftegn som jeres har, har stor sandsynlighed for at være døv. Og en ordentlig opdrætter havde nok ikke skadet at købe fra når man er så kritisk efter den "perfekte" ilder.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Amazing Ferret

Jeg har sendt dig en privat besked  :D

katja

lige en ven til mig, han er døv, jeg er dårligt hørende og om få år en jeg også stok døv :)
ejer af 7 dejlige trolde,