Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Farvel Sigi

Startet af mette11, 5. Maj 2014, kl. 14:27

mette11

Min dejlige, lille lort Sigi har længe skrantet - men lørdag var den helt gal og derfor blev hun aflivet der.
Sigi var egentlig en fødselsdagsgave jeg fik af Jonas i 2007. Men da jeg har fødselsdag i januar, var der jo ingen hvalpe der. Jeg ledte og ledte og fandt så en opdrætter som jeg skulle have kuld fra. Desværre kom der så ingen overlevende hvalpe den sommer der, så jeg måtte i gang med at søge igen. Endelig fik jeg kontakt med en opdrætter på Gotland som havde lige hvad jeg søgte og efter noget ventetid (på at hun blev stor nok osv.) tog vi over efter hende. Magen til lille lort af en ilder skulle man lede længe efter. Sigi var virkelig en lille hvalp, men med en personlighed der slet, slet ikke matchede hendes fysiske størrelse. Hun kom med hjem og mødte Marius og Albert som vi havde dengang. Hun hylede og skreg bare de kiggede på hende og skabte sig som en diva uden lige. Det tog sin tid, men de blev venner og Sigi faldt mere til ro.
En ting som Sigi aldrig helt lærte var at bruge en bakke. I mange år (faktisk til hun var 5år) sked Sigi de særeste steder - lige hvor det passede hende. Om det var midt på spisebordet, gulvet, div. ting eller det mest yndede sted - dvd-afspilleren var hun kold overfor.
Sigi havde også en enestående evne til at blive væk. Det er jo også nemmere når man er en lille, bitte ilder. Jeg har ikke tal på hvor mange gange jeg har rendt panisk rundt og ledt efter hende, for at finde hende sovende et eller andet åndssvagt sted. Væk blev hun heldigvis aldrig.

Da vi flyttede til Taastrup, fik vi selskab af Mallow, som egentlig lidt var ment som en ven til Sigi, fordi at Marius og Albert var så gode venner og Sigi var lidt udenfor. Men Sigi var også ret ligeglad med Mallow. Faktisk var Sigi ret ligeglad med ret meget og kørte sit helt eget show altid. Hun sov når hun ville, sked hvor hun ville og legede når hun ville. Ikke noget med at stå op bare fordi alle andre var vågne.

Jo ældre Sigi blev - jo mere knyttet blev hun alligevel til Mallow - selvom at hun nok havde været ligeglad med om hun var der eller ej. I 2011 fik vi Elmer. Hvilket Sigi heller ikke kunne tage sig af. Året efter kom Gari og Wasabi. Igen uden den store reaktion fra Sigi. Hun tog sig heller ikke af at vi fik Anna og Viktor (vores børn). Dem snuste hun bare til og gik videre. Fuldkommen ligeglad med dem var hun. Men da Anna blev større etablerede de to dog en form for venskab, da Anna lærte at give hende godbidder! Der var nemlig nogle godbidder som hun IKKE var ligeglad med.
Sigi har haft mange sære symptomer og sidste forår lod dommen på lymfom. Men Sigi var faktisk stadig frisk og i fuld fart det meste af tiden. Hun fik dog let infektioner og havde hævede lymfekirtler. Jeg troede at jeg ville miste hende indenfor kort tid. Det skete så ikke. Mange gange havde hun perioder hvor hun sov mere og tabte sig. Men hun vågnede altid op igen efter nogle dage og spiste mere igen og tog på igen. Denne vinter skiftede hun ikke til vinterpels og pelsen begyndte at blive tynd. Dette tydede på binyrekræft og hun fik derfor implantat. Desværre virkede det ikke som om at det hjalp ret meget. I sidste uge begyndte hun igen at tabe sig, men denne gang var det værre end nogensinde før og lørdag var den helt gal med hende og vi måtte derfor lade hende få fred.

Jeg kan slet ikke forstå at jeg aldrig mere skal rende rundt og tørre lort op efter hende eller gå i panik over at hun er blevet væk for mig. Hun mangler så meget herhjemme og hvordan sådan en lille lort af en ilder kan påvirke en så meget kan jeg faktisk ikke forstå. Men det gjorde hun. Jeg elskede det lille kræ overalt i denne verden og jeg er så ked af at hun ikke er her mere. Men jeg ved også at det var den rigtige beslutning for hende, for hun var klar til at sige farvel der og hun skulle ikke have det dårligt på nogen måde. Det elskede jeg hende for højt til - selvom jeg ville gøre hvad som helst for at hun kunne være her endnu.

Farvel min skat...


