Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Sort / meget mørk uden maske ønskes

Startet af Mosegrisen, 16. August 2012, kl. 19:27

Mosegrisen

Hvis nu man går og drømmer om at få sig en sort baby, hvem skal man så have fat? Nogen der avler dem?
Teenagers og voksne har også interesse ;o)
<3

Julie

#1
Der er et board hvor opdrættere smider info ind (http://ferretopia.eu/index.php?board=13.0). I de fleste tråde står der hvilke farver de avler.. Men jeg er faktisk ikke sikker på at der er nogen der avler helt sorte her hjemme. Det kan være svært at skelne mellem sort og mørk vildtfarvet

Amazing Ferret

Nej som Julie skriver så er der ingen der avler sort som sådan.
Det er nok mest mørk vildtfarvet

Jeg var dog heldig at få et sort kuld...hvilket jeg dog ikke regnede med  :D Men de er desværre alle reserveret

Næste år får jeg nok et mørkt kuld vildtfarvede, men intet er sikkert  :D

Mosegrisen

Øv! Synes de e så utrolig smukke! Hvor kan man ellers lede efter sådan en lille stort sag?

lille_jill

Tyskland. De laver alverdens mærkelige ting derovre.

Mosegrisen

Har du et link eller noget? Nogen der har erfaringer med tysk hentede dyr?

FerretParadise

#6
Jeg har hentet 4 dyr i Tyskland, de skulle alle bruges i avl.

Den første han, Cyrill, lavede en kryptokid hvalp og måtte tages ud af avl.
Den anden, Jezebel, lavede en kryptokid hvalp og måtte tages ud af avl.
Den tredie, Juana, er søster til Jezebel, og derfor måtte jeg tage hende ud af avl.
Den fjerde, Romeo, var kryptokid, og nåede derfor slet ikke at blive brugt i avl.

2 af dem er sorte.
Men de er (var da Cyrill nu er død) super dejlige kæledyr, med et virkelig godt temperament.
Ann Hillerslev.

Mosegrisen

Nu skal de nok ikke bruges til avl, men havde en langhåret hønsehund fra tyskland der også var kryptokid... Men han var nu også lækkert

FerretParadise

Det jeg måske prøvede at sige med mit indlæg (jeg må være mere direkte måske) var, at det ikke er noget avl jeg vil støtte, eller henvise til.
For mange opdrættere i Tyskland er ligeglade med arvelige sygdomme/defekter.

Jeg kan sagtens sætte mig ind i, at man kan blive "forelsket" i en bestemt farve. Farver er jo smag og behag.
Men for mig, er det vigtigere, at dyret er sundt.

Sat lidt på spidsen:

Jeg vil hellere leve i mange år med en ilder med en farve, som måske ikke lige var den jeg var forelsket i, end at leve få år med en ilder med den farve jeg ønskede.

Nu kan en ilder sagtens leve længe selvom den er kryptokid, den skal bare kastreres, og den kasteration kan, hvis man er uheldig, være en større operation.
Ann Hillerslev.

Mosegrisen

Det var det med hunden.. Der e jo netop derfor jeg spørger herinde. Vil meget gerne have et sundt dyr, men ewa dette er en fælles beslutning med min kæreste, e jeg jo nødt til at imøde komme hans ønske om en sort -eller i hvert fald forsøge på det...  Jeg vil meget gerne høre andres er faringer også så jeg har et så bedt muligt grundlag at træffe beslutningen på.

Zopad

Undskyld men vil din kæreste da kun ha fritte hvis den har en bestemt farve?  :S
Apollo & Draco <3

Mosegrisen

Nej nej! Du må endelig ikke misforstå! Han synes bare de er flotte og vil gerne have en i sort. Men ham vil elske dem uanset farve!  V har bare lovet at undersøge det med farven inden jeg bare forelsker mig hovedkuls i alle de lækre dyr der findes  ;-)

Zopad

Apollo & Draco <3