Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

alt for ung, hjælp!

Startet af mviqz, 21. Juni 2013, kl. 21:22

mviqz

Jeg har lige hentet min nye lille ilder-basse.. men desværre kan jeg godt se at han er solgt ALT, ALT for tidligt.. så ville lige høre om der er nogle gode råd derude, til foder og andet? Jeg skal til at lave en go omgang ducksoup i morgen.. men hvis der er andet jeg skal være opmærksom på med den bette fyr, så sig endelig til! :-)

Barky

Hvor tidligt er for tidligt? Hvor gammel er den?
Bla bla bla.... Hilsen Julia

mviqz

jeg fik ikke den præcise alder.. men vil nok skyde på omkring 8 uger /:

Barky

Så kan du godt begynde at trække vejret igen. Det er ikke mere end 3-4 år siden at det var helt normalt at ilderhvalpe flyttede hjemmefra i den alder.

Det som kan udgøre et problem du skal håndtere er at den muligvis ikke er psykisk klar til at flytte. Det giver sig til udtryk ved at den ikke vil være alene og vræler når du går fra den. Hvis den gør det, så må du altså bare tage den med så meget som du kan. Støtte hvalpen ved at sætte dig på gulvet og rose den når den forlader dit skød og bevæger sig ud på egne poter i lokalet.

Den er gammel nok til at tygge både tørkost og kød nu. Så det skal du ikke være bekymret for. :)
Bla bla bla.... Hilsen Julia

mviqz

årh det lyder godt! .. men han er godt nok ikke glad for at se den store verden endnu.. men det kommer nok. tusind tak for svaret :)