Cille

Hvil i fred og trøstekram til din mor og far

Kiddo

kondolerer...-det lyder til hun var en helt igennem fantastisk lille skid <3
Your problem is you think your problem is your problem

CMS

Kære Mette,

Jeg er næsten tom for ord, da jeg desværre ved, hvilken smerte du sidder i. Sigi var en FANTASTISK lille pige - den (meget) lille pige med en KÆMPE personlighed. Alle, der kender dig, ved, Sigi var din lille øjesten og med rette! <3 Sigi havde sin egen mening om, hvor "bakken skulle stå", og hun har givet os mange grin :) Hun har haft en helt igennem fantastisk ilder-liv hos dig, og jeg ved, du har gjort det rigtige for Sigi.
Jeg tænker på dig, og jeg kondolerer med dit tab.

Knus fra Christina
Mange hilsner Christina

Barky

Jeg er så ked af at høre at Sigi ikke er her mere. Hun var virkelig en dejlig lille ilder. Temmelig svær at imponere!
Jeg håber at din sorg ikke varer længe, og at de gode minder med Sigi snart får overtaget. *kram*
Bla bla bla.... Hilsen Julia

lussingen

Det gør mig så ondt at I har skulle sige farvel til Sigi. Der er ingen tvivl om, hvor højt elsket hun var. Jeg kan stadig sidde og småklukke over alle de gange hvor du har fortalt at hun har skidt de mest underlige steder. Især dvd-afspilleren er jeg helt færdig over. Trøstekram til jer.
Med venlig hilsen Mette og de 4 banditter: Sundance, Cassidy, Jackson og Bølle-Barlow.

Anne

Kære Mette

Nu er jeg gået lidt til og fra denne tråd, for det er som om, at uanset hvad jeg skriver, så er det ikke helt nok. Men i hvert fald er det slet ikke nok, hvis jeg ender med ikke at skrive!

Jeg har svært ved, at forstå, at det er næsten 7 siden, i fik Sigi! Den lillebitte pige, som jo var lige min størrelse ilder, og med et temperament, som jeg slet ikke kunne stå for. Der er ingen tvivl om, at hun virkelig fik sneget sig ind under huden på jer alle, ikke mindst Anna, som lærte at sige "iggi" som noget af det første. Hun har jo altid været noget helt særligt, og hold da op, hvor har hun også givet dig mange bekymringer med alle de gange du har troet at NU var det ved at være slut. Men heldigvis valgte hun at hun skulle blive en ældre dame hos jer, og selv om hun burde været blevet mindst 10, er det alligevel imponerende at hun holdt så længe, hvis man tænker på at det er LANG tid siden at du fortalte mig, at nu var det vist ved at være slut. Hvor vores Skype samtaler vekslede imellem "jeg er bekymret for Sigi" og "gæt hvem der stadig er vågen og leger, mens alle andre sover.. - sigi!".

Men nu har hun fået fred, og man kan ikke sige andet, end at hun havde det som blommen i et æg hos jer, hun kunne ikke have ønsket sig en bedre familie at lande hos, og selv om hun virkede ligeglad med alting, så tror jeg nu at Sigi var altid glad hos jer.

<3 <3 <3

KariN

Jeg er så ked af det på jeres vegne Mette :( Der er ingen tvivl om at lille fantastiske Sigi har sat nogle af de største poteaftryk hos rigtig mange. Hun havde sin egen mening om alting, fra hvor bakken burde stå til hendes alternative pels-mode og alligevel var hun bare det sødeste lille væsen.

Det er ufatteligt at hun ikke er her mere, jeg syns lige du har fået hende og alligevel er hun bare en af de ildere der altid har været der syns jeg.

Jeg kondolerer rigtig mange gange med jeres tab og sender en masse varme tanker til jer.


Hvil i fred smukke Sigi-pige <3 Du har uden tvivl haft det bedste liv en ilder kunne ønske sig <3
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Eliza

Kondolere så ufattelig mange gange :(

Jeg vil ønske jeg kunne gøre det hele lettere, men desværre har jeg ikke opfundet en tidsmaskine så man i det mindste kan spole tiden frem til der hvor det kun gør ondt engang imellem og ikke hele tiden. Jeg håber du kan give dine skønne børn og ilderbørn et ekstra stort knus og finde trøst i deres kærlighed.

Mange varme tanker herfra <3
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Mewz

Øv, øv, øv, det er jeg vildt ked af at høre! :(

Sigi lød virkelig skøn. 
~ Isis Ronja
Julius (3/5-14),
Freja (5/7-11) og
Lusen (12/04/11) i hjertet. Vi savner jer!

Shamua

Det er jeg rigtig ked af at læse. Stort kram til dig!

Kondolerer :(

Vh. Marianne

FerretParadise

Kondolerer mange gange.  :(  :(
Ann Hillerslev.