Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

min ilder skal have piller

Startet af Line_Hugo, 10. August 2013, kl. 13:21

Line_Hugo

Hej allesammen.
Jeg har en dejlig ilderdreng på 4 år, som har fået sygdommen Addison.
Han skal derfor have piller hver dag, resten af hans liv og det er han ikke tilfreds med.
Har I nogle gode råd til at lokke piller i en meget kræsen Ilder?
Han kan ikke lide kød, godbider eller lignede, kun hans fuldfoder, men det er heller ikke med stor begejstning.
Jeg har set de fleste Ildere er vilde med ferretone, men jeg kan ikke finde det nogle steder?
Mvh Line

mette11

Jeg kender ikke til den sygdom, men har aldrig hørt om det hos ildere før og derfor forholder jeg mig lidt skeptisk til den diagnose. Dette er ikke ment som en kritik (du skal tværtimod have ros for at handle når dit dyr er sygt og få det undersøgt/udredt), men der er virkelig, virkelig mange dyrlæger som ikke ved nok om ildere og bruger deres viden fra katte og hunde til at diagnosticere ud fra og dette er ikke altid helt heldigt desværre. Håber det er ok at jeg spørger lidt ind til det, for det er altså kun for at din ilder kan få det bedste. Er det noget med binyrerne?? For lige umiddelbart (uden at jeg har sat mig ind i det) kunne det nok forveksles med binyrekræft, som heldigvis er til at holde nede nu (men det skal gøres med implantat og ikke piller). Hvilke symptomer har han??
Hvad for en dyrlæge bruger du??

Man kan bruge vitaminpasta som den her: http://www.zooplus.de/shop/katzen/katzensnacks/vitaminsnacks/1541 og så knuse pillerne og blande i det. De fleste ildere elsker det. Jeg har også en ilder som spiser piller bare der er en dråbe efa-olie/lakseolie på den!

AlisVolatPropiis

Addison ses næsten ikke hos ildere...allerhøjst hos ildere der har fået opereret binyrene helt væk...det vil være oplagt at kigge på om det er binyrekræft i stedet, det er trods alt en af de mest hyppige ildersygdomme der findes...-og jeg ville gå til en ilderkyndig dyrelæge og få det tjekket før jeg begyndte at måske fejlbehandle :)

men jeg krydser for din lille tot :)

Mewz

Du kan købe Ferretone på Ebay. :)
~ Isis Ronja
Julius (3/5-14),
Freja (5/7-11) og
Lusen (12/04/11) i hjertet. Vi savner jer!