Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Nyt ilder bur :)

Startet af MissCookie, 31. Januar 2013, kl. 15:03

MissCookie

Hej ferretopia! :)
Jeg skal snart ha et par dejlige ilderhvalpe, så tænkte på om i ikke kunne foreslå et bur til mig?
Altså hvad syntes I er det bedste ilder bur! :)
Kun det bedste er godt nok til de små pelsklumper :')

Tak på forhånd!
- Ida :)
Hilsen Sam, Robin og Ida :)
Rest in peace min lille Yoshi <3

SaschaDJensen

Mig og min kæreste har bygget vores eget, så får man det 100% som man vil have det. :D
- Hvis du har et gammelt skab, kan man male det, lave hylder, sætte rør i og det er for mange en rigtig god måde at lave det bedste bur til sin ilder. Self. skal der være net i stedet for lukket skabs døre :)

SofieLykke

#2
Enig med Sascha. Min kæreste og jeg har bygget et stort skab med hylder i, om til et ilder bur. Du kan selv designe det efter størrelse osv.. Hvilket gør det endnu mere unikt. :.)

Miss-Bjerregaard

Vil altså utrolig gerne se billeder af hjemme byggede bure ti inspiration :)
Med mange kærlige hilsner fra Liam og Basse også!! <33

lille_jill

Hej Ida og velkommen herind :)

Jeg har også et skabsbur. Primært fordi jeg syntes at tremmebure er mega grimme at kigge på + at ilderne kravler op på toppen, hvorefter den ene ikke kan komme ned igen og den anden forsøger selvmord med flyvefald over på nærmeste møbel.
Det er forholdsvist billigt og nemt at bygge ud af et skab :)

MissCookie

Tak for svarende til alle :)
Det kan godt være der bliver bygget et bur på et tidspunkt.. Men lige nu er det nemmest for mig at købe et :)
Det jeg tænkte på var størrelsen og hvor mange ting der skal ind i det, hvis i forstår :)
Hvor stort skal buret værre? Nogle eksempler?
Hvor mange tæpper, hængekøjer og så videre syntes i? :)
Der skal være to ildere i buret! :)
Hilsen Sam, Robin og Ida :)
Rest in peace min lille Yoshi <3

Kiddo

jeg har dette bur her til min lille Ebi-tot :)
det er jeg super glad ved,
og for at undgå at hun kravler op af siderne og pludselig sidder oppe i en højde, som kan være skadelig, hvis hun nu kunne falde ned,
har jeg beklædt de nederste tremmer med gennemsigtig tyk plastick :)

http://www.zooplus.dk/shop/smaadyr/bure_loebegaarde/ilderbur/80cm/186915

den kan jeg godt anbefale, også selvom du har to totter :)
Your problem is you think your problem is your problem

Shamua

Da jeg havde bur til mine, havde de det her: http://www.kirstensdyrebutik.dk/24/c46/m1996/ilder/gnaverbur_hjorne_3_etager_egnet_til_ilder_kanin_og_marsvin/

Selvom det er et dyrt bur var jeg virkelig glad for det.

Positivt: det er kæmpe stort så der er meget plads til at proppe lege ting ind, rør, senge, tæpper, bakker, madskåle, der er 3 etager så masser af plads til at rende på, det er trekantet så det blender nemt ind i et hjørne af et rum. Der er låger på alle tre etager.

Negativt: de kan nemt kravle op på det, men det er jo ikke alle der kan finde ud af at kravle ned igen. Jeg havde dog et tanke om at løbe det med et rør der blev sat fast sådan rundt om. Men nåede aldrig dertil fordi jeg fjernede buret.
Det er som sagt stort og det fylder en del.

Vh. Marianne

Isht

Citat fra: lille_jill Dato 31. Januar 2013, kl. 18:45
Hej Ida og velkommen herind :)

Jeg har også et skabsbur. Primært fordi jeg syntes at tremmebure er mega grimme at kigge på + at ilderne kravler op på toppen, hvorefter den ene ikke kan komme ned igen og den anden forsøger selvmord med flyvefald over på nærmeste møbel.
Det er forholdsvist billigt og nemt at bygge ud af et skab :)

Ved du hvor meget det har kostet jer at lave et skabsbur? Kan man spare noget der? :)

lille_jill

Æh.. købte skabet for 800 kr, mener jeg. Trådnettet fik jeg gratis af en herinde fra som skulle rydde op i kælderen og så gik der nok 20 kr på kramper, 20 kr på en lås og 20 kr på kroge til køjer.

Isht

Tak for svaret :) det lyder jo overkommeligt, især hvis man er lidt fiks med hænderne ^^

lille_jill

Fiks. Ja... Eller er god til at blive hysterisk med en hammer ude på sin altan og har en kæreste der redder en før man kommer til skade :fnis:
Men jo, det er ret nemt hvis man kan håndtere en smule værktøj :)

Beate

Har nu Furet Tower XL, det Kiddo linker til. Masser af plads og er fornøjd! Det kan også deles op, så jeg har en "kube" til udstilling. Det kan vi lide!
Men, det er ret farlig hvis ilderne kravler op, og hvis du køber det nyt er det ret dyrt. Men man kan lege masser med hylder, hengekøjer og rør.
Men man må altså finde en løsning, som plastic eller plexiglass rundt buret.

Skal købe et skab, som Jill har gjort. Har bygd både ørkenrottebur, marsvin, -og hønsegård tidligere, så glæder mig rigtig meget :D man kan jo få det lige som man vil, til en billig penge, og man kan være kreativ. Win-win! Og så vil jeg gerne ha bold-basseng til dem...

Venlig hilsen Beate, Felix, Linus, Mink og Luke

mette11

De skabsbure man selv laver kan man jo lave i ret mange prisklasser  ;) Det som er vigtigt er at man bruger noget tykt trådnet (ikke det billige fra div. byggemarkeder), da det tynde kan bides over og ildere kan komme seriøst til skade ved det.

Jeg har selv haft et rigtig flot skabsbur da vi boede i lejlighed - det var så lavet af et helt nyt skab som vi købte til formålet og det endte med at koste os omkring 5000kr. at lave mener jeg (skab, trådnet, maling, lak, hængsler osv.).

Det så sådan her ud

Isht

Sikke et luksus bur :D det er dælme flot lavet!