Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Voldsom hoste :/

Startet af Tanja11, 3. Marts 2014, kl. 08:35

Tanja11

Jeg har bemærket at Calle er begyndt at hoste temmelig meget.
Han har altid hostet ret kraftigt en gang imellem, syntes bare at det er begyndt at blive ret tit at han gør det og det er højt, lyder næsten som om at han er ved at kløjes i noget, men det er som regel når han bare ligger i sin seng.
Han kløjes dog også nogle gange i sin mad og det lyder fuldstændig som det samme.
Jeg plejer som regel altid at tage ham ud af buret og hjælpe ham af med hosten, men den kommer nogle gange igen ret hurtigt, nogle gange samme dag.
Er ret bekymret da det er så voldsomt :/
hvad kan det være?
Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke

Anne

Hvis det er noget han ikke har gjort altid, ville jeg klart tage til dyrlægen og se om der er noget på færde.

Tanja11

han har altid hostet en gang imellem, han er bare begyndt at gøre det mere nu.
Tænkte lidt på om det kunne være hårboller eller noget i stil med?
Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke

Anne


Tanja11

han fælder ret meget, så ja det vil jeg gætte på, men syntes også altid at han har fældet en hel del uanset årstid, dog mere om vinteren
Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke

Anne

Du kan give ham olie og æggeblomme for at hjælpe hårene nemmere igennem systemet. Derudover kan du "plukke" ham med lette bevægelser i pelsen for at fjerne nogle af de løse hår, eller bruge en børste til løs pels (fx furminator) til at tage nogle af hårene. Det kan sagtens være hår der er synderen.

Tanja11

okay så vil jeg prøve at se om det hjælper :)
Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke