Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Kontrakt vs. Kontraktbrud

Startet af Daisy, 5. December 2012, kl. 09:41

Daisy

Hej allesammen

Hvis man nu har solgt et avlsdyr og nu gerne vil ha lukket linjen ned pga kryptokisme, hvordan er man så stillet?
Nye ejere mener nemlig det er deres og kun deres beslutning da opdrætter ikke længere selv har dyr fra den linje.

Og nej det er ikke et dyr fra os af. ;)  men har lige lovet at forhøre mig herinde.

Hold venligst tråden i den gode tone. På forhånd tak
hilsen mig og basserne

Line

Det kommer vel an på hvad der står i kontrakten - og om der overhovedet står noget, hvilket man ikke kan sige noget om uden at have set kontrakten  :)

mette11

Som Line skriver, så kommer det an på hvordan kontrakten er udformet. Når man ikke kan se denne, er det umuligt at svare på. Hvis der ikke står noget om det i kontrakten, vil jeg mene at nye ejere rent juridisk kan gøre som de vil og ikke er forpligtiget til at følge opdrætters beslutning. Står der derimod noget om det, så er det det som gælder.

Det er kun til at svare på såfremt man kan læse kontrakten. Men om opdrætter selv har dyr fra linjen har ikke noget med sagen at gøre - det som det handler om er hvorvidt der står noget om det i kontrakten.

Amazing Ferret

Nu har jeg set den kontrakt og der er intet deri der kan føre til at det er kontraktbrud

Daisy

Citat fra: Amazing Ferret Dato 13. December 2012, kl. 13:32
Nu har jeg set den kontrakt og der er intet deri der kan føre til at det er kontraktbrud
nu er den anden tråd slettet og så skal det starte her
gider ikke synke ned på det stadie.
så ha en forsat god dag og lad parterne kæmpe Dres egen kamp.
hilsen mig og basserne

Amazing Ferret

Jeg var ikke ude på at starte noget som helst.....det var bare en konstatering jeg kom med

Daisy

Citat fra: Amazing Ferret Dato 13. December 2012, kl. 14:00
Jeg var ikke ude på at starte noget som helst.....det var bare en konstatering jeg kom med
ok
hilsen mig og basserne