Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

dyrlæge fyn? :)

Startet af Minni, 15. April 2012, kl. 11:05

Minni

Hej :)
Nogle der kan anbefale en god dyrlæge på fyn? :)

På forhånd tak :)

Carina

jeg ved at dalum har en del ildere ;) og ellers er der vestfyns dyrlæger som også har haft nogle stykker igennem tiden

Minni

Tak :)
Jeg snakkede med Dalum i sidste uge, og de virkede rigtig søde og til at vide en del om dem.. Så jeg tror det er dem jeg vælger, til min Sascha :)

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Nu er det ikke for at være vildt nedern men jeg mindes at der var en der havde en dårlig erfaring med dem i forbindelse med sterilisation hvor dyrlægen ikke fik alt med ud så tæven gik i løb og de ville ikke påtage sig ansvaret for "fejlen"! Og er ikke 100 på det var dem da det er nogle år siden heg hørte det!

Jeg selv bruger korsgade dyre klinik til kast/ster. Og har eftehånden brugt dem mange gange og kun har god erfaring med dem! De bliver vac. Hos Hesselager dyreklinik men jeg sys han er for dyr i forhold til neutralisering og hvor lidt erfaring han har med nettop dette!
Hvis der er noget akut så kører jeg til Nyborg dyrehospital! De er virkelig dygtige og er rigtige gode til at opdatere sig med hvad der sker i verden i forhold til nye teknikker, undersøgelser osv. Og så har de bare to skide dygtige kirurgiske dyrlæger!

Men desværre har vi ingen sårn rigtig dygtige dyrlæger på fyn i forhold til ildere! Jeg tror jeg har ringet og snakket med samtlige og mange udgiver sig for at ha masser erfaring, men når jeg så har spurgt ind til den erfaring har det vist sig at de har behandlet nogle enkelte ildere om året for øremidder, vac(nogle tilfælde med forkert vac) og så lidt neutralisering! Og det et jo virkelig "basic" og en brøkdel af hvad de bør vide om et egentlig ret kompliceret dyr som ilderen!

Minni

Okay, jamen jeg har jo ikke brugt dem før, har kun erfaring udfra hvad jeg har hørt og læst, og der skulle de være kanon..

Korsgade brugte jeg da jeg boede i svendborg og de er de bedste dyrlæger jeg har mødt, havde jeg bil, brugte jeg dem til alle mine dyr..
Men grundet til min tanke ikke faldt på dem, er jo fordi jeg ikke anede hvordan de var overfor Ilder..
Men vil da ringe til dem senere og snakke med dem :)

Katrine

Jeg bruger Dalum har også brugt dem da jeg skulle have neutraliseret mine ilder.
Super dygtigt og kompeten.
Ildere: Loppen & Bamse

Mimse-mia

ALDRIG i mit liv vil jeg bruge Dalum, min ene tæve er stereliseret derude fra og hun har ikke fået fjernet det hele dvs hun stadig gik i løb året efter -_- og de var sq røveligeglade
Mia Baun og Zoey & Tonzer
D.I.P. Ozzy & Bellatrix Aka, Maiya
"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated"
Mahatma Gandhi

Minni

Citat fra: Mimse-mia Dato  7. Maj 2012, kl. 10:04
ALDRIG i mit liv vil jeg bruge Dalum, min ene tæve er stereliseret derude fra og hun har ikke fået fjernet det hele dvs hun stadig gik i løb året efter -_- og de var sq røveligeglade
Puha.. De lyder ikke særlig kompetente.. Godt jeg ikke valgte dem, til at ordne min Sascha..
Skulle din pige under kniven igen? Syntes ikke det er ok. At man som dyrlæge ikke vil indrømme at man har lavet en fejl.

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: Mimse-mia Dato  7. Maj 2012, kl. 10:04
ALDRIG i mit liv vil jeg bruge Dalum, min ene tæve er stereliseret derude fra og hun har ikke fået fjernet det hele dvs hun stadig gik i løb året efter -_- og de var sq røveligeglade
Og jeg kender en anden der har oplevet samme hist! Så måske de ikke er så kompetente til ildere som de gerne vil være:0/

Mimse-mia

Citat fra: Minni Dato  7. Maj 2012, kl. 10:30
Citat fra: Mimse-mia Dato  7. Maj 2012, kl. 10:04
ALDRIG i mit liv vil jeg bruge Dalum, min ene tæve er stereliseret derude fra og hun har ikke fået fjernet det hele dvs hun stadig gik i løb året efter -_- og de var sq røveligeglade
Puha.. De lyder ikke særlig kompetente.. Godt jeg ikke valgte dem, til at ordne min Sascha..
Skulle din pige under kniven igen? Syntes ikke det er ok. At man som dyrlæge ikke vil indrømme at man har lavet en fejl.

hun fik sidste år en p-sprøjte og hun har endnu ikke vist tegn på løb men hvis hun går i løb igen så skal hun først scannes, og så skal min dyrlæge se om det er noget hun kan finde, for hvis det er en stump hun har så er det ikke sikkert hun kan finde dt e:( så det må tiden vise
Mia Baun og Zoey & Tonzer
D.I.P. Ozzy & Bellatrix Aka, Maiya
"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated"
Mahatma Gandhi

Anne

Citat fra: Mimse-mia Dato  7. Maj 2012, kl. 18:35
Citat fra: Minni Dato  7. Maj 2012, kl. 10:30
Citat fra: Mimse-mia Dato  7. Maj 2012, kl. 10:04
ALDRIG i mit liv vil jeg bruge Dalum, min ene tæve er stereliseret derude fra og hun har ikke fået fjernet det hele dvs hun stadig gik i løb året efter -_- og de var sq røveligeglade
Puha.. De lyder ikke særlig kompetente.. Godt jeg ikke valgte dem, til at ordne min Sascha..
Skulle din pige under kniven igen? Syntes ikke det er ok. At man som dyrlæge ikke vil indrømme at man har lavet en fejl.

hun fik sidste år en p-sprøjte og hun har endnu ikke vist tegn på løb men hvis hun går i løb igen så skal hun først scannes, og så skal min dyrlæge se om det er noget hun kan finde, for hvis det er en stump hun har så er det ikke sikkert hun kan finde dt e:( så det må tiden vise

Så er implantater heldigvis opfundet, før i tiden var det der jo nærmest en dødsdom.

Eliza

Citat fra: Anne Dato  7. Maj 2012, kl. 20:01
Så er implantater heldigvis opfundet, før i tiden var det der jo nærmest en dødsdom.

Men jeg er ikke sikker på du kan give din tæve implantater resten af livet, da de så vidt jeg ved vil være i risiko for at danne syster, men hvordan det vil fungere sammen med en stump/rest aner jeg ikke.

Men det lyder også umuligt at lede efter et lille stykke, så skal det kun være hvis det er vokset ud igen, som man også har hørt om. Ellers er implantat jo nok den bedste løsning.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Anne

Der er en risiko for at vævet der er tilbage vil begynde at vokse, ja, men så kan man måske fjerne det senere. Man kan tit godt finde det hvis ilderen er i løb imens, men det skal altså være en ordentlig dyrlæge så! Og jeg tvivler på man ville kunne se det på en scanning, det lyder lidt usandsynligt for mig.

Jeg ville vælge implantatet hvis min dyrlæge ikke kunne finde stumpen derinde, det er klart bedre end alternativet

Mimse-mia

#13
Jeg vil ALDRIG proppe et implantat ind i mine tæver, NEVER......

Implantater er lavet til handyr og derfor har jeg efterhånden set et par tæver der har fået mandelige hormoner i kroppen og det har resulteret i STÆRK overvægt og ja de blev faktisk til brunstige hanner, så jeg vil 20 gange hellere få en v-hop på hende, men vil ikke løbe risikoen med en død ilder :S. :nej:
Mia Baun og Zoey & Tonzer
D.I.P. Ozzy & Bellatrix Aka, Maiya
"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated"
Mahatma Gandhi

FerretParadise

#14
Citat fra: Mimse-mia Dato  8. Maj 2012, kl. 10:41
Jeg vil ALDRIG proppe et implantat ind i mine tæver, NEVER......

Implantater er lavet til handyr og derfor har jeg efterhånden set et par tæver der har fået mandelige hormoner i kroppen og det har resulteret i STÆRK overvægt og ja de blev faktisk til brunstige hanner, så jeg vil 20 gange hellere få en v-hop på hende, men vil ikke løbe risikoen med en død ilder :S. :nej:
Det var da det mest latterlige jeg længe har læst...

Fair nok at du ikke vil give implantat, men den der begrundelse er godt nok langt ude. :lol:
Ann Hillerslev.